Premier Srettha Thavisin heeft het ministerie van Digitale Economie en Maatschappij (DES) de opdracht gegeven om de inspanningen tegen online fraude en callcenter-oplichting te intensiveren, een bedreiging die ook hemzelf raakt. Hij benadrukt het belang van publieke waakzaamheid tegen deze steeds geraffineerdere vormen van oplichting.

Om slachtoffers van online fraude te ondersteunen, heeft de regering de hulplijn 1441 opgezet. Tegelijkertijd onderzoekt het ministerie van DES-meldingen van mogelijke inbreuken op de overheidsdatabank, die de persoonsgegevens van miljoenen Thaise burgers kunnen compromitteren.

In samenwerking met het Bureau van de Commissie voor de Bescherming van Persoonsgegevens (PDPC), het Nationaal Agentschap voor Cyberveiligheid (NCSA) en het Bureau voor Cybercriminaliteit (CCIB), worden nieuwe strategieën ontwikkeld om oplichting te detecteren en te voorkomen. Dit omvat het in de gaten houden van ongebruikelijke activiteit op simkaarten, die vaak door oplichters worden gebruikt.

Het PDPC heeft het ‘PDPC Eagle Eye’ surveillancesysteem gelanceerd om datalekken te monitoren. Bij een recente evaluatie van de gegevensverwerkingspraktijken van diverse organisaties zijn meerdere gevallen van inbreuken op persoonsgegevens en de verkoop van deze informatie aan het licht gekomen. De regering onderneemt juridische stappen tegen de betrokkenen en staat klaar om samen te werken met Interpol in zaken waarbij daders in andere landen betrokken zijn.

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.

Er zijn geen reacties mogelijk.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website