Opmerkelijke zaken in Pattaya
Na de feestdagen zijn de bestuurlijke instanties de hoogte van de reclameborden aan het inspecteren in Walking Street. De hoogte van deze borden moeten tenminste 6.5 meter boven de “begane”grond zijn bevestigd, zodat hulpvoertuigen zoals de brandweer ongehinderd bij de plek des onheils kunnen komen.
Zij testen de hoogte van de reclameborden door met een brandweerwagen langs de panden te rijden en deden ook de zijstraten aan. Tien uitbaters hadden zich niet aan de officiële richtlijnen gehouden en moeten de reclameborden of naar de juiste hoogte aanbrengen of verwijderen.
Het opmerkelijke aan deze gang van zaken is, dat deze inspectie pas plaatsvindt na de feestdagen dus na de grote toeristische drukte?! Hoe zouden de hulpdiensten bij een grote calamiteit hebben kunnen komen? Hoe zou het in andere uitgaansgebieden gesteld zijn zoals Soi Buakhao of de vele zijstraatjes vanaf de Second Road naar de Beach Road?
Nog een gelukkig nieuwjaar!
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Ambachten30 september 2024The Sanctuary of Truth Pattaya (video)
- Bezienswaardigheden26 augustus 2024Thi Lo Su, de hoogste waterval in Thailand
- Bezienswaardigheden4 augustus 2024Chinese tempels in Bangkok
- Achtergrond22 juni 2024Tempels in Thailand toegelicht
Voor zover ik weet heeft deze – regelmatige – inspectie op 21 december al plaatsgevonden, maar het blijft een merkwaardig bericht.
6.5 meter is nogal wat, en het is natuurlijk volkomen zinloos om reclameuitingen onder deze hoogte te verbieden, als de electriciteitsdraden op een meter of vier hangen.
Ook is het erg lastig om een brandweerauto met een hoogte van 6.5 meter te vinden, zodat de hoogte nogal willekeurig gekozen lijkt, wellicht letterlijk uit de lucht gegrepen.
Bij de controle in maart 2015 was de minimale hoogte 5 meter, dat lijkt realistischer.
.
https://www.youtube.com/watch?v=DWKTNRclZY4
.
De meeste sois worden min of meer dagelijks ‘gecontroleerd’ door de vuilniswagens waar de vuilnisophalers vaak bovenop zitten. Als die er niet meer door kunnen heb je een probleem.