Seven dangerous days minder dodelijk dan vorig jaar
Volgens de regering was de campagne voor verkeersveiligheid tijdens de nieuwjaarsvakantie (Seven dangerous days) een succes. Het aantal verkeersongelukken en doden of gewonden is dit jaar afgenomen. Het aantal ongelukken daalde met 1,5 procent en het aantal doden met 11,5 procent.
Staatssecretaris Sutee (Transport) zei gisteren dat hij tevreden is daarnaast heeft hij waardering voor de inzet van het betrokken personeel, mediaploegen en burgers: “Het aantal ongelukken, doden en gewonden is afgenomen ondanks dat er meer mensen aan het verkeer deelnameen.”
Tijdens de zeven dagen (28 december tot 3 januari) vonden 3.841 ongelukken plaats (vorig jaar 3.899), kwamen 423 verkeersdeelnemers om het leven (478) en raakten er 4.005 personen gewond (4.068). De politie nam 6.326 voertuigen in beslag, 4.823 motorfietsen en 1.503 auto’s, en trok 38.190 rijbewijzen in.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Gezondheid21 december 2024Matige wijnconsumptie verlaagt risico op hart- en vaatziekten volgens nieuwe studie
- Eten en drinken19 december 2024Roti Mataba Nuea (โรตีมะตะบะเนื้อ)
- Bezienswaardigheden19 december 2024Uitstapjes vanuit Thailand: Angkor Wat in Cambodja (video)
- Thailand tips19 december 2024Ontdek de magie van wellness: Van Thaise voetmassages tot aromatherapie in het hart van Bangkok (video)
Ik weet niet wie die spreadsheet in elkaar geknutseld heeft, maar die geeft als verandering in het totaal aantal doden -0.7% aan, niet -11.5. Dat kan onmogelijk kloppen.
Verder blijft 1 januari mij intrigreren. Elke dag kom je op grofweg 1 dode per 10 ongelukken.
Maar als je aan de hand van de tabel terugrekent wat de cijfers vorig jaar op 1 januari waren, kom je op 450 ongelukken en 87 doden. Dat is bijna 1 dode op elke 5 ongelukken. Waarom waren er toen zo weinig ongelukken met zo veel doden? Misschien een hele bus verongelukt? Dan blijft het nog vreemd dat er dit jaar op dezelfde dag maar liefst 51.1% meer ongelukken waren.
Het totaal aantal ongevallen is volgens de tekst gedaald, volgens de tabel met 8.2% gestegen. Voor het totaal aantal gewonden geldt vreemd genoeg exact hetzelfde.
De tabel komt van het Road Safety Directing Center, die zijn er maar druk mee geweest de afgelopen dagen, maar als ik het zo bekijk kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat ze er feestelijk bij hebben zitten pimpelen.
P.M.Prayuth Chan- o -chan toonde zich ronduit teleurgesteld, volgens de media, over de resultaten van dit nieuwjaar gebeuren.
Hij wil dat het gehele jaar door veel strenger opgetreden dient te worden.
De verkeersexamens moeten aangescherpt worden. Echter bij dit voorstel ontbrak de praktische oefening!
Mensen boven de 70 jaar moeten een verplichte keuring ondergaan.
Het wordt zo langzamerhand tijd dat die hele RTP organisatie op de schop gaat .
Zo lang dit niet gebeurd zal er niks veranderen .
Dat is namelijk de reden , daar de Thai niet bang zijn voor de in het bruingeklede jongens team op straat .
Als ze tenminste op straat te zien zijn , ik zie ze meer verschijnen op straat tijdens hunner woonwerkverkeer .
En dan nog de straf die je kunt krijgen bij een overtreding , een paar bathjes betalen en jakkeren maar weer .
Jan Beute .
Vindt het wel grappig strenger optreden,zoals in Pattaya waar ze alle buitenlanders op een
scooter aanhouden en vervolgens blijkt dat deze geen geldig rijbewijs heeft.volgens mij mag je dan niet meer rijden.
Al deze buitenlanders krijgen een bekeuring en dan gebeurd het ,normaal als je geen rijbewijs heb mag je niet rijden hier in Thailand mag je vervolgens gewoon wegrijden en weer lekker op je scooter rondrijden met wat minder bathjes op zak .
Nou als ze zo overal in Thailand controles uitvoeren zoals deze kan ik wel begrijpen
dat het gevaarlijk blijft in het verkeer.
Volgens mij gaat het meneer agent gewoon om de bathjes en niet om de veiligheid