Tunnelbouw in Pattaya
Ondanks de regenval van afgelopen maand vordert het werk aan de tunnel aan de Sukhumvit. Deze is nu reeds voor 15% klaar.
Na maanden van voorbereiding voor het graven van de tunnel met een lengte van 1,9 kilometer tot de Father Ray Foundation, probeert men op schema te blijven. De tunnel zal uit vier banen bestaan, twee banen voor rechtdoorgaand- en twee banen voor tegemoet komend verkeer, elke richting 20 meter breed. De ingang van de tunnel wordt verhoogd aangelegd zodat deze niet volloopt bij heftige regenval.
Ondanks de grootte van het project zijn er weinig mensen aan het werk, omdat het meeste zware werk door machines verricht wordt. Het grootste obstakel is vertraging door extreme weersomstandigheden. Tijdens de tropische storm Vamco is het werk tijdelijk onderbroken, de bouwplaats veranderde in een modderpoel. Echter men gaat er vanuit dat de geplande duur van de bouw van de tunnel, van drie jaar, gehaald zal worden. Een aantal pompen moeten er voor zorgdragen dat bij regenval het water direct weggepompt kan worden en de bouw ongehinderd kan doorgaan.
De versmalling van de Sukhumvit Road en het gebruik van de parallelweg naast de spoorlijn blijft voor menig automobilist een nachtmerrie. De verkeerspolitie probeert elke dag weer de verkeersstroom op gang te houden, maar slaagt daar meestal niet in. Thaise automobilisten hebben zo een eigen kijk op autorijden en dat bevordert de doorstroming niet.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Eten en drinken28 november 2024Vers fruit in Thailand
- Ambachten30 september 2024The Sanctuary of Truth Pattaya (video)
- Bezienswaardigheden26 augustus 2024Thi Lo Su, de hoogste waterval in Thailand
- Bezienswaardigheden4 augustus 2024Chinese tempels in Bangkok
Er zijn maar weinig mensen aan het werk. De weersomstandigheden doen daar geen goed aan.
Omdat de de weg in beide richtingen van 4 naar 2 baans gaan is er natuurlijk in normale samen leving
op die delen een stop Cq parkeerverbod geplaatst, Niemand houd zich daaraan. Ook de bouwers niet.
Vaak in en uitladen op de enige twee stroken die er nog zijn.
Na drie jaar zal het wonder dan verricht zijn. Ik hoop dat dat ik het nog mee kan maken.
Na een wolkbreuk staat die tunnel onder water. Alleen die zakken vullers hebben weer veel geld verdient.
Cor van Kampen.
Ik dacht dat het met graafmachines ging, maar nu lees ik toch weer over zakkenvullers.
Maar zonder gekheid zal het toch een flinke verbetering zijn als het af is. Pattaya groeit noch steeds uit haar voegen, ondanks tegenvallend toerisme en zwakke economieën.
“De ingang van de tunnel wordt verhoogd aangelegd zodat deze niet volloopt bij heftige regenval”
Hoe moet ik dan nu zien? Die tunnel loopt nog altijd naar beneden, toch? Zelfs de Maastunnel [Rotterdam] heeft last als er flink wat regen valt, maar ik ben benieuwd hoe dat eruit moet zien.
Een verhoogde entree c.q. ingang…