Nok Air schrapt 20 vluchten, passagiers woedend
Nok Air ligt onder vuur bij haar klanten. Gisteren maakte de budget-airline bekend dat aanstaande dinsdag er maar leifst 20 vluchten geschrapt worden. Vorige week annuleerde de budgetmaatschappij op het laatste moment negen vluchten omdat piloten in staking waren gegaan. Volgens directeur Patee vervallen de vluchten omdat de de dienstroosters van de piloten te krap zijn.
De volgende vluchten op 23 februari 2016 zijn door Nok Air geschrapt:
- DD7106 Don Mueang-Hat Yai (DMK-HDY).
- DD7107 Hat Yai-Don Mueang (HDY-DMK).
- DD7818 Don Mueang-Nakhon Si Thammarat (DMK-NST).
- DD7819 Nakhon Si Thammarat-Don Mueang (NST-DMK).
- DD7208 Don Mueang-Surat Thani (DMK-URT).
- DD7209 Surat Thani-Don Mueang (URT-DMK).
- DD7406 Don Mueang-Trang (DMK-TST).
- DD7407 Tang-Don Mueang (TST-DMK).
- DD8414 Don Mueang-Phitsanulok (DMK-PHS).
- DD8415 Phitsanulok-Don Mueang (PHS-DMK).
- DD8718 Don Mueang-Chiang Rai (DMK-CEI).
- DD8719 Chiang Rai-Don Mueang (CEI-DMK).
- DD9214 Don Mueang-Udon Thani (DMK-UTH).
- DD9215 Udon Thani-Don Mueang (UTH-DMK).
- DD9314 Don Mueang-Ubon Ratchathani (DMK-UBP).
- DD9315 Ubon Ratchathani-Don Mueang (UBP-DMK).
- DD9410 Don Mueang Sakon Nakhon (DMK-SNO).
- DD9411 Sakon Nakhon-Don Mueang (SNO-DMK).
- DD9814 Don Mueang-Khon Kaen (DMK-KKC).
- DD9815 Khon Kaen-Don Mueang (KKC-DMK)
Gedupeerde passagiers zijn woedend en uiten hun frustratie op de social media. Nok Air zegt snel te reageren op vragen van passagiers; binnen één à twee uur krijgen de meeste antwoord. Wie nog niets heeft gehoord, wordt geadviseerd de hotline van het bedrijf te bellen.
Degenen die dinsdag zouden vliegen, hebben drie opties:
- Overgeboekt worden naar vluchten van onder andere Thai Lion Air, Thai Smile Airways en Thai Airways International.
- De vlucht uitstellen, waar geen extra kosten aan verbonden zijn.
- Je geld terug vragen, maar het duurt tussen de vier en zes weken voordat ze dat terug krijgen.
Bronnen zeggen dat Nok Air zich in alle mogelijke bochten wringt om te voorkomen dat haar vergunning zou worden opgechort. Met de maatregel van dinsdag hoopt de maatschappij ingrijpen van de Civil Aviation Authority of Thailand (CAAT) te voorkomen. Wanneer Nok Air niets had gedaan en pas op dinsdag vluchten had geannuleerd, zou de vergunning zeker zijn geschorst, aldus anonieme bronnen.
Nok Air lag al onder een vergrootglas door de eerdere annuleringen. De Thaise vice-premier Somkid heeft het ministerie van Transport opgedragen om een onderzoek in te stellen. Nok Air kreeg daarnaast de waarschuwing dat bij een herhaling de vergunning zou worden opgeschort en bij een derde keer zelfs zou worden ingetrokken.
Bron: Bangkok Post – http://goo.gl/oxyMez
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Eilanden23 november 2024Koh Kood transformeert tot luxe ecotoerismebestemming
- Nieuws uit Thailand23 november 2024Thailand wil koploper worden in digitale investeringen met ambitieuze plannen
- Nieuws uit Thailand22 november 2024Al zes toeristen overleden door vergiftigde alcohol in Laos
- Eten en drinken22 november 2024Thai Street Food in Bangkok (video)
De aap komt uit de mouw,
Regelmatig kom ik koffie drinken op Don Muang en zie ik piloten lopen van nauwelijks 20 jaar met 3 strepen z.g. First officier, tja dat kan natuurlijk niet. De werkdruk op Don Muang moet wel enorm groot zijn, vliegtuigen hebben maar 20 minuten voor een “turn a rond” dus vlug naar een bestemming en gelijk weer terug, koffie drinken, (pauze) en hup weer naar een andere bestemming. De groei van de maatschappijen is ook enorm, Air Asia heeft inmiddels 45 vliegtuigen op Don Muang gestationeerd. Nok Air heeft er inmiddels 28 en ja die moeten allemaal van piloten worden voorzien. Als deze piloten 3500 vlieguren hebben, kunnen ze overal aan de slag, China koopt piloten weg bij Taiwanese maatschappijen (Evaair en Air China) en deze weer op hun beurt bij Thaise maatschappijen.
Ik en vele andere, genieten van hun lage prijzen en zo lang het kan, ga ik zoveel als mogelijk met hun mee,
dondert hij naar beneden, dan heb ik in ieder geval een hele fijne tijd gehad, die ze mij nooit meer kunnen afnemen.
Groetjes Nico vanuit Lak-Si
Vervelend, even overboeken dus naar een latere vlucht, waarschijnlijk willen Thai Air en Asia Air Nok uit de markt drukken, en dan gaan de prijzen weer omhoog.
Anno, je zou best eens gelijk kunnen hebben.
Kan air begon uit te breiden en werd prompt min of meer teruggefloten.
Twee routes zijn inmiddels overgenomen door andere bedrijven.
Nok air zou best de volgende kunnen zijn die vkeugellam gemaakt wordt.
Dat uiteindelijk de prijzen omhoog zullen gaan is duidelijk.