Dertien migranten uit Myanmar en de bestuurder van een minibusje zijn donderdagnacht een gruwelijke dood gestorven nadat het voertuig een aanrijding kreeg met een vrachtwagen. Het minibusje vloog in brand en de inzittenden hadden geen schijn van kans.

De zwaar verbrande lichamen van de slachtoffers zijn door de reddingswerkers uit het busje gehaald.

Het minibusje, eigendom van Boon Ruean Tour Co, was van de grensplaats Mae Sot in het Noorden op weg naar Bangkok. De bestuurder van de vrachtwagen was op weg naar Saraburi was om rijst af te leveren. Het busje klapte op de achterkant van zijn vrachtwagen en vloog toen in brand, waarna hij de politie alarmeerde.

Deze maand zijn al twintig personen omgekomen bij ongelukken met minibusjes. Op 8 november kwamen vier Japanse toeristen en hun tourgids in Ayutthaya om het leven. De bestuurder was in slaap gevallen.

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.

8 reacties op “Veertien inzittenden van minibusje levend verbrand”

  1. teun zegt op

    En wat zou het resultaat zijn geweest als het – veiligere/stabielere? – midi-busje gebruikt was? Geen brand. geen ongeluk?
    Zelf denk ik: nog meer doden.

    Oorzaak: de chauffeur heeft in elk geval niet tijdig adequaat gereageerd/kunnen reageren. Slaaptekort, telefoongebruik, te hard gereden? Verlichting vrachtwagen niet in orde? Dat wordt uit het stuk niet duidelijk.

    Het is wel te wijten aan het gedrag van 1 of beide chauffeurs. Inzet van midi-busje had geen andere afloop gegeven. Helaas.

  2. janbeute zegt op

    Er komt maar geen eind aan .
    Elke week elke dag weer het zelfde in het nieuws .
    Doden zwaargewonden veel ellende .
    Wanneer gaat deze junta regering de RTP eens aan het werk zetten .
    En nog maar te zwijgen over de kosten die gemaakt moeten worden om de gewonden te verzorgen in de hospitals , loopt in de biljarden baths elk jaar .
    Vele malen meer dan die enkele buitenlandse tourist die onverzekerd in een Thais hospital beland .
    Als ik dagelijks op de motorbike of in de auto of pickup stap wordt ik geconfronteerd met dit kamikaze rij gedrag .
    En de RTP stond er bij en keek er naar .

    Jan Beute .

  3. theoS zegt op

    Die Minibusjes voor passagiers vervoer zijn rijdende doodkisten. Nooit, maar dan ook nooit, wil ik mij laten vervoeren in zo’n onding. Dagelijks worden er ongelukken vermeld waar Minibusjes bij betrokken zijn met vele doden. Mij niet gezien. Trouwens het Thaise verkeer is, naar mijn oordeel, helemaal uit de hand gelopen. Ik ondervind nearmisses elke dag en denk erover om mijn rijbewijs niet meer te verlengen, dit na 41 jr op de Thaise wegen. Mijn zoon, half Thai, wil geen auto rijbewijs halen of bezitten. Hij werkt bij als pizza-koerier en ziet dus dagelijks het idiote rij gedrag op de weg. Hij voelt zich veiliger op de motor.

    • Jacques zegt op

      Thailand kent vele bestuurders van voertuigen en er zijn goede en slechte bij. Dit lezen we in de krant en zien we in het verkeer. Dat de rijopleiding in Thailand een lachertje is (vandaar dat dit rijbewijs niet wordt omgeruild in Nederland voor een Nederlands rijbewijs) weet ook een ieder die op het rijbewijs bureau is geweest voor verkrijging van een Thais rijbewijs. Ik heb het net weer vernieuwd en blijf mij verbazen zoals het er toegaat. Dus dat er door een bepaalde groep slecht wordt gereden daar kijk ik niet van op. De minibusjes zijn vaak voorzien van een gastank en zoals we wel weten knallen de tanks bij de regelmaat in aanrijdingsituaties. Verschrikkelijk voor de mensen die levend verbranden, zoiets wens je niemand toe.

      • Jacques zegt op

        Overigens is op de motor rijden een vorm van schijnveiligheid, want daarbij vinden de meeste ongelukken plaats in Thailand als ik de berichtgeving mag geloven. Vele pizza koeriers zijn coureurs hier in Pattaya en zeker geen voorbeeld van hoe er moet worden gereden.

        • theoS zegt op

          Ikzelf rijd ook liever op de motor omdat ik dan snel kan uitwijken in plaats van ergens op te knallen. De meeste motor ongelukken vinden plaats door degenen die (100 km/u en meer ) hard rijden, geen rijbewijs hebben of rijopleiding hebben gehad of dronken zijn. Al deze dingen slaan niet op mijn zoon of pizza koeriers. Hij en ik drinken geen alcohol of roken sigaretten. Voor je als pizza koerier kunt beginnen wordt je terdege gecheckt en moet een rijbewijs hebben. Ook zijn hun goed verzekert. Mijn zoon heeft nog nooit een ongeluk gehad en rijdt dagelijks zo’n 150 km. Ik zelf rijd auto en motor in Thailand meer dan 40 (veertig)jaar. Ik geef de schuld van het uit de hand gelopen zijn van het Thaise verkeer aan Yingluck want die kreeg het heldere idee om eerste auto bezitters de belasting e.d kwijt te schelden met dit gevolg dat het wagenpark in korte tijd verdriedubbelde.Ook kan ik families waar van iedereen een auto moet hebben. Papa, zoon en 2 dochters is er 1 van.

      • theoS zegt op

        Ik zal je wat anders vertellen. Mijn vrouw weet precies welk minibusje zij moet nemen om heelhuids weer thuis te komen. Ik blijf er bij dat het rijdende doodskisten zijn. Ook schijnen de chauffeurs per rit betaald te worden, dus hoe meer ritten hoe meer geld, snap ie?. Ik haalde mijn Thais rijbewijs in 1976 en moest heus theoretisch en practisch examen rijden. Kreeg een voorlopig rijbewijs en moest 2 mnd zonder ongelukken of bekeuringen gereden hebben en daarna kreeg ik pas mijn rijbewijs. Ongeluk of bekeuring opnieuw examen doen. Aardigheidje, rijbewijs koste Baht 20-.

  4. Luit zegt op

    Uitzonderingen daar gelaten, maar het zijn niet de minibusjes die ongelukken veroorzaken, maar de bestuurders…..


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website