Vakbond wil extra treinen voor Airport Rail Link
De vakbond voor spoorwegmedewerkers (State Enterprise Electrified Train Workers Union) wil dat de regering meer treinen koopt voor de Airport Rail Link (ARL), de light-rail verbinding tussen luchthaven Suvarnabhumi en station Phaya Thai in Bangkok.
De lijn wordt nu intensief gebruikt en is nogal storingsgevoelig, ook neemt het passagiersgebruik toe. Gemiddeld maken 77.000 passagiers per dag er gebruik van.
Er zijn negen treinen beschikbaar, maar er worden er elke dag vijf tot zes ingezet, de overige worden in reserve gehouden voor storingen of worden gerepareerd. De zes treinen kunnen maximaal 72.000 passagiers per dag vervoeren. In de spits leidt dat tot overvolle treinen.
Het kabinet keurde eerder een plan goed om in 2013 het materieel uit te breiden, maar de spoorwegen, moedermaatschappij van exploitant SRTET, heeft nog geen extra materieel besteld omdat de regering de nadruk legde op ontwikkeling van de Eastern Economic Corridor.
Vakbondsvoorzitter Chitphol is het daar niet mee eens en wil meer aandacht voor de ARL.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Vastgoedsector in zwaar weer: Thaise markt zoekt herstel in 2025
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Thailand voert strijd tegen luchtvervuiling met innovatieve maatregelen
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Kabinet verhoogt kinderbijslag als steun voor gezinnen
- Gezondheid21 december 2024Matige wijnconsumptie verlaagt risico op hart- en vaatziekten volgens nieuwe studie
Tja,
Dat is precies wat er ook gaat gebeuren met de verlenging van Mo Chit naar Lam Lukka.
Er komen op dit traject (Phahonyothin Road) maar liefst 18 stations bij en nu is de BTS van Siam naar Mo Chit (8 stations) al overvol. Alleen langere en snel achter elkaar (zoals in Peking) kan deze mensen menigte vervoeren. In het gebied van Lam Lukka, Rangsit, Don Muang tot aan Siam wonen zeker 3 miljoen mensen.
En dan komt de Lat Phrao lijn ook nog op dat spoor te rijden vanaf Central Lat Phrao tot aan Siam.
Ben heel benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
Die hele noordelijke hoek, zeker 5 miljoen mensen, moeten allemaal via het centrum naar Suvarnabhumi
Airport. Alternatief is de Chiang Wathanna road BTS lijn (moet nog gebouwd worden) door trekken van Min Buri tot aan Suvarnabhumi, maar daar praat niemand over.
This is Thailand, we zien wel als het klaar is.
Groetjes Gerrit.
Wat heeft de bts met de airportlink te maken?
Zover als ik weet wil men de airportlink naar don muang doortrekken en dat men de freqentie tijdens de spits moet opvoeren is duidelijk.
Volgens mij rijdt de expresstrein niet meer dus kan men deze inzetten op de cityline.
Als de airportlink is door getroken naar don muang zullen er naar mijn mening minstens 10 a15 treinstellen bij moeten komen en zijn we van het probleem van de airportbus naar don muang af (verkeerschaos) en zou de airportlink winstgevender zijn.
De bts silomline doortrekken naar sai thai busstation is dringend noodzakelijk.
We zullen zien wanneer dit bij de politici doordringt om bangkok van zijn verkeersinfarkt en lucht vervuili g te verlossen.
Ben