In Bangkok Post staat wederom een incident met de aanleg van de nieuwe metrolijnen in de hoofdstad, ditmaal bij de bouw van de verlengde Green Line. Eerder werd de aanleg van de Red Line (Bang Sue-Rangsit) stilgelegd nadat drie arbeiders om het leven kwamen, toen een stalen steunconstructie naar beneden viel.
Bij het lossen van een grote balk raakt een kraanwagen uit balans en viel om. Er zijn geen meldingen van doden of gewonden. De Green Line wordt op twee plaatsen uitgebreid. Het incident gebeurde bij het hoofdkwartier van de luchtmacht.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand tips30 januari 2025Buriram: waar geschiedenis en sport samenkomen
- Eten en drinken30 januari 2025‘Naam Keng’ in je bier
- Bezienswaardigheden30 januari 2025Sukhothai Historical Park (video)
- Eten en drinken28 januari 2025Streetfood in Thailand: Kwarteleitjes – Khai Nok Krata (video)
Veel te zware kraan voor deze wagen, wat een gekken
Dat het een veel te zware kraan voor deze wagen zou zijn is compleet onzin. Het is vaak het ondeskundige gebruik van deze zware machines door de mens. Dit soort ongevallen gebeurt niet alleen maar in Thailand, ook in Nederland en de rest van de wereld kieperen ze regelmatig omver.
Kunt U mij de specificaties van de kraan dan even doorgeven aub? Waar het op lijkt is dat een uitstaander is afgebroken of dat de last hoek is overschreden??
Kan zo van alles roepen zonder de feiten te kennen.
Denk hierbij aan Alphen aan de Rijn.
Eh het instorten van een NIEUWE parkeergarage welke nog niet eens in gebruik was in Eindhoven.
Waar gewerkt word vallen spaanders. Waar niet gewerkt word gebeurt dus ook niets.
Stond de kraan wel goed afgestempeld en was de ondergrond wel stevig genoeg of gebruikte de machinist het wel bekende elastiekje om de beveiliging te overbruggen?
Vragen genoeg