Verhuizen binnen Thailand, wat met internetverbinding?
Beste lezers,
Eind deze maand zullen wij naar een andere provincie verhuizen. Wij hebben thans internet via TOT met maandelijkse betaling op de 22ste van de maand en wensen TOT te behouden. Op welke wijze dien ik te werk te gaan om mijn aansluiting te laten doorgaan op ons nieuw adres? Of moet ik mijn huidig contract opzeggen en ter plaatse een nieuw contract aangaan?
Vermoedelijk zijn er verschillende leden die dit reeds gedaan hebben en ik zou het ten zeerste op prijs stellen indien zij hun ervaring willen delen.
Met oprechte dank.
Groet,
Bona
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Leven in Thailand23 december 2024Je maakt van alles mee in Thailand (239)
- Lezersvraag23 december 2024Heeft iemand ervaring met tijdelijke opschorting bij Dee Money en alternatieve manieren om geld over te maken?
- Lezersvraag23 december 2024Wanneer is de vakantie op de Klong Prao School in maart en april?
- Lezersvraag23 december 2024Hoe ervaar jij de nieuwe stoelen in de Premium Comfort Class van KLM?
Hallo, mijn ervaring is bij True ,dat je een nieuwe aansluiting moet nemen,neem wel je router mee ,soms willen zij die terug.
groet Leen
Dank je Leen,
Ik denk echter dat ze die router zullen terugwensen op de locatie waar wij thans verblijven en een nieuwe zullen krijgen op het nieuwe adres ? Het kan uiteraard ook zijn zoals jij aangeeft.
Groet, Bona.
Bona,
Contacteer eenvoudig TOT
zij kunnen u het best al de nodige info bezorgen.
Beste Hugo,
Dat zullen wij, dus mijn echtgenote, heel zeker morgen of ten laatste overmorgen doen.
Ik hoop echter aan de hand van de ervaringen van de leden wat sterker in mijn schoenen te staan en onze vraagstelling beter te kunnen formuleren.
Dank U.
Bona.
Naar een TOT office gaan en geef je nee huis adres op
met ingang van ….. Neem je paspoort mee.
Dank U Besar,
Dat zullen wij uiteraard doen in onze nieuwe woonplaats doch daardoor in onze huidige verdeler van niets op de hoogte !
Groet.
Bona.
er wordt niet overgezet. ook in nederland wordt dat niet gedaan. Gewoon opzeggen en in je nieuwe woonplaats nieuwe aansluiting aanvragen. In tegenstelling tot in nederland wordt dat binnen zeer korte tijd gedaan. Overigens, ik ben absoluut geen expert maar als TOT in je huidige woonplaats zeer tot je tevredenheid was kan dat in je nieuwe woonplaats anders zijn! Maar missien handig, als je er tijd voor hebt even rondom je te informeren, in je nieuwe woonplaats, bij mensen die daar TOT hebben.
al drie keer overgezet geen probleem bij tot en ook bij 3 bb niet
Overzetten zal in de meeste gevallen gaan. Het contract opzeggen? Je zult dan toch gewoon tot aan het einde van het loopjaar moeten blijven betalen. Dus ga je dubbel betalen. Dat is ons gebeurd toen enkele jaren geleden 3BB niet de gewenste aansluiting in ons nieuwe adres kon leveren. We konden daar niet verder met 3BB en kregen wel een aansluiting van TOT. 3BB moesten we blijven betalen. We weigerden dat omdat wij niets door hun geleverd konden krijgen. De nieuwe bewoners van ons oude adres kregen geen internetaansluiting totdat de oude betaald was. Omdat wij hun geen slachtoffer van onze aangelegenheid met 3BB wensten te maken, gaven wij toe en betaalden.
Dank je John,
Ik veronderstel dat zij inderdaad niet zullen overzetten en ik dus gedurende enkele weken nutteloos zal moeten betalen. Dit is echter bijzonder weinig gezien de hier gangbare prijzen.
Van TOT heb ik tot op heden nergens klachten gehoord of gelezen, dus hou ik mij liefst bij deze maatschappij.
Groet.
Bona.
Inderdaad Sjaak, niets is volkomen zeker! Dat is de hoofdreden waarom ik de leden hun ervaringen vraag en deze ten zeerste op prijs stel. Ondervinding is de beste leerschool.
Beste dank.
Bona.
Vreemd verhaal Sjaak. Zelf heb ik een 3BB- internernetaansluiting thuis, het eerste jaar is een jaarcontract en daarna geldt de opzeggingstermijn per maand. Werd mij zo uitgelegd en staat in het 3BB dokument wat je krijgt bij het aangaan van het kontrakt.
Ik heb een pocket wifi van dtac, abo voor 1.490 pj, die neem ik overal mee naar toe door heel Thailand, aan een kabel vast zitten is is uit de tijd.
Ziezo beste lezers.
Het is geregeld.
Wij zullen inderdaad moeten betalen tot het verloop van het jaarcontract, in ons gevan twee maand extra, doch dit is niet erg.
De router zal afgehaald worden en ter plaatse krijgen wij een nieuwe.
Nogmaals mijn dank voor de inlichtingen.
Bona.