Airports of Thailand wil op luchthaven Don Mueang een speciaal railsysteem aanleggen om de capaciteit te vergroten nu het aantal passagiers maar blijft groeien.

De aanleg van het systeem, met de naam Automatic People Mover (APM), kost 1 miljard baht. De APM moet de drukte verminderen waardoor ook buiten het vliegveld verkeersopstoppingen ontstaan. Het AoT-bestuur heeft opdracht gegeven voor een haalbaarheidsstudie.

De lijn van APM loopt van het noorden naar het zuiden van de luchthaven en passeert daarbij de terminals 1 en 2 maar ook de parkeergarage. Ze sluit aan op de Red Line, een metroverbinding die nu wordt aangelegd tussen Bang Sue en Rangsit.

Naar verwachting duurt de aanleg van het railsysteem drie jaar.

Bron: Bangkok Post

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.

4 reacties op “Railsysteem voor passagiers moet capaciteit van Don Mueang verhogen”

  1. Leo Th. zegt op

    Met weemoed denk ik terug aan de loopbrug van destijds tussen ‘domestic’ en het internationale gedeelte van Don Mueang. Maar ja, dat is allang verleden tijd en de aanleg van een railsysteem lijkt mij een goede zaak om de reizigers van dienst te zijn.

  2. Nico zegt op

    Tja,

    Z’n 1 miljard Bhat zal wel doorberekend worden in de vliegkosten. Sinds de opening heb ik de prijzen voor o.a. eten en drinken alleen maar zien vervoudigen.

    Groetjes Nico

  3. robert vereecke zegt op

    Parkeren op Don Muang wordt een ramp. De 2 parkings voor de lokale vluchten zijn reeds rond de middag eivol en dan wordt je geleid naar een derde parking wat verderop. Het is 1 1/2 km lopen van de parking naar de vertrekhal langs de “loopbrug” (zonder airco) of buiten in een temperatuur van 30°. Als je dan nog wat bagage moet meesleuren is het een echte lijdensweg.

  4. Gerrit zegt op

    Ja,
    over 3 jaar “kan” het gereed zijn, gelijk als bij de Red Line, bouwtijd 48 maanden, onmogelijk natuurlijk, maar gestart in februari 2014 en zoals het er nu uitziet gereed in 2020, is toch wel meer dan het dubbele van 48 maanden. Als de prijs calculatie ook gerekend heeft met 48 maanden, kunnen ze straks wel stoppen wegens gebrek aan geld. En dat zal niet het eerste project zijn in Thailand.

    Maar z’n connectie met het Redline station van Don Muang zal op zich een enorme vooruitgang zijn, alleen is de bouw van het station van Don Muang in volle gang en waar moet dan het stationnetje komen van dit treintje? Zal toch een direct connectie moeten hebben en dat kan alleen boven de bestaande oude spoorlijn, die zal afgebroken worden, maar dat kan natuurlijk pas als de Redline gereed is. En dan kunnen ze pas beginnen met het treintje te bouwen.Maar gelukkig hebben ze geen jaartal genoemd.

    Sterkte tot die tijd, ik ga altijd met de scooter naar Don Muang en die “parkeer” ik in de kelder pal onder de incheck balie, 55555

    Groetjes Gerrit


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website