Thai Airways International stelt de hervatting van haar diensten uit tot augustus. De luchtvaartmaatschappij is verwikkeld in juridische procedures bij een faillissementsrechtbank die moet oordelen over een herstructureringsplan voor een doorstart.
Eerder had THAI laten weten dat ze in juli waarschijnlijk weer zou gaan vliegen. Dan eindigt het vliegverbod voor commerciële buitenlandse vluchten die de Thaise luchtvaartautoriteit had ingesteld vanwege het coronavirus.
Echter door de financiële herstructurering van de luchtvaartmaatschappij en de gang naar de faillissementsrechtbank, is de hervatting van de dienstverlening vertraagd.
Bron: TTRweekly
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand25 december 2024Minimumloon stijgt in proefregio’s naar 400 baht per dag
- Thailand video's25 december 2024Lachen met kerst in de tropen met Don en Ron (video)
- Column25 december 2024Tweede kerstdag: Een vreemd fenomeen…..
- Nieuws uit Thailand25 december 2024Thaise overheid helpt ouderen met financieel steuntje in de rug
Dank u wel Thai Airways.
Dat is dan tenminste duidelijk taal nu, geen vluchten tot augustus.
Hopelijk begrijpt iedereen deze boodschap nu, of misschien toch nog een enkeling die de vraag gaat stellen of z’n vlucht in juli zal kunnen doorgaan.
Gegroet.
Na de Covid-19-pandemie zou THAI haar passagiers willen informeren dat zij de vluchten op de route Brussel-Bangkok v.v. verder tijdelijk zullen annuleren. van 3 juli tot 31 juli 2020.
De eerste vlucht Bangkok-Brussel-Bangkok (TG934 / TG935) start op 2 augustus 2020 en er blijven 3 vluchten per week (die op dinsdag, vrijdag en zondag rijden) gepland tot 25 oktober 2020.
THAI staat herboeking van uw geannuleerde vluchten en verlenging van de geldigheid van uw ticket tot 31 december 2021 toe, maar voor omboeking, verlenging van de geldigheid of verzoek om terugbetaling van uw tickets, alstublieft:
– Neem contact op met uw reisagent als de oorspronkelijke boeking op THAI is gekocht via een reisbureau.
– Neem contact op met het THAI-kantoor van het vertrek van uw ticket, als u rechtstreeks op de THAI-website hebt geboekt
Alle info en contactgegevens van alle THAI-kantoren zijn te vinden via https://www.thaiairways.com/en_BE/contact_us/thai_special_assistance_form.page
Onze excuses voor het ongemak.
De kogel is door de kerk……het wordt dus duidelijk dat zij die nog een ticket van Thai Airways hebben het kunnen schudden en dus naar hun geld kunnen fluiten want van een kale kip kun je niet plukken.
Thai Airways leed al jarenlang verlies en Covid19 heeft dus letterlijk en figuurlijk de doodsteek gebracht.
TonyM
Dus in geen geval geld terug vragen. Dan kom je achterin de rij van schuldeisers.
Met een voucher heb je nog de kans om een andere vlucht te boeken als ze ooit weer gaan vliegen althans.
Zou bij wezen dat dit alles snel achter de rug is zo dat we weer op vakantie kunnen naar het geweldig land.
Wij weten allemaal dat het moeilijk is voor iedereen dus gauw een vaccin.
Gr Kees
Moderator: off-topic
Eerste vlucht : 02/08/20 , 3 vluchten per week : di-vrij- en zondag .
Bangkok – Brussel – Bangkok : TG934 / TG935 .
Als tussentijds niets veranderd natuurlijk .
Ik zou ervan uitgaan dat ze niet meer gaan vliegen. Dan valt het ook niet tegen. Betaal iets meer en vlieg met Emirates of KLM. Dan weet je zeker dat je goed zit.
– had nog een vlucht geboekt op 15/07….. gecanceld!
– had nog een vlucht geboekt vanuit Bangkok op 19/5 ….. gecanceld !
– heb nog een boeking openstaan voor 3/10 !!!
Weet er iemand hoe ik een voucher geraak of hoe ik mijn geld kan terug krijgen?
bedankt.
Hoeveel weken op voorhand hebben ze je laten weten dat je vlucht gecanceld was ?
Als je meteen creditcard betaald beb kun ne het geld bij hun terug claimen ivm niet geleverd diensten. Ik had na al het papierwerk verwerkt was na 2 weken mijn geld terug
Hoi Harm,
Hoe heb je dat gedaan ?
Kan je meer info geven ?
Mijn creditcard bank zei eerst je reisverzekering en als dat niet lukt rechtsbijstand en lukt het dan nog niet dan pas helpen wij.
Hi Patrick,
ik heb het telefoonnummer op de achterkant van de CC gebeld, in dit geval Mastercard van de Rabobank en hun de situatie uitgelegd. Thai heeft de vlucht gecanceld, zij bieden gratis omboeking aan. Ik ga hier niet mee akkoord, de dienst is niet geleverd.
Ik moest daarna alle emails fysiek opsturen en dan nemen zij contact op met Thai. Die reageerden niet dus geven ze het gel (voorlopig) terug.
Ik hoop dat je er iets mee kan.
Succes!!
Harm
Ik heb het geprobeerd, maar mijn bank vertelde me dat pandemie niet in de verzekering zit. Wat moet ik doen?
Wij zouden op maandag 3 augustus van Brussel naar Bangkok vliegen. Dus de kans is groot dat deze dan geannuleerd wordt. Want ik lees overal dat ze maar 3 vluchten per week gaan doen (dinsdag, vrijdag, zondag)