Weer veel doden door rijden onder invloed tijdens nieuwjaarsvakantie
De eerste drie dagen van de Nieuwjaarsvakantie blijkt weer een bloedbad op de weg te zijn. Er werden 1.504 ongevallen, met 159 doden en 1.549 gewonden geregistreerd. Bangkok heeft het hoogste aantal verkeersdoden, vrijwel altijd door rijden onder invloed.
Het hoogste dodental werd gerapporteerd in Bangkok, met 10 dodelijke slachtoffers, maar de meeste ongevallen werden gemeld in de noordelijke provincie Lampang (48). De provincie Nakhon Pathom rapporteerde de meeste gewonden bij verkeersongevallen gedurende de drie dagen (56).
Alleen al op zondag waren er 531 verkeersongevallen, 47 doden en 560 gewonden. Rijden onder invloed van alcohol is met 32% de meest voorkomende oorzaak, op de voet gevolgd door snelheidsovertredingen (31%).
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Expats en pensionado24 november 2024In Memoriam: Colin de Jong
- Reistips24 november 2024Belangrijke regels voor het meenemen van gezondheidsproducten naar Thailand
- Steden24 november 2024Ban Krut, onontdekt in Thailand (video)
- Eilanden23 november 2024Koh Kood transformeert tot luxe ecotoerismebestemming
Dit is water naar de zee dragen, ze leren het nog steeds niet en zullen het ook nooit leren drank en auto gaan niet samen en niet te vergeten de motorbike maar dat komt ook door dat niemand zijn mond open doet en zegt niet rijden want dan heb je kans dat hij terug komt met een pistool en schiet je voor je kop , maar dronken mensen zijn niet voor reden vatbaar dus zal het nog heel veel verdriet en bloed vergieten voort duren voor daar een einde aankomt of misschien wel nooit bhuda zal het wel weten ik niet .
Ik laat nu de vrijheid aan alle “roze brillen”-kijkers, voor wie het glas steeds meer halfvol dan halfleeg is…maar één ding is duidelijk: de Thai zijn gewoon “onderontwikkelden” in het verkeer, gedragen zich als losgslagen dronken projectielen op de weg…”Me First!…Me First!…” Hoe groter de auto, hoe roekelozer…Kijk maar eens naar de accidenten met de “FORTUNERS”…met Thaise bestuurders waarin totaal onbekwame losgeslagen idioten ongevallen veroorzaken waarbij mensen gedood worden…Elk jaar weer, nu met nieuwjaar, en binnen 4 maanden met Songkran..
in Chiang Rai waren alcohol controle als je gepakt werd geld boete
bij zware gevallen gevangenis straf 7 dagen iedereen moest voor de rechter komen (snelrecht)
ik hoorde dat het er heel druk was dus pas op zelf niet gedronken
Niks zo hypocriet als wereldwijd drugsbeleid. Zolang men niet wil aanvaarden dat de gevaarlijkste meest verslavende drug net deze is die we promoten en verafgoden zal er niks veranderen.
We steigeren als we horen praten over XTC wiet Khat of zelfs Coke……maar van Alcohol willen we geen kwaad woordje horen.Tuurlijk niet…alle drugs zijn slecht maar niet die van mij.
Zelfs met 3.000.000 doden per jaar blijven we volharden dat Alcohol een onschuldig goedje is terwijl er in sommige landen nog brave mensen jaren naar de gevangenis moeten voor een jointje.
Velen worden zelfs letterlijk razend als je ze wijst op de gevaren van Alcohol.
Eigen schuld dikke bult.
1 de dodenaantallen die hier worden genoemd zijn de doden die direct op de weg vallen. Op weg naar en in het ziekenhuis vallen nog ongeveer evenveel doden.
2 op alle andere dagen is het dodenaantal niet zo veel minder, misschien 10-20%
3 85% van de doden zijn scooterrijders en de meeste doden vallen op secundaire wegen en niet op hoofdwegen
4 in de zeventiger jaren was het aantal verkeersdoden in Nederland 2/3 van het getal in Thailand nu. Nederlanders waren toen ‘onderontwikkeld’ .
Ik vind dat er veel meer nadruk moet komen op de infrastructuur: rotondes, weg met de U-turn’s, scheiding langzaam en snel verkeer, snelheidsbegrenzers op de scooters, aparte stoplichten voor langzaam en snel verkeer.
Ik heb vroeger met mijn echtgenote moeten vechten als ze dronken wilde gaan rijden. Niemand anders deed wat.
Tijdens deze periode rij ik in de vroege avond of in de late namiddag op mijn nieuwe PCX naar de keuze van mijn restaurant toe. De idioten die andere auto’s links en rechts met veel bravoure inhalen of dit met veel getoeter en misbaar en lichtsignalen proberen duidelijk te maken dat ze haast hebben en er met een wagen vol inclusief de laadbak veel misbaar
makend ” er voorbij ” willen. Na mijn wat vroeg genoten maaltijd zonder drank keer ik huiswaarts en drink een glas wijn op de voor mij goede afloop, EN U???
Ik blijf gewoon thuis en ga alleen de deur uit als het echt niet anders kan.
Voor veel Thais geldt gezelligheid en alcohol horen bij elkaar. Ik ben een keer uitgenodigd om midden op de dag naar een “feestje” te komen. Toen ik zei dat ik geen alcohol zou drinken omdat ik later die middag nog moest rijden verviel de middag uitnodiging maar was ik ‘s-avonds welkom want zonder alcohol geen gezelligheid vonden ze.
Feest, drank en dan naar huis rijden is toch geen probleem?? JA, voor mij wel!
P.S. Het “feestje” was op loop afstand dus met de benenwagen ben ik na afloop terug naar huis gegaan.