De sponsoring van de buitenlandse trip van het Max Percussion Theatre naar Nederland krijgt nog een staartje, want nu is de schooldirecteur overgeplaatst naar een inactieve post – zeg maar op non-actief gesteld. Een commissie gaat onderzoek doen naar de manier waarop het geld is losgepeuterd bij de voorzitter van de Ichitan Group en de rol die de directeur daarbij heeft gespeeld.

Sajja Srijaroen, directeur van het Secondary Educational Service Area 2 kantoor, zegt de overplaatsing bevolen te hebben vanwege de ‘toenemende verwarring binnen de school’. ‘Wanneer hij daar blijft doorwerken, worden de problemen alleen maar erger’.

Sajja gaat binnenkort de fact-finding schoolcommissie, de vereniging van ouders, leraren en leerlingen uitnodigen om een verklaring af te leggen. Wanneer blijkt dat de directeur in de fout is gegaan, krijgt hij een disciplinair onderzoek aan zijn broek.

De zaak draait allemaal om de deelname van de schoolband, een slagwerkgroep, vorige maand aan de Colour Guard in Eindhoven. De groep was de enige deelnemer in de categorie Marching World Class, die speciaal gecreëerd was. Later dook een audioclip op YouTube op met een gesprek van drie personen, waaronder de schooldirecteur. De geluidsopname leidde tot een storm van kritiek op de wijze waarop de band aan de frisdrankgigant 3,1 miljoen baht had gevraagd.

Op 7 april gingen de bandleden tijdens een persconferentie, georganiseerd door de alumni vereniging van de school, diep door het stof (foto). Ze boden hun excuses aan voor de ‘inappropriate’ manier waarop ze fondsen hadden geworven voor de trip.

Bert Gringhuis heeft de gang van zaken gereconstrueerd in de posting Het verhaal van Max Percussion Theatre. De band zou de sponsoring met een sitdown actie in de sporthal van de frisdrankman hebben afgedwongen. Da’s natuurlijk niet netjes, maar of dat een reden moet zijn om Barbertje (lees: de schooldirecteur) te laten hangen, is voor mij een vraag die ik schaar onder de geheimen van Thailand, want daar snap ik niets van.

(Bron: Bangkok Post, 10 april 2014)

Zie de vorige publicaties:
Sponsoring drumband: Het lijkt wel of we een moord hebben gepleegd
Het verhaal van Max Percussion Theatre

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.

4 reacties op “Schooldirecteur op non-actief wegens ‘controversiële’ sponsoring”

  1. Gringo zegt op

    Ik snap het eerlijk ook niet goed, het lijkt meer op een dorpsrel,
    Ik heb nog getracht over dit voorval iets in de nederlandse pers te vinden, maar geen woord.
    Het Eindhovens Dagblad meldt ook helemaal niets over dit concours.

    Iets geheel anders in deze zaak is die 3.1 miljoen Baht. Het zou wel interessant zijn te weten hoe dat precies besteed is (strijkstok in TH of NL?)

  2. chris zegt op

    Ik vond 3,1 mljoen baht eigenlijk wel goedkoop. Ik tel in de video in de gauwigheid zo’n 20 spelers en begeleiders.
    Dus 20 vliegtickets en trein naar Eindhoven; hotel voor en dag of vier a raison van 80 Euro per nacht. Eten en drinken, zeg 20 Euro per dag. Ik kom met 3,1 miljoen Baht niet uit.

    • Dick van der Lugt zegt op

      @ Chris @ Gringo Chris: Schrap de hotelkosten. Bij dit soort uitstapjes worden de bezoekers bij gastouders of in een hal ondergebracht. Maak maar een nieuwe berekening. Trein of gehuurde bus naar Eindhoven.
      Gringo: Ik heb de redactie van het Eindhovens Dagblad attent gemaakt op de publicaties op Thailandblog. Zullen ze wel niets mee gedaan hebben. Ik ken mijn pappenheimers.

    • runningsportr.asia zegt op

      dat is nou mooi gezegd maar zoals het oude spreekwoord zegt, doint change Thailand, Thailand change by himself kap.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website