Nieuwe luchthavens voor Chiang Mai en Phuket
Het bestuur van Airports of Thailand (AoT) heeft besloten om twee nieuwe luchthavens te bouwen in Phuket en Chiang Mai. Het gaat om een investering van 120 miljard baht.
Elke luchthaven kost 60 miljard baht, zei AoT President Nitinai Sirismatthakarn. De bouw moet volgend jaar beginnen en de opening van de luchthavens staat gepland voor 2025. De huidige luchthavens barsten uit hun voegen door een capaciteitsoverschrijding.
De tweede luchthaven van Chiang Mai wordt gebouwd in Ban Thi (provincie Lamphun), de tweede luchthaven van Phuket komt in het district Ban Khok Kruad in de provincie Phang-nga. Dit zou betekenen dat de aftand tussen de nieuwe luchthavens en de huidige luchthavens, ongeveer 20 tot 30 kilometer gaat bedragen.
Bron: Der Farang
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Reisadvies17 december 2024Reisadvies Thailand aangepast op 16-12-2024 i.v.m. zware regenval in het zuiden
- Vliegtickets17 december 2024Waarschuwing Consumentenbond: ‘vliegticketwebsites onnodig duur’
- Eten en drinken17 december 2024Gaeng Pa oftewel jungle curry
- Nieuws uit Thailand15 december 2024Politie in Bangkok ontmantelt bedelbende en ontdekt 300.000 baht aan contanten
Ik las het gisteren al in het nieuws .
Wat mij opvalt is dat jaren geleden Thaksin Shinawatra deze lokatie in Ban Thi ook al voorstelde .
Het is dan ook geen geheim meer dat de Shin familie daar toen al voortijdig grond heeft aangekocht , om later weer met grote winst te kunnen verkopen .
De lokatie is beter dan bij het oude vliegveld , daar ook in de direkte omgeving veel industrie is namelijk de Northern Industrial Estate in Lamphun .
En niet te vergeten een totaal betere infrastruktuur , de 4 baans weg wordt inmiddels uitgebreid tot 6 baans .
En het vliegveld komt als het ware in het midden tussen de steden Chiangmai en Lamphun .
Het huidige vliegveld in Chiangmai en de daarbij aangrenzende parkeergelegenheid is zo vol dat ik bij het ophalen of wegbrengen van familie , ik altijd met de auto ergens wacht op het telefoontje om langs het gebouw te kunnen rijden .
En dan moeten de passagiers zo snel als maar kan in of uitstappen .
Zelfs een brommer parkeren is daar al een ramp .
Afgelopen jaar heeft het mij tijdens een aankomend lang weekend meer dan een half uur geduurt om alleen maar van het parkeer terrein af te kunnen komen
Vroeger toen die prijsvechters er nog niet waren was parkeren geen enkel probleem .
Jan Beute .
Ik ben het met U eens dat parkeren soms moeilijk kan worden in Chiang Mai maar dat zegt meer over de enige vrij kleine gelijkvloerse parkeerplaats voor het luchthavengebouw en niet over de aankomst en vertrekhal en de gates. Echt heel druk kan ik het tot op heden nog steeds niet vinden. Doorgaans staan er een stuk of 4 vliegtuigen aan een gate en misschien eentje op het platform. Het zou veel goedkoper zijn om een fatsoenlijke parkeergarage daar te bouwen.