Bangkok trekt modemerken aan
Bangkok begint een aantrekkelijk vestigingsplaats voor ’s werelds populairste modemerken te worden.
Uniqlo opende vandaag haar vlaggeschip in CentralWorld en hoopt de volgende twee maanden open te gaan in CentralPlaza Lard Prao en Central Rama IX. Zara, Gap, Breshka en Forever 21 Inc hebben zich al genesteld in de hoofdstad en merken als H&M Zweden, Givenchy, Alexander Wang en Lanvin staan te trappelen om er te komen. The Emporium en Siam Paragon hebben een lange wachtlijst van internationale modemerken die er ruimte willen huren. Ze worden aangetrokken door de toenemende koopkracht van lokale consumenten en de toename van het buitenlands toerisme.
‘Bangkok has a global market for fashion now the same way it used to be in Singapore and Hong Kong’, zegt Chalit Limmpanavech, marketing specialist en directeur van de Thailand Management Association.
Tadashi Yanai, CEO van Uniqlo, wijst erop dat Thailand een groot marktpotentieel heeft omdat er veel jonge mensen zijn die geïnteresseerd zijn in trends. ‘It is a strategically important country in Uniqlo’s quest to become the leading apparel brand in Asia.’ De CentralWorld-vestiging van Uniqlo die vandaag openging, meet 2750 vierkante meter en is de grootste in Zuidoost Azië. Het assortiment bestaat uit 500 artikelen voor baby’s, kinderen en teenagers, ontworpen in samenwerking met de bekende ontwerper Jil Sander.
Het Amerikaanse modemerk Forever 21 Inc opende kort geleden zijn tweede vestiging van XXI Forever in CentralPlaza Lat Prao. De verkoop steeg de afgelopen 5 jaar met 25 procent; het merk verwacht de komende vijf jaar hetzelfde percentage. ‘Though there is an economic recesssion in many parts of the world, the business of Forever 21 was not impacted’, stelt Larry Meyer tevreden vast. ‘Even so, the recession is only a cycle. Our job is to offer affordable products by maintaining low overhead costs and offering a low margin.’
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Achtergrond17 november 2024Pessimisme over verkeersveiligheid in Thailand: een schrijnend probleem en geen prioriteit bij de regering
- Weer en klimaat17 november 2024Zware regen en overstromingsrisico’s in Zuid-Thailand verwacht
- Eten en drinken17 november 2024Tom Yam Kung (garnalensoep) een heerlijkheid uit de Thaise keuken
- Stranden17 november 2024Stranden van Phuket – Patong, Surin, Karon, Kata en Nai Harn Beach
Wie gaat dat dan kopen? Stel dat 10% van de bevolking financieel instaat is om het aan te schaffen, zal slechts een klein deel daarvan het ook daadwerkelijk kopen. Een kopie is zo gemaakt, immers je hebt al een Thaise avondjurk voor 200 Bath.
In elke Departmentstore in Bkk barst het van de merken die ik niet ken. Ik vraag me af wie dat kopen voor de volle prijs. Als je 2-3 maanden wacht ligt het voor de helft in de sale.
Volgens mij gaat het meer om het hebben van een verkooppunt in Bangkok Thailand dan om een echte doelgroep waar je aan wilt verkopen.