Singapore Airlines schrapt 19 vluchten naar Bangkok
Bangkok Shutdown, de actie die op 13 januari begint met de blokkade van twintig kruispunten, werpt haar schaduw vooruit. Singapore Airlines schrapt tussen midden januari en februari negentien vluchten naar Bangkok vanwege de politieke onrust. Dit meldt Straits Times in Singapore.
De luchtvaartmaatschappij boekt gedupeerde reizers om of betaalt de reissom terug, wanneer een reiziger besluit om zijn reservering te annuleren. Normaal vliegt Singapore Airlines vijfmaal per dag op Bangkok. Reizigers die wel naar Thailand komen, mijden volgens de krant Bangkok en wijken uit naar andere plaatsen, zoals Phuket.
Airports of Thailand (AoT), de beheerder van luchthaven Suvarnabhumi, heeft voor vandaag een spoedvergadering van betrokkenen uitgeschreven om te overleggen over de gevolgen van de anti-regerings acties. Morgen praat AoT met vertegenwoordigers van de Association of Thai Travel Agents en luchtvaartmaatschappijen. AoT is nog niet door Singapore Airlines geïnformeerd over de annulering van de vluchten.
De Association of Domestic Travel maakt zich zorgen over de politieke situatie. ‘Zo’n honderdduizend toeristen die van plan zijn in januari naar Thailand te reizen, hebben te lijden onder de protesten’, zegt president Yuthachai Sunthornrattanavech.
De Tourism Council of Thailand zegt dat het aantal reizigers uit China en Rusland, Thailand’s twee grootste markten, met 25 tot 30 procent is verminderd, met name in Bangkok, Pattaya, Hua Hin en Cha-Am.
Meer dan vijftig landen hebben een reisadvies voor Thailand afgegeven. Het advies luidt: blijf uit de buurt van de demonstraties.
(Bron: Bangkok Post, 5 januari 2014)
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Reisadvies17 december 2024Reisadvies Thailand aangepast op 16-12-2024 i.v.m. zware regenval in het zuiden
- Vliegtickets17 december 2024Waarschuwing Consumentenbond: ‘vliegticketwebsites onnodig duur’
- Eten en drinken17 december 2024Gaeng Pa oftewel jungle curry
- Nieuws uit Thailand15 december 2024Politie in Bangkok ontmantelt bedelbende en ontdekt 300.000 baht aan contanten
De Tegraaf dd 3 jan jl meldt dat oa de ANVR bericht dat er voor 2014 pessimistisch wordt gekeken naar Thailand als vakantiebestemming. TH wordt in één regel genoemd met Egypte en Kenia. Onrust heeft het aantal boekingen al met 10 tot 15 % geminderd. Hoeveel daarvan op conto van TH komt, wordt niet gezegd. In ieder geval heeft de AoTop haar spoedvergadering een agendapuntje erbij.
Een teken aan de wand voor niet alleen Bangkok als toeristische bestemming maar zeer zeker ook als zakelijk doel – zo zie ik dit besluit van een gerenommeerde luchtvaartmaatschappij als Singapore Airlines.
Hiervoor was ik al bang, zie mijn reactie van gisteren, echter ik ontving reacties van de zogenaamde “kenners” dat ik veel te voorbarig was met mijn mening echter welke luchtvaartmaatschappy volgt : KLM ?
Ik denk ook dat je niet bang hoeft te zijn. De Thais hebben alle middelen en zijn al jaren bezig hun eigen land grondig om zeep te helpen. En dat grotendeels met de door hun zelf gekozem politieke leiders en een uitstekend tot in alle delen uitrgebouwde korruptie systeem. De demonstraties die nu plaats vinden zijn een deel in de schakel van een rijpings prozes wat voor Thailand maar net begonnen is.
Zoals de Thaise koning het al treffend over het lopend konflikt gezegd heeft: er blijven alleen verliezers over, egaal wie er wint. Beter kun je niet verwoorden.
En wat de KLM aangaat ?. Die heeft aan Air France de beste helper gekozen naar een definitieve afgang. Het tijdperk, dat elk land zijn eigen trotse luchtvaart maatschappaij heeft of had is definitief voorbij. Deze herkenning is begonnen nadat bv. Rayanair en Easy Yet ons hebben laten zien, wat vliegen eigellijk maar hoeft te kosten. Verder hebben ons de Arabieren laten zien welke super service voor minder geld zonder enig probleem mogellijk is.
Ik gebruik een vliegtuig om van A naar B te komen en niet om er in lekker te gaan dineren. Dat doe ik in een exlusief restaurant op de grond. Ik kann best een sandwich en een fles water mee nenemen, mijn eigen kop telefoon en een paar CD of I-Phone als ik muziek will luisteren. Het wird al uitgerekend, nl. zou je alle niet nodige kosten om het vliegen overzetten op de Rotterdams tram zou een rit van beginpunt tot einde ca. € 80,- moeten kosten.
Hallo Nol
Dan ben ik een van de (zogenaamde kenners).
Ik was in 2010 van maart tot juni ook in Thailand terwijl daar toch hevige onlusten waren in Bangkok.
Ik heb zel een huisje in Hua Hin en heb er toen ook weinig van meegekregen, alleen op het nieuws
Ik denk dat je het niet op de spits moet drijven, In Bangkok (overigens onzettend groot) zou ik ook niet onnodig vakantie gaan vieren. Maar Thailand is zo groot, en als je niet in Bangkok wil komen, vlieg je gewoon door naar Phuket of Chiang Mai.
Beste Leon.
Dat gaat natuurlijk niet als de grote maatschappijen niet meer naar Bangkok vliegen.
Ook ik zie de nabije toekomst voor Thailand en dan met name Bangkok en omgeving zeer somber in.
Hoe een stelletje onbenullen een land de vernieling in kunnen helpen. Ik snap niet dat men het zo ver laat komen.
Als je een beetje nadenkt zijn er andere opties om thailand te bezoeken.
Bijv vanuit Kuala lumpur zijn genoeg airlines die je tot boven in Thailand brengen.
Maar daar gaat het hele verhaal niet over.
Het is vrij simpel of je gaat wel naar Thailand, of je viert vakantie in een ander land.
Maar komen in Thailand is altijd mogelijk. De vraag is wil je/ of moet je daar nu zijn?
Dat is ieder zijn eigen keuze.