CCSA-woordvoerder Taweesilp Visanuyothin heeft bevestigd wat wij gisteren hebben gemeld op Thailandblog. De aankondiging werd gedaan na de laatste bijeenkomst van het Centrum voor COVID-19 Situation Administration (CCSA), voorgezeten door premier Gen Prayut Chan-o-cha.

Nog even een overzicht van de maatregelen:

  • Er worden drie provincies toevoegen aan het sandboxprogramma dat momenteel alleen geldt voor Phuket. Het gaat om drie eilanden in de provincie Surat Thani – Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao -, evenals de gehele provincies Krabi en Phang-Nga. Het zandbakprogramma stelt toeristen in staat om vrij te reizen in een bepaalde provincie of eiland zonder dat ze in quarantaine hoeven te gaan, maar ze moeten zeven dagen in dat gebied blijven voordat ze naar andere gebieden in Thailand mogen reizen.
  • In 69 provincies wordt het verbod op het nachtleven gehandhaafd.
  • Het Test & Go one-quarantaine-night-only programma zal worden heroverwogen tijdens een nieuwe bijeenkomst op 15 januari 2022. Taweesilp verzekerde ook dat toeristen met vooraf goedgekeurde thailand Passes tot nader order het Koninkrijk mogen betreden.
  • De CCSA houdt de status van de acht provincies die zijn goedgekeurd voor toeristische promotie ongewijzigd, wat betekent dat eetgelegenheden in deze provincies alcoholische dranken mogen serveren tot 21.00 uur. De acht provincies zijn: Bangkok, Chon Buri, Kanchanaburi, Krabi, Nonthaburi, Pathum Thani, Phang-Nga en Phuket.

Bron: NNT- National News Bureau of Thailand

Ander nieuws over het Alternatieve Quarantaine-plan

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft aangekondigd dat bezoekers die vertrekken vanuit Afrikaanse landen zich vanaf 11 januari 202 kunnen registreren voor de Thailand Pass om Thailand binnen te komen onder de Sandbox-regeling.

De quarantaineperiode in het kader van het Alternatieve Quarantaine-plan (AQ) wordt verkort van 14 dagen naar 7 dagen voor gevaccineerden en 10 dagen voor ongevaccineerden.

Reizigers die al een Thailand Pass hebben voor en willen overstappen naar een andere regeling moeten zich opnieuw registreren voor een Thailand Pass.

Bron: PR Thai Government

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.

6 reacties op “Officiële bevestiging dat Thailand Pass houders (Test & Go), Thailand mogen inreizen”

  1. Ton zegt op

    Eindelijk, na meer dan 2 weken in onzekerheid te hebben geleefd, is er duidelijkheid over het wel of niet kunnen afreizen naar Thailand voor al diegene die de aanvraag voor Test & Go hadden aangevraagd voor 22 december 2021, Wij vertrekken volgende week maandag naar Thailand, zowel wij als de familie in Thailand zijn ontzettend blij dat we elkaar weer kunnen zien sinds augustus 2019. Voor iedereen die binnenkort of later vertrekt voor familiebezoek en/of vakantie wens ik een fijn verblijf. Tevens ook hartelijk dank naar de redactie van dit blog die ons dagelijks update hiervoor, mijn complimenten hiervoor.

  2. Rob zegt op

    Dat is zeker fijn,
    Wij vertrekken de 16e met KLM, maar dat was vandaag weer even spannend omdat mijn vrouw op facebook had gelezen dat deze vlucht gecanceld was, wij hadden daar helemaal geen berichr van gekregen.
    Dus toch maar even op de KLM site kijken en ja hoor dat was zo, dus wat nu?

    Probeer dan maar eens in contact te komen met KLM echt onmogelijk, ze verwijzen dan dat je zelf je reis kan aanpassen, maar ook dat werkte niet.
    Nu uren proberen dan maar gewoon gedaan of ik een telefonisch een ticket wilde kopen, ook toen nog 20 minuten in de wacht gestaan, maar ik kon tenminste met iemand praten.

    Deze dame begreep het ook niet dat ik geen bericht had gehad, of ik ook wel in mijn spam gekeken had, ja mevrouw ik ben geen hele digibeet, trouwens ik had eerder al een mail gehad dat onze terugvlucht gewijzigd was ander nummer en 25 minuten later.
    Nou zij kon ons zo overboeken op een vlucht ook de 16e met een ander nummer en 20 minuten later dan de geplande vlucht.

    Ik begrijp dan werkelijk niet waarom ze dan op de site daarover niet even een verwijzing maken.
    Eigenlijk diep triest dat KLM zo slecht bereikbaar is en zo slordig met klanten omgaat.
    Ik hoop dat EVA snel weer gaat vliegen want die bieden echt een veel betere service.

    • Ton zegt op

      Beste Rob,

      Het beste kun je de KLM app op je telefoon of tablet zetten, dan wordt je onmiddellijk geïnformeerd bij een vluchtwijziging en zie je dit ook direct terug in de app, Ook onze vlucht, zowel heen als terug, waren gewijzigd omdat de KLM vluchten canceld bij gebrek aan reizigers en deze aan het verdelen zijn onder andere vluchtnummers.

  3. frank zegt op

    Zelfde verhaal hier voor mijn KLM vlucht op de 17de. Bij toeval kwam ik erachter op de site van de KLM, dat mijn vlucht helaas “verstoord” was. Ik had werkelijk geen idee wat dat betekende maar dat is dus gewoon simpelweg geannuleerd en dat je ben omgeboekt naar een andere vlucht met andere tijden. Hou de vluchten goed in de gaten want het wijzigt heel erg veel nu deze dagen. Inderdaad proberen te bellen met KLM maar dat is onmogelijk nu. Na 45 minuten wachten maar opgegeven.

  4. Frank B. zegt op

    Vanmiddag aangekomen in BKK volgens het test&go programma. Kan niet anders zeggen, dat het allemaal prima geregeld is. Ging eigenlijk in een moeite door. Inde tussentijd ook nog even tijd gehad om te pinnen en simkaarten te kopen. Nu in ons hotel. Morgenochtend zullen we de pcr uitslag krijgen.

  5. gerrit zegt op

    hallo lezers
    als je de klm wilt bellen
    ga dan vroeg op je kan al
    bellen vanaf 7.00 uur direct contact

    zet hem op gerrit


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website