Treinstellen Airport Rail Link worden gemoderniseerd
Vier treinen van de Airport Rail Link op de route Suvarnabhumi – Phaya Thai worden opgeknapt. Er komen meer zitplaatsen en nieuwe vloeren. De snelheid van de locomotief zal ook worden verhoogd naar 140 km per uur, dat is nu 120 km.
De eerste trein is gisteren door staatssecretaris Ormsin van Transport feestelijk gedoopt. De andere drie moeten in december klaar zijn. Als alle treinen operationeel zijn, neemt de capaciteit toe van 61.500 passagiers per dag naar 72.000 passagiers en de frequentie wordt volgens Ormsin verhoogd. Nu moet je nog maximaal 12 minuten wachten, straks wordt dat 10 minuten.
Op dit moment zijn er negen treinen in bedrijf: vier op de Express Line met twee stations (Phetchaburi, Phaya Thai) en vijf op de City Line met 8 stations. Omdat de Express Line nauwelijks wordt gebruikt, worden die treinen ook op de City Line ingezet.
Volgend jaar worden zeven nieuwe treinen gekocht, zodat de Airport Rail Link 24 uur per dag kan gaan rijden.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Activiteiten22 december 2024Ontdek de magie van Koh Tao met zon, zee en avontuur
- Nieuws uit Thailand22 december 2024Veilig de feestdagen door in Thailand: Campagne tegen rijden onder invloed
- Nieuws uit Thailand22 december 2024De groeiende impact van e-sigaretten op jongeren in Thailand
- Nieuws uit Thailand22 december 2024Thailand streeft naar eerlijke gezondheidszorg voor iedereen
Perfect.
Hier kunnen ze dat.
Trein is supervlot, niet duur, mensen drammen of schelden niet. VOLDOENDE behulpzame en bekwame bemanning op de stations, schone treinen.
Begrijp alleen niet zo goed waarom niet meer mensen de Link betaalkaart hebben. Geen wachttijd bij de betaalautomaten, en ook een stuk voordeliger.
Maar (heeft niets met deze trein te maken) zo begrijp ik ook niet waarom niet ALLE tolwegen zijn aangesloten op het easy pass systeem. En dan op 1 systeem. Niet Easy pass en M pass e.d.
Of waarom niet ALLE stoplichten zijn uitgevoerd met tijdmelding.
Tijd zal het leren.
KhunBram.
Tja,
Wat ik ook niet begrijp, is dag je met de “rabbit” kaart voor de BTS, niet kan betalen voor de Airport link…
Tja Thailand, zullen we maar denken.
Groetjes Nico, maar nu vanuit Nederland.
Nog geen 10 jaar in gebruik en ze moeten al vernieuwd of omgebouwd worden. Dat vind ik wel erg snel.
Veel mensen die deze treinen nemen, hebben minstens 1 grote reiskoffer (op wieltjes) en nog wat handbagage. Hopelijk houden ze daar ook rekening mee als ze extra zitplaatsen zullen voorzien. Oorspronkelijk zijn de zitplaatsen op 1 rij met de rug tegen de vensters. Daarom vrees ik dat de nieuwe zitplaatsen wellicht in het midden van de rijtuigen geplaatst zullen worden. Op zijn Thais.