De Tourism Authority of Thailand (TAT) is actief op zoek naar een groter budget voor samenwerkingen met luchtvaartmaatschappijen om de toeristische sector van het land nieuw leven in te blazen. Deze stap maakt deel uit van een breder plan om het internationale toerisme en het economisch herstel na COVID-19 te stimuleren. De overheid streeft ernaar dit jaar minimaal 39 miljoen internationale bezoekers aan te trekken, met een toeristische opbrengst van 3,5 biljoen baht.
Het centrale element van de strategie van TAT is de “Airline Focus”-aanpak, waarbij nauw wordt samengewerkt met luchtvaartmaatschappijen om wereldwijd reizen te bevorderen en het toerisme te herstellen als een belangrijke economische motor. Siripakorn Cheawsamoot, plaatsvervangend gouverneur van TAT voor markten in Europa, Afrika, het Midden-Oosten en Amerika, ondersteunt extra financiering om de marketing te verbeteren en de vliegfrequenties te verhogen, wat volgens hem de toeristenaantallen aanzienlijk zal doen stijgen.
Met het oog op het hoogseizoen van eind 2024 tot begin 2025 is TAT optimistisch over vernieuwde luchtvaartactiviteiten en werkt het aan het opzetten van stabiele en rendabele vliegroutes die binnenkort zonder extra ondersteuning kunnen opereren. Ondanks de budgettaire beperkingen in het verleden, heeft TAT haar partnerschappen met de privésector gehandhaafd, met een focus op het aantrekken van langeafstandsreizigers uit verre markten.
Gegevens laten een opvallende verschuiving zien naar meer langeafstandsbezoekers, die naar verwachting 30% van alle internationale toeristen in 2024 zullen uitmaken en goed zullen zijn voor 40% van de totale inkomsten uit buitenlands toerisme. De geplande toename van internationale vluchten met 28% ten opzichte van vorig jaar wijst op een positieve vooruitzichten voor de toeristische industrie in Thailand. TAT is enthousiast om gebruik te maken van de groeiende markt voor chartervluchten als onderdeel van haar strategie om het toerisme te stimuleren.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Reisadvies17 december 2024Reisadvies Thailand aangepast op 16-12-2024 i.v.m. zware regenval in het zuiden
- Vliegtickets17 december 2024Waarschuwing Consumentenbond: ‘vliegticketwebsites onnodig duur’
- Eten en drinken17 december 2024Gaeng Pa oftewel jungle curry
- Nieuws uit Thailand15 december 2024Politie in Bangkok ontmantelt bedelbende en ontdekt 300.000 baht aan contanten
Is dit niet (minstens deels) in strijd met wat we 3 weken geleden lazen over het gewenste beteugelen van het massatoerisme? Zie https://www.thailandblog.nl/nieuws-uit-thailand/thailand-overweegt-toeristenbelasting-om-massatoerisme-aan-te-pakken/
Je hebt gelijk beste Cornelis, maar zoals je zelf ook wel weet is dit het Thailand zoals we het kennen. Bij het opstaan steekt Thailand een vinger in de lucht om vervolgens volgens het overbekende gezegde ‘hoe de wind waait, waait zijn jasje’ allerlei uitspraken te doen. Je moet in Thailand immers vandaag zelf aandacht genereren want morgen kan het allemaal weer anders zijn.
Ja, dat denk ik wel
En die 39 miljoen toeristen, dat gaat ook niet gebeuren, en wel om meerdere redenen:
– de logistiek op vliegvelden en aan de grenzen niet optimaal
– de service in allerlei sectoren niet op orde
– Engelse taalvaardigheid beneden niveau
– niet genoeg gekwalificeerd personeel (hotels schreeuwen nu al moord en brand), zeker buiten de grote steden en toeristenplaatsen
– de markt voor Thailand is niet zo groot tenzij men alleen inzet op Chinezen
– groeiende weerstand tegen buitenlandse toeristen die zich misdragen
– angst dat criminelen zich schuil houden onder de toeristen.