Bangkok heeft plannen bekendgemaakt om kunstmatige intelligentie (AI) te gebruiken voor het beheer van de verkeersstroom op belangrijke wegen en om verkeersopstoppingen aan te pakken. Dit project is een samenwerkingsverband tussen de Metropolitan Administration van Bangkok (BMA) en het Bureau voor Transport, Verkeersbeleid en Planning.
Het doel van het AI-gestuurde verkeersmanagementmodel is om de efficiëntie te verhogen door nauwkeurige schattingen te maken van het verkeersvolume op de wegen Ratchadapisek, Prasertmanukit en Ratchapruek. Door mogelijke knelpunten te analyseren en realtime oplossingen te ontwikkelen, wil het systeem de verkeersdoorstroming optimaliseren door middel van adaptieve aanpassingen, zoals de synchronisatie van de timing van verkeerslichten op basis van het huidige verkeersvolume.
De technologie zal gebruik maken van het bestaande netwerk van 1.000 CCTV-verkeerscamera’s die al door de BMA worden beheerd. De verzamelde gegevens van deze camera’s worden gebruikt om waardevolle inzichten te verkrijgen. Er zullen extra camera’s worden geïnstalleerd op de Ratchadapisek Road om dit initiatief te ondersteunen.
Hoewel de BMA ongeveer 60.000 CCTV-camera’s heeft geïnstalleerd in de hele stad, voornamelijk om veiligheidsredenen, zijn deze camera’s niet compatibel met het AI-verkeersbeheersysteem. Ambtenaren hebben opgemerkt dat de integratie van de bestaande camerainfrastructuur in het nieuwe AI-model naar verwachting aanzienlijk zal bijdragen aan de effectiviteit van het verkeersmanagementsysteem.
De plaatsvervangend gouverneur van Bangkok, Wisanu Subsompon, heeft eerder de beperkingen van de traditionele programmering van verkeerslichten in de stad erkend, die afhankelijk is van historische verkeersgegevens en zich voornamelijk richt op piekuren en weekenden. Hij erkende dat deze aanpak vaak niet effectief is bij het aanpakken van realtime verkeersomstandigheden en zei dat de meest kosteneffectieve maatregelen die momenteel beschikbaar zijn, zullen worden ingezet om de verkeersdoorstroming binnen een jaar te verbeteren.
Bron: NNT- National News Bureau of Thailand
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand algemeen19 november 2024Minister van Volksgezondheid kondigt maatregelen aan tegen alcoholgebruik tijdens Nieuwjaar 2025
- Thailand algemeen19 november 2024Goudkoorts: stijgende baht-prijzen trekken investeerders aan
- Thailand met kinderen19 november 2024Bangkok tip: SEA LIFE Bangkok Ocean World (video)
- Bezienswaardigheden19 november 2024Siriraj Medical Museum in Bangkok (video)
Tja,men loopt wel wat achter.
https://wegenenverkeer.be/wegen/signalisatie/verkeerslichten..
Of beter: tot nu toe maakte niemand in Bangkok zich er echt druk om.
Of AI de oplossing zal gaan bieden is de vraag.
In mijn ogen is het probleem teveel mensen die op één plek willen wonen/werken.
Zelf heb ik ook een jaar in bangkok gewoond. Ik woonde in de buurt van On nut. De mensenmassa is overweldigend, in de skytrain ,subway en op de weg overal massa s met mensen. hoe dit op te lossen is voor mij een vraagteken.
Je zou eerst eens moeten kijken naar al het overbodige personeel dat aan het werk is. Deze moeten allemaal vervoerd worden. De meeste banen zijn overbodig of zouden anno 2023 ook thuis uitgevoerd kunnen worden.
De boel eens digitaliseren zou al een boel schelen. Iedereen laten genieten van goede scholing daar begint het uiteindelijk mee. AI is een goed instrument om de boel te fine tune maar met ongeschoolde mensen….
Krung Thep is idd overweldigend … Mijn oplossing zou zijn, verspreidt de hoofdkantoren of fabrieken naar buiten de hoofdstad.
Edoch, voor sommige CEO’s /oprichters is het prestige om in Bangkok te zijn gezeteld? Thuiiswerken? Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Denk eens wat voor geroddel je krijgt als de buurman dagenlang in huis blijft (en werkt, maar dat ziet men niet)!
En het draagt bij aan status om in de auto in de file te zitten naar/van het werk …