Vraagsteller: Wil
Mijn man en ik zijn bezig met het aanvragen van een non O immigrant visum 90 dagen. Inmiddels zijn we al 2 dagen bezig en hebben 28 documenten per persoon ingescand…. Helaas hebben wij een foutje gemaakt door bij mij niet dezelfde voornaam te gebruiken als in het paspoort staat vermeld. Hoe kunnen wij deze gemaakte account verwijderen en opnieuw aanmaken?
Een nieuw account aanvragen lukt nu niet omdat er al een account bekend is. Er staat hier niets over vermeld op de website van Thai e visa en de Thaise ambassade kan ons niet helpen want we hebben zelf die fout gemaakt. Kregen wij op een bijzonder onvriendelijke manier te horen.
Reactie RonnyLatYa
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar toch eens gezocht of ik niets vond. Ga eens naar de link van de Manuel https://thaievisa.go.th/static/English-Manual.pdf Vervolgens ga je naar de pagina
“6. Dashboard”
Dan zie je daar “Recent incomplete visa application’”
Er staat een voorbeeld van een aanvraag van een Tourist Visa (TR) door Mariana Tkachenko. Helemaal op het einde van die lijn staat er daar een potloodje en vuilbakje. Potloodje zal voor aanvraag aan te passen zijn en vuilbakje voor te vernietigen
Ik denk als je dat nu herhaalt met jullie gegevens en naar jullie aanvraag gaat het misschien op te lossen is. Misschien kan je de naam niet aanpassen door op het potloodje te klikken, maar kan je door op dat vuilbakje te klikken de aanvraag volledig annuleren en mogelijk kan je dan opnieuw beginnen.
Heb je het al ingestuurd en betaald zal het waarschijnlijk een ander verhaal worden en is er misschien niets meer aan te doen Maar misschien zijn er lezers die hier al ervaring mee hebben.
– Heb je zelf een visumvraag voor Ronny? Gebruik het contactformulier! –
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Belasting Nederland26 november 2024Thailand belasting vraag: Veel onzekerheid over belastingen en regels voor Nederlanders in Thailand
- Lezersinzending26 november 2024Hoe een piepkleine stroomonderbreking grote frustraties kan veroorzaken (lezersinzending)
- Gezondheid26 november 2024Vraag aan huisarts Maarten: Hoe kan ik de Covid vaccinatie ongedaan maken?
- Belgie vraag26 november 2024Thailand – Belgie vraag: Uittreksel uit het strafregister voor visum
Wanneer reeds ingedient en betaald word de aanvraag afgewezen en moet je opnieuw beginnen.
De leges ben je kwijt..
als je iets niet goed hebt gedaan krijg je een mailtje, dan kan je een mail terugsturen met de juiste naam. geen probleem.
Lees de vraag nog eens
“… en de Thaise ambassade kan ons niet helpen want we hebben zelf die fout gemaakt. Kregen wij op een bijzonder onvriendelijke manier te horen.”
Als er wat ontbreekt kunnen ze het er wel nog bij voegen
Fouten corrigeren kunnen ze niet.
Staat trouwens ook duidelijk op de website dat ze dat niet kunnen aanpassen
IMPORTANT
Simple mistake(s) could lead to rejection of your application. Fee will NOT be refunded in any case.
The Embassy CANNOT edit your personal details for you.
With a wrong full name, even if the Embassy had granted you a visa, you would likely encounter difficulty at immigration checkpoint when you enter Thailand.
https://hague.thaiembassy.org/th/publicservice/common-mistakes-e-visa
De vraag is mij niet helemaal helder, gaat het om een foute naam in de account van de e-visum website of een fout in de naam bij een aanvraag van een visum?
Bij een fout in een visumaanvraag: De website van de ambassade waarschuwt dat je heel goed er op moet letten dat je gegevens (namen) correct zijn. En dat ze na indienen van de aanvraag er niets aan kunnen veranderen en bij een verkeerde naam je aanvraag afwijzen. Je geld (leges) krijg je niet terug. Hier is het antwoord dus: zolang de aanvraag van een visum nog niet ingezonden/betaald is kun je deze nog bewerken en de naam veranderen (bij openstaande aanvragen op het potlood icoontje klikken). Daarna is het helaas pindakaas en valt er niets meer aan te doen. Wacht op een afwijzing en doe een nieuwe visumaanvraag.
Bij een foute naam in de account op ThaiEvisa: inloggen, rechtsboven op je naam klikken, daarna in het menu links op “account information” klikken en vervolgens je gegevens aanpassen. Klaar. Voor details: zie handleiding die prominent op de Evisa site staat.