Hartverwarmende Thaise commercial (video)
Thai vinden bepaalde TV commercials, die wij misschien als sentimenteel zouden betitelen, interessant omdat het aantoont dat je goede daden op jezelf terugslaan.
In het boeddhisme is Karma een belangrijk begrip. Letterlijk vertaald betekent het ‘handeling’, ‘actie’ of ‘daad’ die gevolgen hebben voor het leven en volgende levens door middel van reïncarnatie. In het dagelijks leven bedoelt men er vaak mee, dat alles wat we doen, denken of zeggen weer bij ons zelf terugkomt.
De Boeddha onderwees het belang van daden of handelingen. Hij onderwees dat er verschillende soorten handelingen of daden (karma) bestaan. Het belangrijkste onderscheid wat hij maakt is het onderscheid tussen goede daden en slechte daden. Goede daden leiden tot goede gevolgen, kwade daden leiden tot slechte gevolgen. Onder goede daden wordt onder andere verstaan onbaatzuchtigheid, liefde, en de aanwezigheid van kennis en inzicht.
De boodschap in deze video is dat je altijd in het goede moet geloven.
Video: Hartverwarmende Thaise commercial
Bekijk hier de video:
[youtube]http://youtu.be/cZGghmwUcbQ[/youtube]
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Reisadvies17 december 2024Reisadvies Thailand aangepast op 16-12-2024 i.v.m. zware regenval in het zuiden
- Vliegtickets17 december 2024Waarschuwing Consumentenbond: ‘vliegticketwebsites onnodig duur’
- Eten en drinken17 december 2024Gaeng Pa oftewel jungle curry
- Nieuws uit Thailand15 december 2024Politie in Bangkok ontmantelt bedelbende en ontdekt 300.000 baht aan contanten
Goed gemaakt filmpje en prettig om naar te kijken, maar wat een afknapper als blijkt dat het een reclame is van een bedrijf dat levensverzekeringen verkoopt! Als er één sector is die qua doelstellingen zeer ver van de inhoud af staat…..
Mooie video met een even mooie boodschap (dat je altijd in het goede moet geloven), ik hou hier wel van, beetje raar misschien voor een jongen van de straat zoals ze dit tegenwoordig zeggen, een jongen die is opgegroeid in een keiharde volksbuurt in Rotterdam Zuid. Maar hoe meer van Het kleine huis op de prairie gehalte hoe mooier ik het vind.
Misschien omdat het aangeeft hoe het ook zou kunnen gaan in de wereld, elkaar een beetje helpen, in plaats elkaar de hersens in te slaan. Het ontroerd mij echt als ik een foto zie dat een agent in Amerika schoenen koopt voor een zwerver die geen schoenen heeft en sterft van de kou. Zo vond ik ook de video die hier laatst hier op TB was geplaatst heel mooi http://www.youtube.com/watch?v=xAqOJPoZTgA
Ook als ik in Thailand ben dan probeer ik wel mijn steentje bij te dragen, zoals iedereen weet is er in Thailand ook veel armoede, als ik dan een moedertje met haar in kindje zie bedelen op een loopbrug in Bangkok dan geef ik wel wat, niet omdat het moet, en ook niet voor de buitenwacht maar ik voel mij er dan gewoon goed bij.
Het is dan weer zo jammer dat mijn vrouw mij hiervoor waarschuwt ,teerak kijk uit want soms is het niet echt.
Zo ook weer met deze film waar het om een levensverzekering gaat. Er zoveel niet echt in de wereld maar dat neemt niet weg dat de video heel mooi is. Ik zie het liever dan die Thaise soap vol geschreeuw en ruzie, moord en doodslag.
Misschien ben ik ook een sentimentele idioot, maar ik vind deze reclame inderdaad hartverwarmend.
Een heel positief voorbeeld van wat wij in het westen ” een echte Christ ” zouden noemen.
Dit idee zit dus ook al heel lang in een groot deel van de mensheid.
Je hoeft dus schijnbaar geen Christ te zijn om dit als ” goed ” aan te voelen.
We hebben toch meer gemeen dan zo gedacht wordt………
Ik zag deze commercial van morgen voor het eerst .op de TV. Hartverwarmend , kreeg zelfs tranen in de ogen .
De hond ik heb er een paar en deze bruin witte leek sprekend op een van mijn beste vrienden .
Maar ja het is tenslotte een goed gemaakte commercial .
Nu alleen nog maar open dat Yingluck en Suthep , en de rest van de Thaise regering en opper rechters , deze commercial ook zien .
En niet meer aan hun eigen , ikke heb altijd gelijk gaan denken .
Maar gaan samen werken om Thailand er weer bovenop te helpen .
Maar helaas dit zal ook wel weer een UTOPIE voor de toekomst zijn , ben ik bang voor .
Maar het verhaal in de video spreekt mij zeker wel aan .
Wie goed doet , goed ontmoet is een oud Hollands gezegde .
Kende ik nog van mijn moeder uit mijn jeugd , maar gaat niet altijd op daar waarschuwde zij mij ook voor .
Jan Beute .