In februari jl. stond er een artikel op dit blog over een ambitieus project om een nieuw soort belegd broodje, de Slidewich, op de Thaise markt te brengen.

U kunt dat artikel nog eens lezen op deze link: www.thailandblog.nl/ondernemers-bedrijven/slidewich-komt-er-aan-bangkok

Er werden geïnteresseerden opgeroepen om mee te doen aan dit project op franchise-basis en mede dankzij de publicatie op Thailandblog hebben zich inmiddels 16 mensen aangemeld, die meer informatie wensen.

Informatiebijeenkomst

De initiatiefnemers hebben niet stilgezeten en melden nu, dat zij een stuk verder zijn met de ontwikkelingen rondom het concept. Slidewich Thailand heeft daarom besloten een informatiebijeenkomst te organiseren om meer te vertellen over de kansen voor geinteresseerde ondernemers. Slidewich biedt ondernemers in Thailand vanaf nu de mogelijkheid een succesvolle franchiseonderneming te starten, zonder vereiste voorkennis of ervaring in de horeca en met slechts een geringe investering.

Tijdens deze ochtend zullen wij de bezoekers informeren over ons concept, de ontwikkelingen, kosten inschatting en welke voordelen een ondernemer kan genieten. Natuurlijk kan men tijdens deze bijeenkomst vragen stellen en uiteraard wordt er ook geluisterd naar de mening van de bezoekers.

Uitnodiging

Alle reeds aangemelde ondernemers zijn inmiddels uitgenodigd, maar ook nieuwe geinteresseerden zijn van harte welkom. Slidewich Thailand nodigt iedereen graag uit voor deze bijeenkomst op zaterdag 26 mei 2018 van 11.00 tot 13.00 uur in het Chatrium Riverside Hotel in Bangkok, 28 Charoenkrung Road, Watprayakrai Bangkholame, Bangkok 10120

Als u aan de bijeenkomst wilt deelnemen, dan steld Slidewich Thailand het  erg op prijs als u zich voor 18 mei 2018 zou willen aanmelden via: [email protected]. Graag daarbij een naam/firma doorgeven en het aantal personen van uw gezelschap.

Bron: Facebook pagina van MKB Thailand

Over deze blogger

Gringo
Gringo
Bert Gringhuis (1945), geboren en getogen in Almelo in het mooie Twente. Later vele jaren in Amsterdam en Alkmaar gewoond, werkzaam in de export voor diverse bedrijven. Ik kwam in 1980 voor het eerst in Thailand en was meteen verliefd op het land. Vele malen sindsdien terug geweest en na mijn (vroeg)pensionering als weduwnaar naar Thailand verhuisd. Daar woon ik nu al 22 jaar samen met mijn ietwat jongere Thaise dame Poopae.
Mijn eerste ervaringen in Thailand als een soort nieuwsbrief aan familie, vrienden en kennissen gestuurd, die later onder de naam Gringo op Thailandblog hebben gestaan. Veel, heel veel artikeltjes hebben die eerste verhalen gevolgd en dat is uitgegroeid tot een vrijwel dagelijkse hobby.
In Nederland nog een verwoed voetballer en voetbalscheidsrechter, maar de jaren gaan tellen en in Thailand nog altijd verwoed, maar het poolbiljarten is echt van mindere kwaliteit, ha ha!

5 reacties op “Vervolg van het Slidewich project”

  1. Cornelis zegt op

    Tsja, de grootste hindernis lijkt mij om de Thai aan het ‘belegde broodje’ te krijgen – maar er zal vast en zeker ‘marktonderzoek’ opduiken dat deze twijfel uit de weg ruimt………..

  2. Laksi zegt op

    tja,

    Patat is nu ook niet een echt Thai’s product, toch verkoop Mc D en KFC er redelijk veel van en toen ik was geen kijken bij de nieuwe IKEA in Bangkok (Westpoint of zoiets) en daarna door het winkelcentrum liep en op de begane grond was een echte patat baker, die alleen meer patat verkocht en de Thai stond er voor in de rij.

    Dus naast rijst lust men ook wel eens wat anders.

  3. Geert zegt op

    Op de save one night market in Korat staat ook zo’n patatboer die zijn frieten verkoopt met een cheesedip, voor mij niet echt smakelijk maar de Thais staan in de rij,zo te zien een goudmijntje.

  4. chris zegt op

    Ons eetpatroon is in snel tempo geglobaliseerd. Dat komt niet in de laatste plaats door de instroom van migranten/expats in een bepaald land. In Nederland hebben we daaraan de pizza, de donner kebab, de nasi rames, de taco, de kouseband en de Vietnamese loempia te danken.
    Eenzelfde proces is in Thailand aan de gang waarbij – volgens mijjn waarneming – de nadruk veel meer ligt op de introductie van Japans en Koreaans voedsel (kijk naar de grote en kleinere nieuwe restaurantjes zowel in de shopping malls, op de markt als op straat) dan op Westers voedsel. De McDonalds en de KFC waren er al jaren en breiden niet sterk uit. De ramen-tentjes schieten als paddestoelen uit de grond. Er zijn ook meer Aziatische expats dan Westerse.
    Natuurlijk eten de Thais ook wel een boterham (niet met hagekslag maar met ‘shredded pork”) maar bij de meesten heeft dat meer met gemak te maken (snel, op weg naar werk) dan met echt lekker vinden. En vergeet niet dat Thailand sterk aan het vergrijzen is en dat de oudere Thais niet zo gesteld zijn op Westers eten. Er is dus een beperkte markt voor broodjes en die markt heeft de neiging af te nemen.

  5. ruud zegt op

    Als je een broodjeszaak wilt openen, kun je je brood en beleg natuurlijk ook gewoon bij Big C halen.
    De meerwaarde van een franchise ontgaat me.
    Met die 16 mensen die zich hebben aangemeld, zie ik geen landelijke advertentie campagnes op tv en internet verschijnen, maar je moet wel een deel van je inkomsten afdragen.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website