Toch ruzie bij Nok Air: 17 piloten hebben ontslag genomen
Ontkende de topman van Nok Air eerst nog de geruchten over een leegloop van piloten bij Nok Air, inmiddels heeft directeur Patee toegegeven dat een groep piloten uit onvrede ontslag hebben genomen.
Volgens Patee vertrekken de piloten uit solidariteit met de drie piloten die ontslagen zijn. Een bron bij Nok Air zegt dat het om zeventien piloten gaat en dat meer zullen volgen. Er zou al een tijdje spanningen zijn tussen het management en de piloten.
Vanaf volgende week dinsdag vliegt Nok Air weer de normale dienstregeling, zo laat de luchtvaartmaatschappij weten. Vandaag vervallen vier vluchten tussen Bangkok en Chiang Mai. Ze worden overgenomen door Nok Scoot. Retourvluchten naar Trang, Surat Thani en Khon Kaen zijn tot maandag geschorst.
Nok Air heeft al eerder laten weten 30 nieuwe piloten in dienst te nemen.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Eilanden23 november 2024Koh Kood transformeert tot luxe ecotoerismebestemming
- Nieuws uit Thailand23 november 2024Thailand wil koploper worden in digitale investeringen met ambitieuze plannen
- Nieuws uit Thailand22 november 2024Al zes toeristen overleden door vergiftigde alcohol in Laos
- Eten en drinken22 november 2024Thai Street Food in Bangkok (video)
Scary ….., zo,… piloten kan je zomaar van het ene moment in groep aanwerven zelfs op korte tijdspanne 30 …?.Amazing Thailand eens temeer …! Lijken wel voor het oprapen .
Gelukkig moet / zal , ik nooit met dergelijke maatschappijen vliegen
Hah… Ik dacht daar net zo over.
Even kijken: Hebben piloten niet leren vliegen met bepaalde types vliegtuigen?
Nok Air vliegt hoofdzakelijk met Boeing 737-800, en in mindere mate met De Havilland DHC-8-400 en nog 2 vliegtuigen type ATR-72-500.
In Thailand vliegt enkel Thai Lion Air met gelijkaardige toestellen (Boeing 737-800 en -900). Thai Airways heeft ook enkele vliegtuigen type 737-400 (de verouderde voorganger van de 737-800), maar vliegt voornamelijk met grotere toestellen en Airbus A320 (Thai Smile). Orient Thai Airlines vliegt ook o.m. met oudere vliegtuigen types 737-300 en 737-400. De grote concurrenten (w.o. Air Asia en Bangkok Air) vliegen met Airbus-toestellen.
Ofwel zullen de piloten eerst een training moeten krijgen om met de toestellen van Nok Air te kunnen vliegen… Ofwel zullen ze uit het buitenland moeten komen… Ofwel zal het ten koste gaan van de veiligheid… Oeps, daar heb je ’t weer…
Mij lijkt het onwaarschijnlijk, tenzij directie en piloten er alsnog in zouden slagen (in elkaars belang) om toch tot een verzoening te komen…
Ik heb een beetje de indruk, dat de directie van Nok Air ‘de schade probeert te beperken’ …
Zoals ik al eerder heb gezegd, een piloot met 3500 vlieguren kan overal terecht, graag zelfs.
Een groep van 30 “nieuwe” piloten uit blik, bestaat niet, dat weet iedereen binnen de luchtvaart wereld.
Mondjes maat komen ze beschikbaar bij de CP vleesverwerker. (CP ALL Academy) Dan staan daar diverse maatschappijen in de rij om ze aan te nemen. Je zal, als 20 jarige wel gek zijn, om bij Nok Air te gaan werken, wordt je gelijk in de problemen gestort.
Conclusie; Het wordt voor Nok Air maar ook voor Kan Air een hele moeilijke tijd.