Tesco Lotus stunt met kortingsactie op consumentenproducten
Tesco Lotus helpt om Thai te laten besparen op de dagelijkse levensbehoeften en is een kortingsactie gestart op consumentenproducten.
In samenwerking met veertien leveranciers is Tesco de actie gestart met de naam: ‘United Hearts: Ruamjai Helping Thai Save’. Van 29 november tot 4 januari geldt voor 700 producten van 27 merken een korting van 20 procent.
Sompong Rungnirattisai, commercieel directeur van Tesco Lotus, zegt dat de supermarkt samen met de leveranciers meer dan 200 miljoen baht in de campagne investeren. Ze willen consumenten laten besparen op de aankoop van dagelijkse levensbehoeften, zoals eten en drinken, wasmiddelen en huidverzorgingsproducten.
Het ministerie van handel hoopt dat andere ondernemers mee gaan doen met de campagne van Tesco Lotus.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand algemeen19 november 2024Minister van Volksgezondheid kondigt maatregelen aan tegen alcoholgebruik tijdens Nieuwjaar 2025
- Thailand algemeen19 november 2024Goudkoorts: stijgende baht-prijzen trekken investeerders aan
- Thailand met kinderen19 november 2024Bangkok tip: SEA LIFE Bangkok Ocean World (video)
- Bezienswaardigheden19 november 2024Siriraj Medical Museum in Bangkok (video)
Kan je nagaan wat een marges die gasten maken met deze ‘consumentengoederen’ zullen ongetwijfeld de hardlopers zijn in de winkel
Of zijn ze bang voor de komst van de Spar naar Thailand???
Ja en zoals gewoonlijk na 2 dagen no have sir, MOT,
Ook Thai en met name de kleine shophouders doen aan hamsteren en kopen karren vol op, om later door te verkopen. Dat fenomeen zie je al wekelijks bij de gewone aanbiedingen.
Zo nobel zijn die grote winkels niet. De discounts wordt meestal gegeven door de leveranciers. De winkels zelf pakken gewoon hun normale marge. Maar als PR klinkt het leuk.
Verwachte concurrentie van De Spar zal het volgens mij niet zijn. In Nederland reken ik de Spar tot de duurdere supermarkten. Tesco in Thailand kan er ook wat van als je het vergelijkt met de Duitse prijsvechters hier in Nederland. Als ik weer eens een food dropping in de Isaan ten bate van mijn schoonfamilie moet financieren zou ik eigenlijk het liefst hier in A’dam bij de Lidl langs gaan. Helaas niet mogelijk.
Ja de Lidl heel goed ook in Belgie. Goede en goedkope produkten.
Alleen voor houders van hun klantenkaart=Clabcad: 110 bt korting bij aankoop van tenminste 800 bt-vanaf 5/12. Die clabcad doet het overigens ook in Malaysia, maar niet bij de vele Europese tesco’s.
En de mopperars weten alweer niet hoe de levensmidelensector werkt: het overgrote deel van deze aangeprezen discounts wordt dus niet door Tesco zelf, maar door die vermelde leveranciers geboden-net als dat veelal in Be+NL zo gebeurt. Net zoals de AH (nu met Delhaize!) producenten afknijpt met gewoon korting in te houden. In BE is het verboden goederen voor minder als de inkoopprijs aan te bieden-was ooit bedoeld als bescherming van tante Mina met ”de kleine winst” winkeltjes.
Winstmarges van deze grootgrutters zijn aanzienlijk,bemoei me niet met de boodschappen,koop enkel het bier in,betaal bij Lotus en Makro 720 bath voor een tray Chan bier(blikjes) hier in het dorp wordt het keurig achterop de pick up gelegd en betaal 708 bath,zat laatst te eten in Roi Et en het restaurant verkocht alleen Leo bier,dus vrouw lief liep naar de 100 meter verderop gelegen 7/11 en kocht daar de Chan blikjes voor 38 bath,de plaatselijke zaken zijn soms veel goedkoper dan al deze grootgrutters,plus dat je er geen 100 of meer kilometer voor moet rijden.