Belgen en Nederlanders uit alle leeftijdscategorieën die in Thailand wonen kunnen, vanaf vandaag om 11.00 uur Thaise tijd, zich registreren voor een Covid-19-vaccinatie. Dat kan op de website expatvac.consular.go.th, zo heeft het Thaise ministerie van buitenlandse zaken bekendgemaakt.
Op de website staat te lezen (zie screenshot onderaan de pagina) dat de COVID-19 vaccinatieregistratie alleen bestemd is voor buitenlandse ingezetenen van Thailand die nog nooit eerder een COVID-19 vaccinatie hebben gekregen.
Er is geen informatie beschikbaar over de tijdlijn voor afspraken of welke vaccins beschikbaar zijn. De gratis vaccins die tot nu toe door de overheid zijn verstrekt, zijn afkomstig van Sinovac en AstraZeneca.
Er zijn door de regering wel andere vaccins besteld voor levering later dit jaar en volgend jaar. Op korte termijn zouden 150.000 van de 1,5 miljoen Pfizer-vaccindoses die deze week door de Verenigde Staten zijn geschonken, worden gereserveerd voor oudere expats of lijden aan een van de zeven onderliggende aandoeningen, samen met zwangere vrouwen, en Thaise staatsburgers die van plan zijn naar het buitenland te gaan, zoals studenten.
De Thaise regering heeft vanaf het begin van haar vaccinatiecampagne gezegd dat iedereen die in het land woont, zowel Thais als buitenlanders, recht heeft op gratis vaccinatie. De nieuwe Expatvac-registratiesite is de tweede poging om expats de mogelijkheid te bieden zich te registreren voor een gratis vaccinatie. Een eerdere site, Thailandintervac, werd een flop omdat het slechts een beperkt aantal afspraken kon aanbieden in een gering aantal ziekenhuizen in Bangkok voordat deze weer offline werd gehaald.
Sommige buitenlanders in Bangkok konden zich al laten vaccineren in ziekenhuizen in Bangkok, vaak geregeld via verschillende ambassades, met een registratievenster van slechts een paar uur. Buiten de hoofdstedelijke regio verschilt het registratieproces van provincie tot provincie, maar in veel gevallen melden expats successen, zoal in Hua Hin waar redelijk veel expats al gevaccineerd konden worden.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Vastgoedsector in zwaar weer: Thaise markt zoekt herstel in 2025
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Thailand voert strijd tegen luchtvervuiling met innovatieve maatregelen
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Kabinet verhoogt kinderbijslag als steun voor gezinnen
- Gezondheid21 december 2024Matige wijnconsumptie verlaagt risico op hart- en vaatziekten volgens nieuwe studie
Geprobeerd me aan te melden. Na het invullen van mijn E mailadres op”next”geklikt, vervolgens duurde de reactie te lang en werd verbroken. Bij een nieuwe poging meldde het venster dat mijn E mailadres reeds aangemeld was.
Aangezien ik maar een E mailadres heb, kan ik me dus zo niet ( meer) aanmelden.
Bij mij geschiedde exact hetzelfde.
Ik had hetzelfde probleem.De volgende dag had ik een mail ontvangen met een link waarmee ik de registratie succesvol kon afronden.
Eerder aangemeld via de dorpsdokter. Vorige week was de 1e vaccinatiedag echter (nog) niet voor de foreigners. Wanneer de.volgende dagen zijn is.niet bekend.
Weer de zoveelste zeperd van de Thaise overheid, nu van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Ik lees dat sommigen na het invullen van hun e-mail adres te horen krijgen dat dit adres al bekend is, dan wel niet bestaat. Ik ben opgehouden bij het (onmogelijk) invullen van je geboortedatum, die ingesteld staat op 2021.
Ach, we zijn in Thailand wel het een en ander gewend. Er duiken steeds meer websites op, nationaal en lokaal waar mensen zich kunnen registreren (maar zelden een vaccinatie krijgen). Vandaag werd bekend dat Hua Hin 24.500 doses Sinopharm krijgen, de helft van het gevraagde aantal. Wie o wie komt aan de beurt.
Je moet niet je geboortedatum invullen dat gaat helemaal niet, maar de datum van inzending !
Nu dat staat dan slecht vermeld. Ik kon ook mijn geboorte datum niet vermelden. Nu weet ik waarom.
Met een beetje schuiven van datum lukt dit, is niet de eenvoudigste webside,,evenals foto toevoegen 2 ,tweede foto lukte niet dus foto,s samengevoegd op paint en alles ok,,eveneens als je je email opgeeft krijg je later een bevesting
Je moet juist wel je geboortedatum erbij zetten volgens mij… naam, voornaam, adres en geboortedatum… waarom zou je het datum van nu erbij moeten zetten?
Bovendien ging het heel gemakkelijk.
Ik heb in ieder geval een bericht gekregen dat ik gemeld sta en dat ik nu alleen nog maar op een uitnodiging moet wachten.
Done ! ging makkelijk, bijna gelijk met een 90 dagen melding online, nu eerst afwachten over hoe en wat !
[email protected] [email protected] via mail.go.th
14:07 (3 minuten geleden)
aan mij
Your registration for the FIRST dose of COVID-19 vaccination is successful.
Once available appointment slot is sent to your email, please confirm within 24 hours.
De registratie verliep zo zo, voor de geboorte datum moet je wel helemaal teruggaan naar uw geboorte jaar, het woonadres was ook een beetje zoeken omdat ik er reeds Phuket aangeduid had als Provincie, dan mag je Phuket niet meer toevoegen bij je woonadres. Nadien meteen een bevestiging. Duimen maar.
Met 5 verschillende emailadressen geprobeerd, allemaal hetzelfde, na invoeren emailadres loopt het zootje vast, probeer je dan opnieuw, krijg je de melding dat je emailadres al in gebruik is.
Websites en apps van de Thaise overheid, zijn waardeloos.
Je moet het e-mailadres gebruiken waarmee je bij de immigratiedienst staat ingeschreven.
Dat heb ik gedaan en dan krijg je de melding dat het email adres al in gebruik is. Kennelijk gaat deze melding dezelfde weg als de voorgaande en is het twee keer waardeloos.
Kreeg die melding ook. Maar zojuist een mail gekregen om het formulier in te vullen. Zaten wel 8 uur tussen.
Moderator: Off-topic
En zoals te verwachten werkt het weer voor geen meter. Eerste maal je e-mail adres opgeven: ERROR!!
Daarna kun je dat e-mailadres niet weer gebruiken.
Had iemand wat anders verwacht??
Beste J.J.,
Dan dien je naar je inbox van dat betreffende e-mail adres toe gaan.
Daar zul je dit aantreffen,
You have registered this email for the FIRST dose of the COVID-19 vaccination.
Please click on the following link to begin your registration :
*https://Jou registratie link*
Please prepare the following documents for the pre-registration:
1. Passport or official identification document (pdf/jpeg)
2. Official medical certificate confirming the diagnosis of the underlying medical condition(s) (pdf/jpeg)
Ministry of Foreign Affairs of Thailand
This is an automated message, please do not reply.
De bekende Britse blogger Richard Barrow meldt dat namen en emails van de aanmelders voor iedereen zichtbaar zijn…
Dat is al de zoveelste keer…. In Thailand leert men kennelijk niet van fouten.
UPDATE: The loophole to see personal date of others has already been closed.
https://www.facebook.com/photo?fbid=381372180015718&set=a.212825276870410
Bedankt voor deze nuttige update, Ronny.
Wel tekenend dat het woord “already” hier werd aangewend.
Een verontschuldiging en mea culpa was veel meer gepast geweest.
Leren uit je fouten doe je niet vanuit ontkenning van schuld/verantwoordelijkheid.
Jammer voor iedereen, dat excuses en dus leren voor Thaise mensen not done is.
Cor
Beste Cor,
“Already” heeft in de Thaise taal een andere betekenis.
In de Thaise taal kent men geen tijden in het werkwoord zoals tegenwoordige tijd, verleden enz.
Om de verleden tijd aan te duiden voegt men het woord “already” (leuw) toe.
De vertaling zou wellicht beter kunnen zijn:
“The loophole to see personal date of others has been closed.”
En waarom zou Richard Barrow zich hiervoor moeten verontschuldigen of mea culpa slaan?
Hij is gewoon iemand die allerhande informatie op zijn eigen FB pagina plaats. Ook dat probleem heeft hij daar geplaats als info voor zijn lezers en hij zegt nu enkel dat het probleem al is opgelost.
Hij is niet de verantwoordelijke van die overheidswebsite waar dat probleem zich voordeed.
Inderdaad, Richard Barrow is in dit geval enkel de pianist die het falen van de componist heeft blootgelegd. Richard Barrow is ook geen Thai
Natuurlijk snapt elk correct lezend mens dat de mea culpa door de auteur van de initiële boodschap zou moeten worden geslaan.
De combinatie onzorgvuldig lezen-bezit van hyperlange tenen zorgt wel vaker voor ongefundeerde reacties. Ook best jammer te noemen.
COR
Als iemand op muggenziften dan de verklaring aanreikt en het Bahtje gevallen is, rest nog de verdediging om die iemand van hyperlange tenen en ongefundeerde reactie te beschuldigen
Wat dat laatste betreft raad ik je aan je eigen reactie over het gebruik van het woord “already” nog eens te lezen.
Beste Peter en Hans, zijn jullie weleens in Thailand geweest, op vakantie of misschien wel geëmigreerd, dan weet je toch voordat je een voet op de Thaise bodem zet ze alles over je weten, gebruik je hier ook een smartphone of ga je op het Thaise internet, dan hoef je je hieraan ook niet meer te twijfelen dat jouw email bekent is, de private regels zijn in Thailand nu eenmaal anders dan in Nederland of België.
Ik ga sowieso voor de prik, hoe dan ook !
Het is mooi dat je je in kan laten schrijven maar persoonlijk pas ik voor vaccinaties van AZ en Sinovac, ik wil alleen Pfizer of Moderna dus wacht tot dat ik terug kan naar Nederland wanneer ik ook weer makkelijk terug kan keren naar Thailand
.
Beste Co,
Deze registratie betreft Pfizer. 🙂
https://www.nationthailand.com/in-focus/40004066
1e keer, niet gelukt, maar 2e keer ander email gebruikt.
PLEASE constantly check your email. Once available appointment slot is sent to your email, please confirm within 24 hours.
FAILURE TO CONFIRM WITHIN 24 HOURS WILL RESULT IN THE CANCELATION OF YOUR PRE-REGISTRATION.
Daarna kreeg ik een email met dezelfde tekst.
Nu wachten op t time slot
Inschrijven is 1 maar daadwerkelijk zorgen voor vaccins is een heel ander verhaal, onze familie al lang ingeschreven en deels betaald voor moderna maar het blijft verder angstvallig stil.
Als je via een browser, e.g. Firefox, Chrome, Safari en andere, webformulieren invult slaat die dat op.
Als je na afbreken van de procedure weer opnieuw begint herkent je browser die vooraf ingevulde tekst.
Mogelijk ligt daar de oorzaak van het weigeren van een e-mailadres. Dan kan het legen van de ‘cache’ ervoor zorgen dat het wel lukt.
Die cache is te vinden, (meestal), in de instellingen van de betreffende browser.
Na het lezen van bovenstaande reacties schieten me deze gedachten in het hoofd: Ben ik nu zo slim en jullie zo….. en TIT.
Het is mij namelijk wel gelukt om me te laten registreren via [email protected]. En wetende dat hier in Thailand bijna niets makkelijk gaat, heb ik dit keer rustig en
zonder me op te winden een paar dingen uitgeprobeerd. Bijvoorbeeld een ander emailadres gebruikt en een beetje stoeien met het inbrengen van mijn geboortedatum. En waarempel ik kreeg een bevestigingsmail dat mijn aanmelding binnen was gekomen. Ik heb begrepen dat men probeert om een locatie te vinden zo veilig mogelijk en zo dicht mogelijk bij mijn woonplaats.
Wel is het zo dat je je mail goed in de gaten moet houden omdat het accepteren van aangeboden datum, locatie en tijdstip binnen 24 uur moet gebeuren.
Vraag:
Ik twijfel er wel aan of ik van daadwerkelijk van dit aanbod gebruik ga maken. Ik wil mijn reeds tweemaal uitgestelde reis naar Nederland nu laten plaats vnden in mei/juni 2022. Kom ik dan het land wel in met Sinovac en AstraZenica?
De link in jouw reactie voert naar een email adres ([email protected]) het lijkt mij stug dat je via email kan registreren
Ondanks de ERRORs vanochtend (11.00) en het niet kunnen registreren kreeg ik nu 18:00 een e-mail. Dus is het toch doorgekomen!! Waarvoor dank. Nu nog een briefje van de dokter…
Ik heb me ondertussen al wel 5 maal ergens geregistreerd aangemeld of gaan reserveren en betalen voor een vaccin. Zonder ook maar enig vooruitzicht op een vaccinatie.
Ik kan tegen heel veel maar Te is Te.
Dit is niet meer ernstig.
Ik begin me de vraag te stellen of dit niet doelbewust is zodat meer en meer mensen en de brui aan geven en hun boeltje pakken.
Ik ben het nu wel kotsbeu. Mijn valies staat klaar volgende week vertrek ik.
Ik heb mij vandaag geregistreerd en een bevestiging van het Ministerie ontvangen met de woorden U bent succesvol registreert. Maar mijn geboortedatum is niet juist en je kunt het ook niet veranderen en blijft
2021/08/01
Ik heb hun een e-mail geschreven over deze fout.
Zojuist om 18:30 via deze link van de overheid binnen enkele minuten geregistreerd voor Pfizer
Kon je je voorkeur voor Pfizer aangegeven. waar dan? Heb ik niet gezien.
Beste Rob,
Deze registratie is voor Pfizer.
Dat staat/stond niet vermeld tijdens registratie.
Dat deze registratie Pfizer betreft had ik elders, uit Thaise media gehaald.
Maar nu Engels talige link die meld dat dit voor Pfizer is,
https://www.nationthailand.com/in-focus/40004066
Net gebruik gemaakt van deze registratie , verliep vlekkeloos.
Even paspoort door de scanner halen.
Nu afwachten hoe het verder verloopt.
Jan Beute.
In Chiang Mai (in het noorden van Thailand) werd dit vanuit de provincie georganiseerd. Iedereen kon zich registreren, en kan dat daar nog steeds, via diezelfde site (nu staan wel de puntjes op de i, dat was in het begin niet zo). Er zijn 2 knoppen. Via de ene registreer je je, via de andere kun je alles aan de weet komen over jouw registratie en hoever het daarmee staat (je kunt echter niet weten wanneer je zal worden uitgenodigd. Wel wordt je bevestigd dat je via sms een uitnodiging voor vaccinatie zal ontvangen. Vandaag ontving ik die uitnoding, voor binnenkort een specifieke datum en tijd in een specifiet CM-hospitaal met bevestiging 1e vaccin Sinovac, en 2e 3 weken later AZ.
wel nadat ik hier alle commentaren heb gelezen , heb ik een test gedaan ik woon niet in Thailand maar zou de procedure aan een oudere farang willen uitleggen die het moeilijk heeft met internet en registraties en daarom.
Conclusie in nog geen 2 seconden na mijn email te hebben doorgegeven direct mail terug van hun
met een code om de procedure verder te zetten die ik wijselijk niet ga doen
hierbij hun antwoord :
You have registered this email for the FIRST dose of the COVID-19 vaccination. Please click on the following link to begin your registration :
https://expatvac.consular.go.th/regis/perinfo?id=xxxxxxxxxxxx(ik heb de x erbij gevoegd voor mijn privaci)
Please prepare the following documents for the pre-registration:
1. Passport or official identification document (pdf/jpeg)
2. Official medical certificate confirming the diagnosis of the underlying medical condition(s) (pdf/jpeg)
Ik heb hier in ons dorp gewoon even afgewacht hoe een en ander ging verlopen. Toen echter de laatste tijd Covid letterlijk steeds dichterbij kwam, heb ik ruim een week geleden hier eens laten horen dat ik op internet las dat buitenlanders die een risico liepen zich moesten laten registreren, maar dat ik niet wist waar ik dat moest doen.
2 Dagen later kreeg ik te horen dat het en in de plaatselijke dokterspost was aangekaart en in het naburige Phanom Phrai.. Oke. dank u.
Weer een paar dagen later werd verteld dat ik afgelopen vrijdag in P.P. mijn 1e prik kon halen.
In het kort: als enige buitenlander door alle aanwezige Thaise mensen met een glimlach onthaald (misschien omdat ik net als zij gewoon op mijn beurt moest wachten?), fantastisch geholpen door alle begeleiders die ik onderweg in het ziekenhuis tegenkwam om iedereen de goede weg te wijzen en na om 7.05 uur gearriveerd te zijn om 9.45 weer naar buiten gelopen met mijn prik en een afspraak voor de 2e.,
Geen probleem verder en ook totaal geen last van gehad.
Misschien ook een idee voor veel anderen; niet zozeer vertrouwen op het internet maar meer de Thaise mensen voor je laten werken. Die doen dat graag, weten vaak beter de weg en iedereen was blij toen ik mijn eerste vaccinatie had gehad. Hebben er ’s avonds nog maar een borreltje op gepakt. 🙂
Dus op naar de 2e prik.
Eindelijk wat positiviteit, mag ook wel eens. Heb mij zonder noemenswaardige problemen geregistreerd.
Ging het soepel? Nee, maar met wat geduld en proberen lukte het uiteindelijk wel. Ik vermoed dat veel mensen direct om 11:00 uur naar de website zijn gesneld, en dan gaat het fout, net als bij de Belastingdienst wanneer iedereen op 1 maart aangifte wil gaan doen…….
R,
Precies zo denk ik ook dat het gegaan is.
Zo ook een vriend een XX keer geklikt om 12:00.
Ik rond 18:30 binnen enkele minuten registratie compleet.
Voor goede NL vrienden van mij wonende in Pattaya, was het ruim een maand geleden al, we zijn het wachten, de voortdurende wijzigingen, het amateurisme, trage handelen beu. Zij zijn naar NL gekomen hadden na enkele dagen hun Pfizer vaccinatie, nu nog even wachten op de 2e prik en dan uitzoeken hoe de terugweg aangepast dient te worden. Ook daarvoor zijn het dagkoersen, van enige zekerheid bij het plannen van een terugvlucht is geen sprake.