Een vechtpartij tussen twee concurrerende groepen motortaxibestuurders, heeft het leven gekost aan twee personen. Het incident vond plaats op Sukhumvit Soi 103 1-2 in het district Bang Na (Bangkok).
De twee groepen gingen elkaar te lijf met diverse wapens waaronder vuurwapens, messen en ijzeren staven. Tijdens het gevecht werd een bezorger van Kerry Express geraakt door een verdwaalde kogel. Hij stierf voor zijn huis. Drie anderen zijn ook door kogels geraakt en naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis gebracht. Het tweede dodelijke slachtoffer overleed in het ziekenhuis. Er vielen ook twee gewonden.
Volgens de politie gingen de motortaxichauffeurs met elkaar op de vuist omdat de groep die een standplaats heeft aan het begin van de straat, kwaad werd op een andere groep die niet ver van hen bij de Siam Commercial Bank zijn intrek had genomen. Daardoor zou de eerste groep klanten zijn kwijtgeraakt.
Volgens commandant Mongkhol hadden beide groep geen vergunning voor de standplaats die ze claimen.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Activiteiten22 december 2024Ontdek de magie van Koh Tao met zon, zee en avontuur
- Nieuws uit Thailand22 december 2024Veilig de feestdagen door in Thailand: Campagne tegen rijden onder invloed
- Nieuws uit Thailand22 december 2024De groeiende impact van e-sigaretten op jongeren in Thailand
- Nieuws uit Thailand22 december 2024Thailand streeft naar eerlijke gezondheidszorg voor iedereen
Een vriendin van mijn vrouw zei toen ze via social media al van het gebeuren op de hoogte was gesteld (ze woont BTS Udomsuk): “Thai cannot control themselves. If they are in a bad mood, you have to look out.” En dat klopt. Menigeen die bekend is met TH weet dat zij absoluut geen meesters zijn in conflicthantering, laat staan -beheersing, zoals dit voorbeeld weer laat zien. Vandaar al dat draaien en keren om de ander maar tegemoet te komen, totdat het allemaal te veel wordt. Het ware goed als TH meer assertief en minder agressief worden. Dat begint in het basisonderwijs. Leer kinderen om te gaan met emoties en gevoelens. In TH geldt als norm nog immer dat emoties een persoonlijke zaak betreft waarmee je de ander niet belast. Dat deze redenering niet klopt, laat betreffend voorval ook zien.
Je kon er op wachten / Woon er zeer dicht bij / Er zijn er veel te veel en meerderen rijden zonder vergunning.
Er is ook geen enkele controle op
Waarom gooide de politie geen traangas / dan hadden doden kunnen voorkomen /
Ik zag de beelden op tv en het blijft altijd apart dat de politie erbij staat en vooral staat toe te kijken hoe het gevecht verloopt. Zou de vraag bij zulke agenten opkomen dat met optreden mogelijk een onschuldig persoon dan nog steeds in leven zou zijn of zou het ze echt geen ene moer kunnen schelen?
Het antwoord is uiteraard het laatste.
En het geschil; iemand had de macht om de ene groep wel te laten betalen voor een standplaats en op de andere standplaats stond je vrij en daar werd de betalende groep niet vrolijk van.
Beste Johnny, heb je de gendarmerie hier in Thailand wel eens aan het werk gezien ik nog nooit. Als we weer eens ergens heen gaan met de auto of bike zeg ik elke keer tegen mijn ega heb je vandaag ook nog een agent gezien.
Het antwoord is dan bij een heel enkele uitzondering na , nee geen een gezien.
Alleen als er een belangrijk iemand langs komt dan staat er bij elk zand weggetje en hazepadje een agent.
Als ik hier geboren zou zijn dan zou ik kiezen als beroep voor monnink of politieagent , daar zij beiden met weinig lichamelijke inzet en moeite de dag kunnen doorkomen.
Jan Beute.
Toevallig zag ik een groepje agenten deze ochtend de vergunningen van de motorbike taxichauffeurs op hun standplaats controleren.
Dat je geen politie ziet wil in het land van “niets is dat het lijkt” niet zeggen dat ze er niet zijn. De verkeersregelaars (overigens niet altijd van de “echte” politie) en de agenten bij controles zijn de zichtbare dienders.
Daarnaast heb je ook de mensen in burger die daarbij gebruik maken van informanten/contacten zodat ze bv in Bangkok echt wel weten wat voor personen er in een buurt wonen en bij teveel ongewenst gedrag laten ze subtiel weten dat men in de gaten gehouden wordt….weet ik.
Op dat moment ontstaat er dan ook de ruimte om te onderhandelen om een oogje dicht te knijpen, wat dan weer gevolgen heeft voor de bazen die het hebben toegestaan zodra een andere eenheid zich ermee gaat bemoeien….denk ik hhh
En daarom pak ik Grab taxi, vaak vragen de motortaxibestuurders een te hoog bedrag of ze zijn lam en een bedankje kan er ook niet vanaf als je ze betaalt.
Als er een knokpartij of ellende is staan zij altijd vooraan, begrijp ik nooit helemaal, nemen een soort taak over van de politie maar dat doen ze nogal slecht.
Tja,
Zat er aan te komen, kon je gewoon op wachten,
Oorzaak geen enkele controle van de overheid op die motorboy’s.
Geregistreerde moeten het afleggen tegen illegale met een grote bek.
Die het zelfs zo erg maken, dat ze nieuwe geregistreerde motorboy’s,
vragen om 100 Bhat per dag om op hun “plaats” te mogen staan.
Het is de laatste jaren meer een motormaffia ook in Pattaya, vroeger was het nog wel eens lachen, tegenwoordig wat een geboefte zijn de meeste nu.
Wat een negatieve reacties allemaal over de moto-boys.
Ongetwijfeld zullen er een paar “rotte appels” tussen zitten, maar de meeste zijn hardwerkende vaders, die thuis een gezin hebben waar ze voor werken.
Ken er een aantal persoonlijk en daar is niks mis mee.