Vraagsteller: Marc
Wij hebben een non o visum single entry based op retirement aangevraagd via E-visa in Brussel. Aanvraag was op 19 juni en op 25 juni is de status veranderd naar pending approvel.
Nu 5 weken later hebben we nog geen visum gehad en vertrekdatum komt dichterbij. Zijn er nog meer mensen die zo lang moeten wachten hebben? En wat was jullie oplossing?
Bellen nemen ze niet op en via e-mailen bieden ze ook geen hulp
Reactie RonnyLatYa
Al eens in je “ongewenste e-mail” gekeken? Misschien daar terecht gekomen. Anders kan je de oplossing vinden in de “Manuel” van de thaievisa website. Je kan daar je visum downloaden.
Kijk maar eens op 10. Available
You can Download Document Button (for download Visa Document)
https://www.thaievisa.go.th/static/English-Manual.pdf
Laat maar eens weten of het gelukt is
Note: “Reacties zijn zeer welkom op het onderwerp, maar beperk u hier tot het onderwerp van deze “TB Immigratie Visa vraag”. Heb je andere vragen, wil je graag een onderwerp behandeld zien, of heb je info voor de lezers, dan kan je dat steeds sturen naar de redactie. Gebruik hiervoor enkel www.thailandblog.nl/contact/. Bedankt voor uw begrip en medewerking”.
– Heb je zelf een visumvraag voor Ronny? Gebruik het contactformulier! –
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Immigratie infobrief22 november 2024TB Immigration Infobrief Nr 056/24: Airport Don Muang – Binnenkomst op Visa exemption
- Belasting Nederland22 november 2024Thailand belasting vraag: Wanneer moet ik een TIN -nummer aanvragen?
- Lezersvraag22 november 2024Developer gezocht voor een mobiele applicatie
- Lezersvraag22 november 2024Wat kost een elektrisch doorvoerapparaat in Thailand?
Zelfde verhaal bij mij.
Ik heb een non o visum single entry based op retirement aangevraagd via E-visa in Brussel. Aanvraag was op 17 juni en gelijk 80 euro moeten betalen. Op 23 juni kreeg ik vraag om bewijs van pensionering op te sturen. Waarom weet ik niet, ze konden op mijn pas zien dat ik 74 jaar ben en stond ook op ID-kaart vermeldt. Maar goed het bewijs van de site mypension gedownload en doorgemaild. Op 26 juni stond op de website vermeld dat het was ge-updated. Ook staat vermeld processing 1 en de status pending approval. vandaag 27 juli nog geen visa per mail ontvangen. 2 vrienden die dezelfde dag vertrekken hebben rond 10 juni hun aanvraag voor een toeristenvisum van 2 maanden gedaan en dit reeds 4 dagen geleden per mail ontvangen.
Inderdaad bij bellen nemen ze niet op en via e-mailen bieden ze ook geen hulp.
Ik kijk iedere dag in mijn spam.
Bij aivailable staat 0
Wat kun je doen? Zondefr vis
Ik leef volledig met je mee Willy.
Laat effe weten als je visa uiteindelijk goedgekeurd is, je hebt tenslotte nog 2 dagen voor mij aangevraagd.
Zal wel de laatste keer zijn dat ik van Brussel gebruik maak.
Was inderdaad veel makkelijker en vriendelijker in Berchem.
Hopelijk wordt het voor ons beiden toch nog een succes
Gtrz
Ik heb ze al 3 x een mail gestuurd met de vraag of er nog iets ontbreekt, in het Engels en in het Thai opgesteld. Je krijgt gewoon geen reactie. Dit is beneden peil en geen promotie voor Thailand. Op 23 juni sturen ze mij een mail om nog een heel aantal bijkomende (onnodige) documenten door te mailen en dan ondertussen reeds 6 weken niets meer. In Berchem had ik hetzelfde na 5,6 dagen.
Ik vermoed dat ze tevreden zijn als er minder aanvragen zijn = minder ‘werk’.
Die ambassade in Brussel is echt niet iets wat ik
Zou aanraden om info te krijgen.
Ik heb hen 3 x dezefde vraag gestekd, steeds in het
Engels… 2x informeel
1 maal formeel.
Geen antwoord.
Die ambassade in brussel verstast ook geen enkel
Woord nederlands..
Wasr is de goede tijd waar men met onze papieren
Naar het consulaat van berchem kon gaan.
Nooit problemen ginder altijd vriendelijk altijd
Duidelijk… behalve toen er een vrouw uit brussel
De consul kwam vervangen, die deed ook moeilijk..
Die fotokopie van mijn id card moest recto verso…
Dus.. in mijn achting zal de thaise ambassade
Zal pas op het punt van vriendelijkheid en hulpbehoevendheid tot het niveau komen van berchem
Wanneer ze het personneel volledig vervangen, zeker voor
Wat het beantwoorden van e mails en zeker voor het antwoorden aan de
Telefoon.
Ik hoorde vandaag van een vriend uit antwerpen dat
Hij de moeite gewoon niet meer wil doen om te proberen
.. ik zeg wel probeten aan een visa te raken.
HET IS EEN RAMP.
GEEF ONS AUB HET CONSULAAT VAN BERCHEM TERUG
MET DEZELFDE PERSOON AAN HET ONTHAAL. HEEL
VRIENDELIJKE EN DUIDELIJKE MAN.
Ambassade … u bent echt GEEN RECLAME VOOR
THAILAND.
MVG.
EN RESPECT .
KOEN.
Het is niet normaal dat je zulke lange periode zonder enig antwoord blijft.
Bij mijn e-visa aanvragen in Brussel had ik binnen de week en een keer binnen 3 dagen antwoorden.
Je ” ongewenste mail” raadplegen lijkt me een goed idee. Immers op 25 juni kreeg je antwoord – nl statuutveradering” Je emailadres in je aanvraagdossier is dus correct en er gekend.
Bellen kan zeker ook, soms wat geduld hebben en enige keren daags proberen en als niets lukt zal een reisje naar Brussel wellicht de enige andere oplossing worden.
Veel succes
Guy
De verandering van statuut wordt op de website gedaan en niet aan je gemeld.
Toen ik bericht kreeg van hun i.v.m een ontbrekend document, volgens hun, kwam dit niet in mijn spam terecht. Het is dus een normaal herkende e-mail die ze hebben. Maar je spam raadplegen kan geen kwaad.
Volgens mij betroffen uw aanvragen het gewone 2-maanden toeristenvisum
Omdat ik eveneens geen antwoord krijg, die vraag ook eens op Facebook gesteld.
Het gaat hier om een retirement non immigration visa O. De gewone toeristenvisa 2 maanden blijken wel redelijk vlot te lopen.
In de reacties op Facebook zijn er veel die dit probleem hebben met een non immigration visa O.
Er was iemand die het te laat kreeg, als hij al in Thailand was. Een ander heeft het nooit gekregen.
De algemene teneur was dat je als je het niet tijdig hebt; om voor vertrek een vliegticket naar Cambodja te kopen met datum binnen de 29 dagen na aankomst; dit om op het vliegtuig te mogen stappen en dan in Thailand je daar bij immigratie of een bureau in orde te laten maken. Het zijn wel zinloze en onnodige kosten door de gebrekkige service in Brussel.
Toch bedenkingen 1. bij de aanvraag moet je al een vliegticket hebben en je weet niet of je een visum krijgt. 2. je moet betalen zonder dat je weet of ze het wel afleveren en een verklaring tekenen dat de visafee niet terugbetaalbaar is. Dit zijn vereisten om de aanvraag te kunnen indienen. Thaise logica
misschien via deze weg eens proberen
You can book an appointment or leave us a message and we will contact you back
https://appointmentthaiembassybrs.simplybook.it/v2/#contact-widget
Dank u, het proberen waard.
Het e-mailadres waarmee je met de visadienst contact neemt is: “visa brs” ;
[email protected] contact met visadienst
En deze bovenop [email protected] toch ook eens proberen.
[email protected]
Als ik het goed voorheb is dit het e-mail adres van het consulaat. Die mogen jammer genoeg geen viumaanvragen meer behandelen.
Ja van de consulaire post op de ambassade in Brussel.
De visums worden nog steeds afgehandeld op de ambassade in Brussel, alleen komen de aanvragen nu via de evisa site bij hun terecht en kan je ze niet meer ter plaatsen zelf gaan aanvragen. Daarom dat enkel Belgen en Luxemburgers de aanvraag via Brussel kunnen maken.
Voor Nederlanders is dat dan Den Haag, Fransen Parijs , etc…
Mogelijk wil het consulaat de vraag dan doorgeven aan diegene die de visums afhandelen of kijken ze zelf eens. Je weet maar nooit.
Denk er wel aan dat het nu WE is.
Ter info
Elke ambassade heeft ook een consulaire afdeling.
Heeft niks te maken met een consulaat.
Ik bedoelde dan ook
“Mogelijk wil de consulaire afdeling” op de ambassade de vraag dan doorgeven aan diegene die de visums afhandelen of kijken ze zelf eens. Je weet maar nooit
Bedankt voor al de moeite, is het proberen waard.
Nog meegeven dat ze u zelf voor bijkomende documenten mailen met dit adres: [email protected] waarbij ze vragen:
*Please note this is an auto generated e-mail. Please do NOT reply to this email.
Send to [email protected] (title subject with EVISA: Type of visa, Name, and Surname)
Best wishes,
E-Visa Team
Misschien beter toch mijn vraag richten aan [email protected]? Of al de genoemde in Cc plaatsen?
Ja er is inderdaad die mail [email protected] voor te communiceren over dat visum, en dat zegt men ook.
Maar ik geef die andere mogelijkheden maar omdat je zegt dat je nergens antwoord op krijgt en dan is het misschien het proberen waard.
Ik probeer maar mee een oplossing te bedenken zodat je nieuws krijgt, want ik kan wel info geven over visums, verlenginge, etc….. iemand verplichten te reageren op een mail of verplichten om de telefoon op te nemen ligt niet binnen mijn mogelijkheden.
Trouwens aan dat mailadres [email protected] kan je zien dat het naar Brussel gaat door de “brs” na “visa” wat voor Brussel zal staan
[email protected] is volgens de mij de mail die het systeem zelf genereerd om info te versturen en ik denk niet dat iemand dat zelfs kan lezen als je daar op reageert.
Ze vragen daarom ook om daar niet op te reageren,….. maar je kan het natuurlijk letterlijk nemen en met een nieuwe mail reageer je eigenlijk niet op die mail. 😉
Of zet ze als bijkomende geadresseerde als je nog eens een poging waagt bij dat ander mailadres
Volledig met u eens, u schrijft wat ik ook al dacht en wat ik van plan ben om na het weekend te doen.
Willy
Beste, uit ervaring ongeveer 2 jaar geleden moest mijn zoon een Visa hebben voor Thailand vanwege een overlijden. Wat we toen geleerd hebben, dat je met bellen van maandag tot en met donderdag geen reactie krijgt vanuit Brussel. De Thaise dames zijn er wel, maar dat is waarschijnlijk wat teveel gevraagd. Vrijdagochtend bellen , dan is de man (Belg) van security daar , hij heeft het dan heel druk met alles wat er voor vrijdag geweest af te handelen. Hij zal u ook antwoorden, en met hem kun je een afspraak maken om desnoods terug te komen. En als je dan een afspraak hebt in de weekdagen, dan zie je gewoon dat de Thaise schoonheden eigenlijk niet zoveel te doen hebben. Telefoon gaat regelmatig, maar dat horen ze niet zoveel, want ze hebben de deur dicht gedaan waar de telefoon staat. En nog een raad , als je naar de Ambassade va Brussel gaat, neem dan eerst copy’s van alle documenten voor u eigen ook. Want ze verliezen wel eens wat .
Sinds 22 november 21 kan je geen afspraken meer maken voor wat visum betreft. Kan je enkel nog bekomen online
“From 22 November 2021 onwards, Belgian and Luxembourgish residents wishing to request a Thai visa must apply for their visa only via the E-Visa system: https://www.thaievisa.go.th/”
https://www.thaiembassy.be/visa/?lang=en
Op de site van de ambassade in Bangkok vind je meer uitleg en er is ook een contactformulier dat je kunt invullen
https://www.thaiembassy.com/thailand-visa/thai-visa
Misschien het proberen waard. Mijn indruk is dat de schoonheden in Brussel er een beetje hun voeten aan vegen. Voor een gewoon toeristenvisa doen ze moeite, de andere als het hen goed uitkomt.
Thai embassy website heeft niks met een ambassade te maken. Dat is een misleidende naam dat ze gebruiken
Dat is een commerciële website van een advocatenkantoor
“This website is managed by Siam Legal International – a law firm in Thailand”
https://www.thaiembassy.com/thailand-visa/thai-visa
Ik heb hier nu toch ook al dikwijls genoeg uitgelegd hoe je een Visa Exemption of Tourist visa moet omzetten naar een Non-immigrant O in Thailand.
Maar goed. Iedereen mag de weg volgen die hij wil of een andere site gebruiken natuurlijk.
Trouwens voor diegene die maar 90 dagen zouden blijven.
Het is niet omdat je 50+ bent dat je dan een Non-immigrant O Retired moet aanvragen.
Kan je evengoed een tourist vragen en 30 dagen verlengen in Thailand