Twaalf doden bij twee ongelukken: Twee Franse toeristen omgekomen
Bij twee verkeersongelukken in Chiang Rai en Krabi zijn gistermiddag in totaal twaalf personen om het leven gekomen, waaronder twee Franse toeristen.
In Chiang Rai vond er een ongeluk (zie foto boven) plaats tussen een cementwagen, minibusje en een personenauto. De cementwagen moest uitwijken voor motorbike die een zijstraat insloeg. Door de manoeuvre schoot de vrachtwagen over de middenberm en botste op een busje. Die raakte vervolgens de personenauto, met negen doden tot gevolg. Alleen een meisje van 13-jaar overleefde de crash.
In Krabi vielen drie doden bij een ongeluk. Twee Franse vrouwen van 21 en 55 jaar en de bestuurder kwamen om het leven toen hun Toyota Fortuner door een vrachtwagen werd geraakt. Ook deze vrachtauto was door de middenberm geschoten. Twee mannelijke inzittenden overleefden de aanrijding. De Franse toeristen waren van Koh Lanta op weg naar Krabi International Airport.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Eilanden23 november 2024Koh Kood transformeert tot luxe ecotoerismebestemming
- Nieuws uit Thailand23 november 2024Thailand wil koploper worden in digitale investeringen met ambitieuze plannen
- Nieuws uit Thailand22 november 2024Al zes toeristen overleden door vergiftigde alcohol in Laos
- Eten en drinken22 november 2024Thai Street Food in Bangkok (video)
Jeetje wat verdrietig nieuws.
Cha am 2 Duitse toeristen een man en vrouw 74 en 64 jaar op de Phet Kasem Road tegen over Mc. Donalds omgekomen.
Geschept op de motorbike was voor de Thaise bestuurder niet te ontwijken.
Was door de bestuurder niet te ontwijken.
Een Thai gebruikt liever de claxon dan de rem. Op de smalle straten in Chiang Mai moet ik als fietser doorgaans stoppen of in de goot gaan rijden wienigen stoppen, voor die steek ik dan wel men duim omhoog er zijn ook nog Thai die weten hoe het hoort.
Er zijn in Thailand 2 periodes waarin extra aandacht wordt gegeven aan het feit dat in Thailand volgens een WHO-lijst de meeste slachtoffers vallen in het verkeer. (Nr 1 op de lijst staat Libië, maar dat is een land waarmee je als beschaafde samenleving niet mee vergeleken wil worden.)
Buiten die 2 periodes om, waarvan we rondom Oud/Nieuw er één gehad hebben met nog meer ongelukken en verkeersslachtoffers dan het jaar daarvoor, vervalt die aandacht helemaal en gaat alles en iedereen weer zijn eigen gang. Er wordt nog steeds te hard gereden, met drank op rijden is gemeengoed, er zijn sowieso zo goed als geen alcoholcontroles, jonge kinderen blijken gewoonweg gemotoriseerd, men houdt zich niet aan verkeersregels, men geeft zich geen rekenschap van andere verkeersdeelnemers, politie handhaaft niet, een relevante verkeers- of rijopleiding komt niet van de grond, verkeersexamens zijn irrelevant, over verkeersboetes valt te onderhandelen.
Kortom: grondoorzaak van alle Thaise verkeersellende blijft liggen bij het ontbreken van volledige verkeersbewustzijn, waarvan gezegd kan worden dat dit noch bij individu noch bij de overheid prioriteit heeft. Aldus zal het over een paar weken weer blijven bij een geweeklaag rondom de vele verkeersdoden vanwege de jaarlijkse Songkran-uittocht.
tja minibusjes in thailand is een heel groot probleem. ten eerste ze stouwen die busjes altijd propvol zelfs over de maximum. en als je ver moet reizen nemen ze soms maar een stop onderweg. een voorbeeld ik ben eens naar buriram geweest vanuit pataya. er werd een keer gestopt onderweg op 11uur rijden.en maar 1 chauffeur. en daar aangekomen rijden die meestal nog terug met de zelfde chauffeur ook 1x stoppen(dat weet ik van een vriend die dat busje terug naar pataya pakte. er is veel te weinig controlle op minibusjes. ok het is goedkoop maar als je 2.500 bath betaalt voor een gewone taxi limousine heb je je eigen taxi kun je stoppen zoveel als je wilt. het enige dat je extra moet betalen is de hiway tolweg nou dat is misschien 150 bath. de meeste oudere die in thailand wonen hebben goed geboerd in Europa dus 2.500 +150 bath dat is ongeveer 70€. dat betaal ik als ik van antwerpen naar de luchthaven brussel ga met een taxi. dus vermijd die gevaarlijke busjes. en als je met twee gaat kun je de kosten delen. dus lieve mensen zeur niet over 70€.
Beste Paul als je het artikel leest zie je dat het minibusje helemaal niet de veroorzaker is van dit vreselijke ongeluk.
Leuk water geschreven wordt over de taxi maar als ik een taxichauffeur wakker moet schudden na 1 minuut voor een verkeerslicht te moeten wachten dan twijfel ik ook nog wel een om daar gebruik van te maken en huur ik liever een auto dan voel ik mij al iets meer op mijn gemak
Het is zoals met vele dingen in Thailand allemaal veel te snel gegaan. De meesten zijn amper 20 jaar geleden direct van hun scootertje met krachtige auto’s gaan rijden. De rijopleiding stelt niks voor….de infrastructuur van de wegen ook al niet en een reglement is er ook al niet.De mentaliteit en het niveau van de mensen is helemaal niet zo snel geëvolueerd dan de economie.