THAI Airways International komt met winterprogramma
THAI heeft haar winterprogramma bekend gemaakt. Daaruit blijkt dat er extra vluchten komen naar Moskou, een nieuwe route naar Frankfurt via Phuket en nieuwe bestemmingen in Italië.
De nationale luchtvaartmaatschappij van Thailand gaat haar nieuwe Airbus 350 XWB inzetten op de nieuwe bestemmingen in Italië.
Het winterprogramma van zes maanden voorziet ook in een toename van de frequentie van vluchten, voornamelijk op Europese routes.
Bangkok – Moskou begint op 15 december met vier vluchten per week. Op deze route wordt de Boeing 777-200ER ingezet. Bangkok-Phuket – Frankfurt is met drie vluchten per week begonnen met hetzelfde toestel.
Op de volgende routes is de frequentie verhoogd: BKK – Kopenhagen – Phuket – BKK (tweemaal per week), BKK -Stockholm – Phuket – BKK (tweemaal per week, Bangkok – Londen (van 12 naar 14 vluchten per week), BKK – Oslo (van 5 naar 7 vluchten), BKK – Brussel (van 3 naar 4 vluchten), BKK – Manila (van 10 naar 14) en BKK – Dhaka (van 7 naar 11).
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Activiteiten22 december 2024Ontdek de magie van Koh Tao met zon, zee en avontuur
- Nieuws uit Thailand22 december 2024Veilig de feestdagen door in Thailand: Campagne tegen rijden onder invloed
- Nieuws uit Thailand22 december 2024De groeiende impact van e-sigaretten op jongeren in Thailand
- Nieuws uit Thailand22 december 2024Thailand streeft naar eerlijke gezondheidszorg voor iedereen
Erg jammer dat ze niet rechtstreeks vliegen van Amsterdam naar Bangkok , zeker nu China airlines niet meer rechtstreeks vliegt.
Vertrekken vanuit Brussel …. dat is toch niet zo ver voor jullie Nederlanders.
Op zich is Brussel niet zo ver, afhankelijk van waar je vandaan komt in Nederland, maar het is wel een hoop extra reistijd.
Zeker, als je van Nederland naar Bankok wilt, want dan moet je rekenen, dat je vertraging op weg naar het vliegveld kunt hebben.
Dus extra reistijd rekenen.
En rookruimte + bar bij de gate, en vaak 70% bezet dus bij slim inchecken drie op een rij. Ik vlieg al jaren niet meer via Schiphol, hoewel ik er nog geen 30 km vandaan woon.
Alleen is het niet zo makkelijk om in Brussel te komen met openbaar vervoer,
in vergelijk met Schiphol.
Ik ben nog nooit via Brussel naar Bangkok gegaan , maar ik dacht dat er een rechtstreekse treinverbinding was tussen Roosendaal en Brussel Airport die er slechts 62 minuten over doet. Ik weet niet of je in Brussel net zo gemakkelijk bij de vertrekhal kunt komen als op Schiphol.
Ik voel me half leeg, half vol. Misschien wel leger dan vol. Ik zie aan de ene kant nu al op tegen de wandeling op Zaventem omhoog door de parkeergarage, aan de andere kant zal het een opluchting zijn als ik daar ben.
07.00 loket open.
Waarom toch zo vitten op je eigen land? 30 augustus jl, Station Leiden Centraal. Een kaartje naar Brussel Zaventem kunnen ze niet uit het systeem krijgen.
“Truus, kijk jij eens of dat bij jou lukt.”
“Ja hoor, bij mij wel.”
“En dan verder?”
“Jee, moet ik jou nog een keer.”p
“Ja, want zover kom ik ook, maar niet verder.”
“Ja hoor, kijk maar.”
“En dan naar beneden.”
“Naar beneden? O ja. Hee, dat doet ie niet, misschien vanwege de aanslagen.”
“Doe mij dan maar een kaartje naar Brussel.”
“ Lukt ook niet meneer. Heel België ligt er uit. Dan moet u maar naar een station met een Internationaal Loket gaan, daar hebben ze een ander systeem, misschien dat dat wel werkt.”
“Geef me nu dan maar vast een kaartje tot Roosendaal.”
“Dat kan, 16.50 en dan komt er een Euro bij voor de lokrtservice. Maar u kunt het beter in Rotterdam proberen, wilt u een kaartje naar Rotterdam?”
‘En dan daar minstens een uur verspelen tot de volgende trein naar Zaventem, met het risico dat het daar ook niet werkt? Neem, doe maar een kaartje tot de grens dan.’
‘Het kan alleen tot Roosendaal.’
‘Dan maar tot Roosendaal. Kunt u ergens vermelden dat door een storing geen kaartje naar Zaventem te koop was?’
‘Nee.’
‘U kunt niet schrijven.’
‘Dat kan dan iedereen wel geschreven hebben.’
‘U heeft geen NS-papiertje of stempeltje?’
‘Ik doe het toch niet.’
‘Fijn, dank u wel.’
Trein van 07.20 naar Rotterdam. Daar tien minuten wachten op de ‘Brusselaar’. .
Op tijd vanuit Rotterdam vertrokken. Niet naar het Internationale Loket gegaan natuurlijk, te weinig tijd en bovendien, laat ze maar de vinketering krijgen. Ik kom er vast wel uit met die Vlamingen. Ergens voorbij Dordrecht liep er een beambte van de NMBS, de Belgische spoorwegen, door de coupé. Ik sprak hem aan, vertelde over de storing in Leiden, en vroeg wat ik nu moest doen, want ik had maar een kaartje tot Roosendaal.
‘Awel meneer, da’s nie mooi, maar blijf gij rustig zitten, dan kom ik dat straks toch in orde maken met u.’
Een half uurtje later kon ik zonder gezeur en zonder verhoging gewoon een ouderwets handgeschreven kaartje kopen voor het ontbrekende traject. Het is allemaal niet zo ingewikkeld.
Nu kwart voor negen, bijna in Roosendaal, nog ruim een uur. Weer zo’n fijne Nederlandse trein zonder enige zonwering zodat je verplicht met je kop in de zon zit, want coachopstelling. Wat een armoe.
De conductrice kwam me nog een keer lastig vallen, want ze had me ook een blauw briefje gegeven wat niet voor mij bedoeld was. Foutloze acties zijn lastig.
Anders dan de vorige keer werd er nu bij het verlaten van het station gecontroleerd, zodat we gelukkig wel de normale route konden volgen, dus niet weer door die parkeergarage. Bij een controlepunt waar ik wel wat meende te kunnen roken gaven twee zwaarbewapende militairen mij daarvoor toestemming, zonder dat ik weer door een controle heen moest. Aardige lui, die Vlaamse ridders.
Op het niveau van departures staat de tent er nog voor de mensen die met de auto komen, maar de in/uitgangen zijn nu verder open. Sigaretje leidt dus niet direct tot hercontrole. Zometeen nog wel een pakje scoren, want dat was ik na de consternatie bij het loket in leiden vergeten. De temperatuur is heerlijk, 20 graden, zonnetje, weinig wind.
Prachtig Frans, enige wat nog ontbrak was een plat accent van die loketmedewerksters! 555
Ik zou ook vanuit daar moeten vertrekken. Met een overstap op de Benelux trein op Hollands Spoor duurt het totaal 2,5 uur om op Zaventem te komen. Dat is toch niet echt fijn en kies ik toch voor Schiphol, reistijd een minuut of 15. Het enige nadeel van Schiphol vind ik de overijverige beveiliging, maar gelukkig hoef je niet verplicht in de 3d scan.
Ben best benieuwd hoe het met Thai vliegen is maar al dat gedoe om op Zaventem te komen voor een ticketprijs die niet snel te evenaren is met Eva of voorheen China (ik mis hun perfecte reistijden: vroeg aankomen in Thailand en pas net na middernacht weer weg). Thai gaat natuurlijk niet vliegen op Schiphol zolang ze Zaventem bedienen. 🙁
Reistijden van Thai Airways vind ik persoonlijk perfect
Vertrek Brussel : 1330 Aankomst Bangkok 0535/0635
Vertrek Bangkok 0030 Aankomst Brussel 0700/0800
Aankomsten afhankelijk zomer/winteruur
2.5 uur was ik de laatste keer op Schiphol ook kwijt bij de douane. Lustreiziger uit Thailand met drie fotocamera’s bij zich. (1 compact voor in de broekzak, 1 systeemcamera met lichtsterke lens, en 1 waterdichte voor Song Kran.) Zo wens ik niet meer behandeld te worden. Vandaar.
Stoppen toch voldoende treinen en bussen.
Ook de internationale trein Brussel-Amsterdam als ik me goed herinner
(Niet de Thalys dan maar de gewone internationale trein)
Ik neem soms de trein. Gaat prima. Spijtig wel van die toeslag die je moet betalen bovenop je normaal ticket als je eindbestemming Brussel Airport is.
Groot nadeel van Brussel Airport is dat het daar stakingsgevoelig is.
Ik probeer dan ook meestal in het WE te reizen. Kans op staken is dan kleiner.
Je moet de trein hebben met dit combi-logo. Degene die dat verzonnen heeft kunnen ze beter meteen deporteren, maar ja, Prorail en NS zullen elkaar wel weer de schuld geven..
.
https://goo.gl/photos/htwis11zVk81hEak6
Bij vertrek met de trein vanuit Brussel Airport betaal je die toeslag ook natuurlijk.
Dat is de diabolo-toeslag, om de kosten van de aanleg er een beetje uit te halen.
Is op de Schiphollijn bij mijn weten niet anders, doordat het aantal tariefkilometers hoger is dan de werkelijke afstand. In België zijn ze alleen wat transparanter.
Die diabolotoeslag is inderdaad om de aanleg van die spoorlijn terug te betalen.
Van Mechelen naar Zaventem betaal ik enkel met de trein 8,20 Euro voor een ticket. Daarvan is 5,14 Euro Diabolo toeslag….
Toen Thai nog niet rechtstreeks vanuit Brussel naar BKK vloog :
Thalys vanuit Brussel rechtstreeks naar Schiphol. Was
leuk.
Omgekeerd lukt ook, en dan vanuit Brussel met de trein naar de luchthaven.
Nu woon ik in Zaventem…. 10 minuten met de bus :-).
zijn er rechtstreekse vluchten naar Phuket??
Als ik het goed lees vanaf Frankfurt. Als je het niet erg vindt om je vakantie te verrijken met een ritje per ICE naar Frankfurt (opstapplaatsen A’dam, Utrecht, Arnhem) is dat een aardige optie. Wel met nul keer overstap boeken, anders ga je tussen Keulen en Frankfurt via de ‘oude’ lijn Bonn, Koblenz enz., en niet over de HSL lijn (Max 300 km/h), hoewel dat ook niet erg en soms goedkoper is als je van het type bent dat op vakantie is zodra je de deur achter je dicht trekt.
Van Frankfurt vanaf 16 november op woensdag, vrijdag en zondag om 20.55
.
http://info.flightmapper.net/route/Thai_Airways_TG_FRA_HKT
BKK – BRU van 3 naar 4 vluchten per week…
Dat was in het verleden ook al: dinsdag – donderdag – zaterdag – zondag.
Nadien is dat 3x per week geworden. De zondagvluchten waren weggevallen.
Die zondagvluchten komen er dus terug bij. Deze vluchten zouden blijkbaar alleen in de drukkere maanden uitgevoerd worden. Zo heb ik het althans begrepen van mensen die voor Thai Airways werken.
Klopt. Je kunt ook op
.
http://info.flightmapper.net/flight/Thai_Airways_TG_935
.
kijken, het ‘spoorboekje’ voor de luchtvaart.
Bedankt voor deze zeer interessante link!
Voor de liefhebbers van Thai Airways.
Ik heb net de Thai 5th anniverseary sales ontvangen.
Travel until 30 september 2017 – Book en Pay before 15 december 2016.
http://us9.campaign-archive2.com/?u=4f801712420debbd148887775&id=b1143cef71&e=68c9743c69
Frankfurt – Phuket rechtstreeks, heen 7/12, terug 28/12 € 555.- (lol, hahaha)
https://goo.gl/photos/spgTkT2ZS3zigkqj9
Tja, als Frankfurt dichterbij ligt… waarom niet..zou wel wat gek zijn als je 20 min van Brussel woont.
Zelf heb ik er nooit wat aan want max verblijf is een maand.
Krijg, net als mijn vrouw, wel 100 Euro vermindering omdat ik getrouwd ben met een Thaise. Moet wel samen met haar op dezelfde vlucht vertrekken.
Eigelijk zijn er ook wel andere, goedkopere oplossingen maar ik ben tevreden en dus blijft ik Thai vliegen.