Zeker 13 mensen raakten gewond en twee personen kwamen om het leven bij een schokkend incident in Bangkok op 10 juli om 18:08 uur. Een in aanbouw zijnde verhoogde weg van 400 meter stortte in op de Luang Phaeng-weg voor Lotus, in het Lat Krabang-district.
De gouverneur van Bangkok, Chadchart Sittipunt, bracht een bezoek aan de locatie van het ongeval. Hij gaf aan dat de exacte oorzaak van dit ongeluk nog onbekend is, maar stelde vast dat het niet te wijten was aan een natuurramp.
“Dit had niet mogen gebeuren tijdens het bouwproces; afwijkingen kunnen optreden nadat de fundering diep in de zandlaag is aangebracht. We vermoeden dat dit incident is veroorzaakt door instabiliteit van de constructie. We veronderstellen dat het gedeelte waar de paal gebroken is, te zwaar belast was,” voegde Chadchart toe.
Hij benadrukte dat iemand verantwoordelijk moet worden gehouden voor deze situatie. “Er zijn verschillende constructies van dit type in Bangkok die geen belemmering vormen voor de omgeving, en we hebben nog nooit een dergelijk probleem gehad. We moeten aannemers van hoge kwaliteit selecteren.”
De gouverneur toonde zich bezorgd over mogelijke verdere verwondingen. Hij adviseerde buurtbewoners om de autoriteiten te waarschuwen via het nummer 199, mochten ze een familielid missen. Omdat het ongeval plaatsvond op een openbare weg, kunnen er mogelijk mensen vastzitten in het ingestorte gedeelte. Het kan nodig zijn de locatie 3 tot 4 dagen gesloten te houden.
Bangkok heeft nu een operationeel commandocentrum, onder leiding van de directeur van het Lat Krabang District Office. Mensen die niet direct betrokken zijn bij de reddingsoperatie, worden gevraagd het gebied te verlaten. Vrijwilligers die willen helpen, moeten zich melden bij het commandocentrum, omdat de plaats van het ongeval nog steeds onstabiel is en er mogelijk verdere instortingen kunnen plaatsvinden.
Bron: Khaosod English
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Eten en drinken21 november 2024Knoflook in de Thaise keuken, niet alleen lekker maar ook gezond!
- Thailand tips21 november 2024De provincie Trang en haar verborgen parels
- Thailand algemeen19 november 2024Minister van Volksgezondheid kondigt maatregelen aan tegen alcoholgebruik tijdens Nieuwjaar 2025
- Thailand algemeen19 november 2024Goudkoorts: stijgende baht-prijzen trekken investeerders aan
Een paar dagen geleden nog plaatste Bangkok Post de verbazing van een Japanse toerist: https://www.bangkokpost.com/thailand/general/2607783/nonthaburi-bridge-not-a-safety-risk
Volgens The Nation zou er iets zijn met de bouwkraan (“malfunction”).
In Nederland kun je knettergek worden van Aboma-keuring, maar misschien is dat toch beter. Ook het vreselijke incident op Don Muang, waarbij een vrouw met haar been in de roltrap kwam, was te wijten aan slecht onderhoud c.q. geen preventief onderhoud. Een jaarlijkse keuring had dit probleem, mits goed uitgevoerd, kunnen voorkomen. In het leven heb je nooit en nergens 100% zekerheid, maar deze incidenten grenzen aan nalatigheid.
Ik rijd pakembeet iedere 2 weken naar Cha am en dus op route 35 waar ook een flyover wordt gebouwd van kilometers lang. Vaak denk ik wanneer komt dat naar beneden….
Met hevige regens verzamelt het water zich op bepaalde doorlaatpunten en als je daaronder rijdt zie een paar (milli)seconden niets meer, levensgevaarlijk. Ik opteer daarom ook voor de naastgelegen wegen