De Thaise autoriteiten hebben aan de Britten gevraagd om hen te helpen de veiligheid van de luchtvaart in hun land te verbeteren. Dit meldt een Britse website over luchtvaart.
De vliegveiligheid in Thailand is al langer een punt van zorg, voor zowel de luchtvaartautoriteit als buitenlandse -en internationale organisaties. Onder andere de FAA en ICAO hebben al meerdere keren aangegeven dat deze ondermaats is en niet aan de internationale eisen voldoet. De Britse Civil Aviation Authority International (CAAi) gaat de Thaise collega’s trainen om veiligheidsaudits uit te kunnen voeren. Ongeveer tien Britse experts zullen daarvoor in mei naar Thailand vertrekken.
“We zijn heel toegewijd om de Thaise autoriteiten te helpen. In 2014 reisden bijna 600.000 passagiers vanuit Thailand naar Groot-Brittannië. Als we samen werken, kunnen we het toezicht op de Thaise luchtvaart verbeteren”, stelde Maria Rueda, directeur van de CAAi.
In Thailand is de luchtvaartautoriteit zowel uitvoerder als handhaver en controleur. Deze activiteiten moeten losgekoppeld worden.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Achtergrond17 november 2024Pessimisme over verkeersveiligheid in Thailand: een schrijnend probleem en geen prioriteit bij de regering
- Weer en klimaat17 november 2024Zware regen en overstromingsrisico’s in Zuid-Thailand verwacht
- Eten en drinken17 november 2024Tom Yam Kung (garnalensoep) een heerlijkheid uit de Thaise keuken
- Stranden17 november 2024Stranden van Phuket – Patong, Surin, Karon, Kata en Nai Harn Beach
Om aan de ICAO standaard te voldoen zijn er reeds plannen om die twee rollen van elkaar los te koppelen.
Hoewel in de voormalige Sovjet-Unie hier en daar nog andere standaarden worden gehanteerd, volgen bijna alle aangesloten landen (200) de richtlijnen van de ICAO.
De ICAO streeft naar, het voortdurend verbeteren van haar standaarden, om zo haar doelen te bereiken.
⦁ Het garanderen van een veilige en ordelijke groei van de wereldwijde burgerluchtvaart
⦁ Het aanmoedigen van het ontwerpen en gebruiken van vliegtuigen voor vreedzame doeleinden
⦁ Het aanmoedigen van de aanleg van luchtwegen, vliegvelden en navigatiemiddelen voor de burgerluchtvaart
⦁ Het voldoen in de behoefte aan veilig, regelmatig, efficiënt en betaalbaar luchtvervoer
⦁ Het voorkomen van economische verspilling door onredelijke concurrentie
⦁ Garanderen dat de rechten van de deelnemende landen gerespecteerd worden en dat alle deelnemende landen een eerlijke kans krijgen om internationale luchtvaartmaatschappijen te exploiteren
⦁ Het voorkomen van discriminatie tussen lidstaten
⦁ Het aanmoedigen van veilige internationale luchtvaart
⦁ Het aanmoedigen van alle aspecten van de burgerluchtvaart in het algemeen.
⦁ Ook het Verdrag van Chicago (ondertekend in 1944) (over de beveiliging van de burgerluchtvaart) is een belangrijk internationaal verdrag. Annex 17 maakt deel uit van dit verdrag. Het stelt eisen aan de beveiliging van de burgerluchtvaart. Deze eisen omvatten onder meer de verplichting om passagiers en hun bagage te controleren op wapens en explosieven.
Vooral de laatste 2 regels is al veel zeggend. Maar het is een goede start…