Pattaya City is van plan om de Red Line te lanceren, een nieuw monorailsysteem dat het openbaar vervoer moet upgraden.
Deze 17,37 kilometer lange lijn zal beschikken over tien stations die belangrijke stadsgebieden verbinden. Vanwege de lage ruimtebehoefte op de huidige wegen, de dichte stedelijke structuur van Pattaya en de prominentie als populaire toeristische bestemming, wordt het systeem – dat begint bij de Thappraya-kruising en zich uitstrekt tot het Eastern National Sports Training Center – beschouwd als een haalbaar alternatief.
De bouw- en onderhoudskosten voor het project zullen echter aanzienlijk zijn. Daarom werd een publiek-private samenwerkingsmodel (PPP) voorgesteld als een coöperatieve beleggingsstrategie tussen openbare en particuliere entiteiten om de groei te bevorderen. Verwacht wordt dat deze strategische stap gebruik zal maken van zowel openbare controle als particuliere efficiëntie om het ambitieuze stadsvervoerproject van Pattaya voort te zetten.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand5 januari 2025Thailand zet koers naar economische hervorming en stabiliteit in 2025
- Eten en drinken5 januari 2025Tod man pla (Thaise viskoekjes)
- Bezienswaardigheden5 januari 2025Overnacht eens op nationaal park Phu Pha Man
- Thailand tips5 januari 2025Wat mag je wel en niet meenemen naar Thailand?
Het vreemde is dat deze plannen totaal niet om de ontsluiting van het centrum van Pattaya gaat. De route van deze monorail loopt vanaf het begin van Thapaya road, daarna het grootste deel door Jomtien en vervolgens eindigt aan de oostzijde van Sukumvit bij het stadion.
Wat voor nut heeft dit?