Emirates uitgeroepen tot beste luchtvaartmaatschappij ter wereld
Emirates heeft opnieuw de prestigieuze titel van ‘Beste Luchtvaartmaatschappij ter Wereld’ gewonnen bij de ULTRAs 2024 Awards.
De luchtvaartmaatschappij is wereldwijd door duizenden reizigers gewaardeerd voor haar buitengewone producten, innovatieve diensten en uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. De iconische ‘fly better’-ervaringen van Emirates werden dit jaar beloond met meer dan 20 awards. Zo ontving Emirates onder andere de titel ‘World’s Best Airline’ van Telegraph Travel, waarmee het de eerste plaats behaalde onder 90 internationale luchtvaartmaatschappijen. Ook kreeg Emirates de titel ‘Best Airline’ van The Times en de Sunday Times Travel Awards.
De prijs werd in ontvangst genomen door Jabr Al-Azeeby, Emirates Divisional Vice President in het Verenigd Koninkrijk, en Thierry Aucoc, Emirates Senior Vice President Commercial Operations in Europa en Amerika. De ULTRAs-prijzen zijn wereldwijd een van de meest gewaardeerde onderscheidingen binnen de reisindustrie. Ze erkennen uitmuntende prestaties in verschillende categorieën en worden toegekend op basis van stemmen van een groot internationaal netwerk van actieve en welvarende reizigers. Ultratravel, een onafhankelijk tijdschrift dat de ULTRAs organiseert, heeft een wereldwijde oplage van 1,2 miljoen onder actieve reizigers.
Tijdens een ceremonie vorige week in Kensington Palace, Londen, werd de prijs officieel uitgereikt. Dit evenement werd bijgewoond door prominente leden van de reisindustrie en andere genodigden.
Vernieuwde reiservaringen
Emirates blijft investeren in innovatieve producten en geavanceerde technologieën om de reiservaring voor haar klanten verder te optimaliseren en haar netwerk uit te breiden. Afgelopen jaar voegde Emirates acht volledig gerenoveerde vliegtuigen aan haar vloot toe, waaronder drie Airbus A380’s en vijf Boeing 777’s, als onderdeel van een groots renovatieprogramma ter waarde van vier miljard dollar. Daarnaast investeerde de luchtvaartmaatschappij 11 miljoen dollar in de opening van nieuwe lounges voor premiumklanten in Londen Stansted en Jeddah, en werd de bestaande lounge op Parijs Charles De Gaulle vernieuwd. Emirates introduceerde bovendien speciale winkels voor ervaringsgerichte reizen in Hongkong, Londen en Parijs.
Het internationale netwerk werd verder uitgebreid met de hervatting van vluchten naar Phnom Penh, Cambodja via Singapore, en de aankondiging van nieuwe routes naar Bogotá via Miami en Madagaskar via de Seychellen. Recentelijk maakte Emirates haar beste halfjaarlijkse financiële resultaten ooit bekend. In de periode van 1 april tot en met 30 september 2024 vervoerde de luchtvaartmaatschappij 26,9 miljoen passagiers op haar uitgebreide netwerk van meer dan 148 bestemmingen.
Bekroonde luchtvaartmaatschappij
Emirates ontving onlangs ook de APEX World Class Airline Award 2025 als erkenning voor haar uitstekende klantenservice en toonaangevende wereldwijde standaarden op het gebied van veiligheid, welzijn, duurzaamheid en service-ervaring.
Vorige maand werd Emirates bij de Forbes Travel Guide Air Travel Awards onderscheiden met vijf prijzen, waaronder ‘Beste Internationale Luchtvaartmaatschappij’, ‘Beste Culinaire Programma’, ‘Beste Eerste Klas’, ‘Beste Cocktaillounge aan Boord’ (de iconische A380-lounge) en ‘Beste Internationale Luchtvaartmaatschappijlounge’ (de eerste klas lounge op Dubai International Airport).
Emirates heeft de grootste vloot ter wereld van Boeing 777- en Airbus A380-toestellen, die bekend staan om hun ruime cabines en iconische voorzieningen, zoals de douchespa en de onboard lounge van de A380. Passagiers genieten ook van de warme gastvrijheid van het multinationale cabinepersoneel, de regionale gastronomische maaltijden en het bekroonde inflight entertainmentsysteem ‘ice’, dat tot wel 6.500 kanalen biedt met films, tv-programma’s, podcasts en meer. Het entertainmentsysteem werd recentelijk uitgeroepen tot ‘Best Inflight Entertainment’ bij de Business Traveller Awards 2024. Daarnaast is Emirates een nieuwe samenwerking aangegaan met Spotify, de populairste audiostreamingdienst ter wereld, om een breed scala aan podcasts en afspeellijsten aan te bieden tijdens de vlucht.
Is wel zo dat het de beste is, maar kwestie van service on the ground, komen ze veel tekort, er is totaal geen samenspraak met verschillende afdelingen, al twee maal meegemaakt dat ik via chat toestemming had om gratis doos met medische attributen mee te nemen, en op de luchthaven van Zaventem zelf, wisten ze van niets en moest telkens ervoor betalen. Zelfs na afschriften van chat te laten zien. En de ene schuift de schuld door naar de andere, gelukkig heb ik de laatste keer het bedrag terug gestort gekregen na 3 maanden.
De ongetwijfeld zwaar gesponsorde organisator van deze ‘verkiezingen’ is een tijdschrift voor het superluxe reis-segment; 1.2 miljoen actieve, welvarende reizigers die meer dan 500 miljoen US dollar per jaar besteden aan luxe hotelkamers: ‘Ultratravel magazine is now a global, digital publication with an exclusive circulation of 1.2 million qualified, active affluent travellers – who spend in excess of half a billion dollars a year on luxury hotel rooms.’
Bepaald niet representatief voor de gemiddelde reiziger, denk ik.
Inderdaad ‘sponsoren’ de airlines hun hoge waardering. Dit geeft vreemde uitslagen. Kijk bv eens bij de concurrent Skytrax met als voorbeeld “onze” KLM. Bij hun klanten waardering hoofdzakelijk negatieve berichten. Niettemin geeft Skytrax de KLM een hoog cijfer voor klanten tevredenheid
Al die lijstjes zijn subjectief. Omdat ik pallitatief kankerpatiënt ben en niet veel energie meer heb, zijn tussenstops voor mij not done. Vlieg je met de Emiraten dan is dat schering en inslag. Dus valt deze luchtvaartmaatschappij uit. Daarnaast heb ik moeite met dit land waarbij de maatschappij ‘over’ gesubsidieerd is. Maar heel eerlijk zouden ze wel rechtstreekse vluchten hebben, dan vloog ik wel met ze, 9mdat mijn portemonnee nog steeds de baas is.
Emirates vind ik fantastisch!!! Boek bijna nooit meer een andere maatschappij richting Thailand