De Stichting GOED heeft Nederlandse ambassades verzocht om actief nieuwsberichten via de informatieservice te versturen. Dit betekent dat geregistreerde Nederlanders niet alleen via sociale media op de hoogte worden gehouden, maar ook via e-mail.
Nieuwsberichten kunnen onder andere informatie omvatten over pop-up ambassades en andere belangrijke consulaire diensten.
Aanmelding en registratie voor nieuwsberichten
Als je van deze service gebruik wilt maken en nog niet geregistreerd bent, kun je je eenvoudig aanmelden via deze link.
Kies de tweede optie: Aanmelden + registratie bij ambassade.
Problemen met ontvangst van nieuwsberichten
Als je na registratie geen e-mails ontvangt, neem dan contact op met de ambassade om aan te geven dat je nieuwsberichten per e-mail wilt ontvangen.
Blijven de nieuwsberichten uit, meld dit dan via ons meldpunt.
Bron: Stichting GOED
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Gezondheid21 januari 2025AI brengt doorbraak in behandeling van slangenbeten
- Eten en drinken21 januari 2025Kaeng som of Gaeng som (zure en pittige viscurry soep)
- Bezienswaardigheden21 januari 2025Een must voor kunstliefhebbers: Museum of Contemporary Art in Bangkok
- Agenda19 januari 2025Agenda: Vier het Chinees Nieuwjaar 2025 in Thailand
Jaren geleden heb ik me al geregistreerd bij de ambassade voor deze e-mailservice en iedere keer wanneer de ambassade consulaire diensten in de regio aanbiedt, ontvang ik een e-mail. Uitstekende service!
Lijkt me een prima service dus gelijk aangemeld.
Echter wordt de code ter bevestiging van de aanmelding wel verstuurd maar ik krijg em niet binnen. Ook vermeld het systeem dat mijn email niet kan worden gebruikt maar ik heb inmiddels wel 4 mailtjes binnen vanwege mislukte pogingen om de bevestigingscode te ontvangen. Nou, kinderziektes denk ik, later nog maar eens proberen.
“We hebben een verificatiecode gestuurd naar het telefoonnummer xxxx”.
Nooit ontvangen 10 maal getest nooit code op telefoon ontvangen
Waarom verbaast dit mij niet ?
Eventueel de landcode er voor gezet? 0066 (+666…) voor een Thais nummer of 0031 ( +316… ) voor een Nederlands nummer. Zou ook zo maar kunnen dat alleen Nederlandse 06 nummers ondersteund worden.
Excuus, ik zie dat het aanmeldformulier daar rekening mee heeft gehouden.
Ze vragen:
– e-mail adres: voorbeeld apenstaartje mail punt nl
– mobiel nummer: landcode selecteren. Daarna een mobiel nummer zonder de eerste nul.
– De namen zoals in het paspoort: voornaam en daarna achternaam
– geboortedatum
– alternatief nummer: geen of anders weer een landcode en nummer zonder eerste nul.
(Op de pagina er voor natuurlijk ook een vinkje zetten bij “Ik wil graag extra informatie van de ambassade ontvangen over sociale evenementen, wijzigingen in de dienstverlening van de ambassade, verkiezingen en andere relevante zaken.”)
Bron: https://informatieservice.nederlandwereldwijd.nl/
Bij mij hetzelfde verhaal.
Alles ingevuld.
Email ontvangen dat mijn aanmelding is geslaagd.
Alleen het telefoonnummer … er komt geen sms om te verifiëren.
+66 ervoor gezet, want het is een Thais nummer.
Hier hetzelfde.
Ik moest het nummer verifiëren maar er kwam geen sms dus ik drukte op nieuwe code aanvragen op de website. Na nogmaals drukken omdat er wéér geen code kwam, kreeg ik een link om mijn gegevens te controleren.
Toen die klopten kon ik opnieuw het nummer verifiëren en weer mislukte het.
Waarschijnlijk gaat het fout bij het land kiezen en daarna het nummer invoeren. Na naam en adres.
Dus nu krijg ik berichten via e-mail denk ik want dat werkte wel.