Thailand Visa vraag Nr 162/22: Betaling E-visum
Vraagsteller: Nok
Vanavond langere tijd bezig geweest met mijn schoonzus om in het e-visum systeem een aanvraag te doen voor een visum Non Imm O retiremnet. Gisteren ging het niet goed want de verkeerde PDF in het verkeerde veld, dus vanavond opnieuw. Maar na invoeren van de creditcardgegevens zegt het systeem Pending Payment.
In de app van de bank kun je zien dat niets is afgeboekt. Moet ik nu opnieuw een betaling doen? Of moet ik wachten want pending betekent in afwachting van. Maar hoe lang kan dat duren?
Alvast dank.
Reactie RonnyLatYa
Als je de betaling via het systeem correct hebt uitgevoerd, weet ik ook niet wat er met je betaling fout kan gelopen zijn. Misschien dat het verwerken wat tijd neemt of de bevestiging van je bank laat op zich wachten.
Kijk ook eens in de handleiding of het overeenkomt met wat je gedaan hebt. Kan dikwijls een detail zijn of een klikje te weinig.
English-Manual.pdf (thaievisa.go.th)
Kijk onder “8. Manage your visa application” en dan onder Payment
Misschien zijn er lezers die ook met dit probleem te maken hadden en hoe ze dat opgelost hebben.
– Heb je zelf een visumvraag voor Ronny? Gebruik het contactformulier! –
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Leven in Thailand21 januari 2025De Thaise slachter hakt er flink op los (lezersinzending)
- Lezersinzending21 januari 2025Te koop van een lezer: Land in Chiang Mai midden in de natuur
- Immigratie infobrief21 januari 2025TB Immigration Infobrief Nr 008/25: Immigration Chanthaburi – Jaarverlenging Retired
- Visumvraag21 januari 2025Thailand Visa vraag Nr 008/25: Geldigheidsperiode van het Non-O visum
Heeft de ICS cards app tegenwoordig geen tab om je toestemming (approve task) te laten geven voor de betaling? Kan het daar aan liggen?
Géén paniek Nok,
Om 16:00 uur op vrijdag-middag gaan alle voetjes op tafel en de stekkers uit de computers.
Maandag om 10:00 uur ben je de eerste.
Groet, WilChang
Hi Nok,
dit is ons ook overkomen. “Pending payment “ betekend dat de betaling nog moet gebeuren. De fout ligt bij uw kredietkaart ( deze wordt niet aanvaard) je moet betalen met je gewone bank kaart. Je moet in de app het scherm helemaal naar rechts schuiven en daar staat dan de mogelijkheid om te betalen.
Eric
Bij ons was het net omgekeerd; Had betaald met bankkaart en bleef op pending staan. Na enkele dagen met creditcard betaald, was direct ok.