Vraagsteller: Theo
Is er misschien iemand die al ervaring heeft met de 90 melding in de nieuwe locatie van de Thai Immigration te Muang Thong Thani? Daar ik niet ver kan lopen, de volgende vragen:
- Zijn er voldoende zitplaatsen?
- Hoe is de wachttijd lang of kort? Ik begrijp ook wel hoe eerder hoe beter.
- Wanneer ik met een taxi ga kan deze dan voor de hoofd ingang van het gebouw stoppen net als in Chaeng Wattan?
- Zijn er zoals in Chaeng Wattana na de controle ook rolstoelen?
Reactie RonnyLatYa
Kan je geen persoonlijk ervaring meegeven.
Misschien zijn er lezers die daar al wel langs geweest zijn?
Vriendelijke groeten,
RonnyLatYa
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand video's25 december 2024Ontdek de verborgen pracht van Sam Roi Yot (video)
- Visumvraag25 december 2024Thailand Visa vraag Nr 231/24: METV of Visa exemption?
- Leven in Thailand25 december 2024Je maakt van alles mee in Thailand (240)
- Lezersinzending23 december 2024De linkse oudere jongere voelt zich prima in Thailand (lezersinzending)
Beste Theo, je post hier iets, dus ik ga ervan uit, dat je of een laptop, een tablet en/of een mobiele telefoon hebt,;je kunt dit online doen, lijkt me ideaal voor je
Rudolf69
Ik heb dat via App en via internet/website geprobeerd afgelopen week. Zelfs met hulp van 2 experts op computergebied niet gelukt. Op pagina 2 kreeg ik steevast de melding “Neem contact op met uw Immigratiekantoor”. Dat vervolgens telefonisch onbereikbaar was.
Ben jij er wel in geslaagd in zeg de afgelopen 10 dagen (nadat “vrijstelling 90 dagenmelding was verstrekt”) je 90 dagen melding succesvol te doen? Dan hoor ik dat graag.
Je hebt geen computer experts nodig, maar je moet wel de regels volgen.
Voor de online 90 dagen melding bestaat er een “time-window” waarin je kan aanmelden.
Maximum 15 dagen voor, maar niet minder dan 7 voor de vervaldatum (Dus tussen 15 en 7 dagen voor de geldigheidsdatum).
Beste Jos
Dus het is jou wel gelukt om het on line te doen zonder problemen.
Ja hoor, doe dat al meer dan een jaar zo.
Enkel dat timeframe in het oog houden.
Kreeg zojuist trouwens mijn goedkeuring per email binnen van de 90 dagen aangifte die ik zaterdag deed. Gewoon effe afprinten en klaar.
Groetjes,
Jos
Om te beginnen is het 15 dagen voor en 7 dagen na vervaldatum. En nee, Jos geeft geen antwoord op de vraag of het hem in zeg de afgelopen 2 weken een 90 dagen-melding succesvol af te ronden.
Beste Teun,
Indien je een ONLINE aangifte wil doen zoals de OP hier aangaf, MOET je de door mij aangegeven tijdslijn volgen.
Ten tweede, ik deed, voor de zoveelste keer, zaterdag nog een online aangifte en de goedkering kwam deze morgen binnen per e-mail.
Het kan toch maar zo simpel zijn?
OK. Het tijdsframe is dan kennelijk 15 dagen voor tot 7 dagen voor. Na stap 1 te hebben gedaan en submitted krijg ik bij stap 2 te lezen “neem contact op met Immigration”. Zowel als ik het probeer via app alsook via website Immigration. Wat doe ik dan fout??
Het is dikwijls gewoon niet te achterhalen waarom het bij de ene wel lukt en bij de andere niet.
De enige reden dat het niet lukt zal dan zijn omdat het je eerste keer is dat je een 90 dagen melding doet.
Sorry, ik vergat dit te vermelden.
De Online meldingsperiode is niet dezelfde als de periode waarbinnen je de melding zelf zou maken of per post.
Als je het zelf gaat doen is het :
“The notification must be made within 15 days before or after 7 days the period of 90 days expires.”
https://www.immigration.go.th/content/sv_90day
Iemand anders mag het ook wel doen voor je maar dan best niet na de 90 meldingsdatum. Normaal moet je na de 90 meldingsdatum altijd zelf komen.
Als je het per post doet is het :
“Your registered mail must be sent to the Immigration office at least 15 days before the due date of notification.”
https://www.immigration.go.th/content/sv_90day
Online is een twijfel geval
Op de website staat
“Applicants can submit this online application within 15 days until the due date of notification”
https://extranet.immigration.go.th/fn90online/online/tm47/TM47Action.do
Maar in de User guide staat
“Applicants can submit this online application within 15 days and not less than 7 days before the due date of the notification”
https://extranet.immigration.go.th/fn90online/online/tm47/TM47Action.do
Ga naar User Guide – Zie blz 3 van User guide
Best rekening houden met dit als laatste al meldingsperiode bij online meldingen
Jos, geef nou gewoon antwoord op mijn vraag. Ik volgde de “regels” maar liep steeds vast op stap 2. Als jij er wel in bent geslaagd dan zou het plezierig zijn als je aangeeft welke regel je moet volgen om in stap 2 e.v. te komen.
De regel die je moet volgen, IS vernoemt in mijn originele post.
Voor de moeilijke lezers hierbij nogmaals:
“Voor de online 90 dagen melding bestaat er een “time-window” waarin je kan aanmelden.
Maximum 15 dagen voor, maar niet minder dan 7 voor de vervaldatum (Dus tussen 15 en 7 dagen voor de geldigheidsdatum).”
mijn 90 dagen vervalt 27-4-2020. Dus vandaag zou in principe laatste dag zijn voor online-melding. Omdat het gewoon niet lukt, inmiddels via drive-through bij Immigration geregeld binnen 5 minuten.
Hallo Teun, jij schrijft via drive-through bij Immigration. Leg eens uit wat dat is. Ik weet het niet en waarschijnlijk met mij velen ook niet. Komen veel reacties maar weinig duidelijke oplossingen. Bedankt alvast voor de uitleg.
Beste Rudolf
Ik heb het bericht verstuurd via mijn I pad
Ik doe het al jaren via mijn i-pad, zorgvuldig invullen, en je houden aan de tijdslimiet, ik dacht 15 tot 10 dagen voordat de melding verloopt. Als er iets niet klopt aanbesteding je invult, wordt het geweigerd
90 dagen melding hoef je niet zelf te doen.
Ondertussen heeft nog steeds niemand een antwoord gegeven op de eigenlijke vraag….