“Stairway to heaven” in Nonthaburi
De Nonthaburi Highway Department besloot een voetgangersbrug over een brede verkeersader van 10 rijstroken te laten bouwen. Een aannemer werd in de arm genomen om dit project voor een budgetprijs van 4,2 miljoen Baht uit te voeren. Geen kleinigheid want de voetgangersbrug wordt 54 meter lang.
Begonnen werd met aan beide zijden van de straat een trap te bouwen. Aan de ene kant was dat geen probleem, maar aan de andere kant deed zich een kleine moeilijkheid voor. Er stond namelijk een betonnen paal van het elektriciteitsbedrijf in de weg. Goede raad was duur, maar een heldere geest bij de aannemer kwam met de oplossing. Rondom de paal werd een tussenplatform gepland met een uitsparing voor de paal. Zo, probleem opgelost, zie foto!
De foto werd op Facebook geplaatst en – gelukkig is de gemiddelde Thai niet dom – er kwam een vloedgolf aan commentaar: “Welk deel van het lichaam gebruikte de bedenker om met dit idee aan te komen? Heeft hij er aan gedacht, dat deze constructie wel eens mensen zou kunnen elektrocuteren?, zei een commentator.
Maar de kritiek is niet geheel eerlijk, vindt een woordvoerder van de Nonthaburi Highway Department, Mr. Manas Singsangsa. Hij legt uit wat er is gebeurd: ”Voordat de bouw werd begonnen, hebben we eind vorig jaar een bespreking gehad met de elektriciteitsmaatschappij (GEA). De elektriciteitspaal zou op tijd worden verplaatst om de trap te kunnen bouwen, maar het gebeurde gewoon niet. Vanwege contactuele verplichtingen kon de bouw niet langer uitgesteld worden en werd voorlopig voor deze oplossing gekozen. Binnen kort wordt de paal alsnog verplaatst”.
Bron: Thaivisa/Thairath
Over deze blogger
-
Bert Gringhuis (1945), geboren en getogen in Almelo in het mooie Twente. Later vele jaren in Amsterdam en Alkmaar gewoond, werkzaam in de export voor diverse bedrijven. Ik kwam in 1980 voor het eerst in Thailand en was meteen verliefd op het land. Vele malen sindsdien terug geweest en na mijn (vroeg)pensionering als weduwnaar naar Thailand verhuisd. Daar woon ik nu al 22 jaar samen met mijn ietwat jongere Thaise dame Poopae.
Mijn eerste ervaringen in Thailand als een soort nieuwsbrief aan familie, vrienden en kennissen gestuurd, die later onder de naam Gringo op Thailandblog hebben gestaan. Veel, heel veel artikeltjes hebben die eerste verhalen gevolgd en dat is uitgegroeid tot een vrijwel dagelijkse hobby.
In Nederland nog een verwoed voetballer en voetbalscheidsrechter, maar de jaren gaan tellen en in Thailand nog altijd verwoed, maar het poolbiljarten is echt van mindere kwaliteit, ha ha!
Lees hier de laatste artikelen
- Achtergrond14 december 2024Cashewnoten in Thailand
- Isaan12 december 2024We gaan naar Ubon Ratchathani!
- Achtergrond6 december 2024De geschiedenis van de Thaise keuken
- Bezienswaardigheden2 december 202424 uur in Bangkok (video)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Een railing was waarschijnlijk geen onderdeel van het onwerp?
Ik zie niet hoe je aan dat dunne laagje beton een stevige railing kunt vastzetten.
Gezien de dikte van het beton, vrees ik dat het betonijzer ook wel zal gaan roesten en het beton laten scheuren.
Ik vrees, dat deze voetgangersbrug geen lang leven beschoren is.
En binnenkort wordt de paal verplaatst?
Als die brug klaar is, zal het wel nooit meer gebeuren.