Omdat delen van Pattaya zoals Beach Road en Second Road steeds vaker dichtslibben met verkeer, gaat het gemeentebestuur van Pattaya een haalbaarheidsonderzoek doen naar een monorail. Hiervoor is een bedrag van 70 miljoen baht gereserveerd.
Een monorail wordt als een belangrijke stap voorwaarts gezien om de stad verder te ontwikkelen binnen de bredere infrastructuur van het Eastern Economic Corridor (EEC), met de diepzeehavens van Rayong en Leam Chabang en U-Tapao.
Het stadsbestuur heeft een begroting van 70 miljoen baht vrijgemaakt voor een haalbaarheidsstudie. De stad moet volens het gemeentebestuur niet langer afhankelijk zijn van het “ Walking Street-ethos”, bars en clubs. Men wil doorgroeien naar een internationaal erkende MICE metropool of conferentieoord met goede hotels in het hogere segment.
“Het is noodzakelijk om het gebruik van personenauto’s te verminderen, terwijl de overgang naar het openbaar vervoer in de vorm van een elektrische monorail een stimulans betekent voor het toerisme en de industriële sector”, aldus locoburgemeester Manote Nongyai.
Volgens hem moet het traject van 9 kilometer via Pattaya Noord en de Second Road, eindigen bij de Bali Hai pier. Onderweg komen er haltes bij winkelcentra.
In het verleden is al eens een plan geopperd om bij de Bali Hai pier aan de onderzijde van de Boeddha Hill een fraaie boulevard en een winkelpromenade aan te leggen. Dit is niet in het voorstel verwerkt.
Bron: Pattaya Mail
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Ambachten30 september 2024The Sanctuary of Truth Pattaya (video)
- Bezienswaardigheden26 augustus 2024Thi Lo Su, de hoogste waterval in Thailand
- Bezienswaardigheden4 augustus 2024Chinese tempels in Bangkok
- Achtergrond22 juni 2024Tempels in Thailand toegelicht
Ik heb het traject gezien met 11 haltes. Je kan het ook gewoon lopen….
Ik stel me wel de vraag over ze in hun achterhoofd waarachtig de intentie hebben om dergelijk project echt tot werkelijkheid te brengen of dat sommigen misschien wel meer oog hebben van wie het grootste deel van die 70 miljoen baht (studiegeld) in zijn zak kan laten vloeien….
Er is geen nood aan (veelal megalomane) projecten en ideeën in dit land alleen zien ze zelden hun verwezenlijking.
Je moet er toch niet aan denken dat dit gedrocht de smalle strandweg gaat versieren. Het zicht op zee wat verloren gaat, de wandelmogelijkheid en niet te vergeten de jarenlange bouw (overlast) en het geld hiervoor, wat wel aan betere zaken kan worden besteed. We hebben de underpass gezien op Sukhumvit road, die duurde meer dan drie jaar voor een paar honderd meter aan weg voordeel. Heeft deels wat opgeleverd, maar al dat geld daaraan besteed, onbegrijpelijk. Met een normale weg aanpassing was het daar voldoende om de afslagen en doorgang te tackelen, voor aanzienlijk minder kosten en tijdsduur. Breng het spoor op orde en breid dit uit, daar kan ik mij wat bij voorstellen. Bij de spoorstations kan er dan aan vormen van vervoersaansluiting worden gedacht van wegen of vervoersmiddelen die naar het strand gaan om zodoende de bestaande wegen met verkeer te ontlasten.
Het traject zal over de Second Road gaan, niet over de Beach Road.