Nederlander (52) gedood door ongeluk met trein in Kanchanaburi
Een gruwelijk ongeval op het station van Ban Pupong, district Sai Yok in de provincie Kanchanaburi heeft het leven gekost van een Nederlandse toerist.
De man stond op het trapje bij de ingang, toen de trein zich met een schok in beweging zette. Hij gleed weg en viel tussen twee rijdende wagons op de rails, waardoor hij vermorzeld werd.
Het slachtoffer werd geïdentificeerd als Hieronymes Cornelis Maria Boumans, oud 52 jaar. Over de correcte spelling van de achternaam bestaat geen zekerheid.
Waarom de man op het trapje stond is ook niet bekend. Mogelijk reed de trein te vroeg weg of hij stond er om foto’s te maken zonder zich ergens aan vast te houden. Feit is wel, dat op hetzelfde traject recentelijk twee andere mensen, een Japanner en een Thaise vrouw, door incidenten met de trein om het leven kwamen.
Een vreselijk einde van wat een mooie vakantie moest zijn, dat is zeker. Wij leven mee met zijn reisgenoten en nabestaanden.
Over deze blogger
-
Bert Gringhuis (1945), geboren en getogen in Almelo in het mooie Twente. Later vele jaren in Amsterdam en Alkmaar gewoond, werkzaam in de export voor diverse bedrijven. Ik kwam in 1980 voor het eerst in Thailand en was meteen verliefd op het land. Vele malen sindsdien terug geweest en na mijn (vroeg)pensionering als weduwnaar naar Thailand verhuisd. Daar woon ik nu al 22 jaar samen met mijn ietwat jongere Thaise dame Poopae.
Mijn eerste ervaringen in Thailand als een soort nieuwsbrief aan familie, vrienden en kennissen gestuurd, die later onder de naam Gringo op Thailandblog hebben gestaan. Veel, heel veel artikeltjes hebben die eerste verhalen gevolgd en dat is uitgegroeid tot een vrijwel dagelijkse hobby.
In Nederland nog een verwoed voetballer en voetbalscheidsrechter, maar de jaren gaan tellen en in Thailand nog altijd verwoed, maar het poolbiljarten is echt van mindere kwaliteit, ha ha!
Lees hier de laatste artikelen
- Achtergrond14 december 2024Cashewnoten in Thailand
- Isaan12 december 2024We gaan naar Ubon Ratchathani!
- Achtergrond6 december 2024De geschiedenis van de Thaise keuken
- Bezienswaardigheden2 december 202424 uur in Bangkok (video)
Opnieuw een vreselijk fataal ongeluk op dit traject. Het is structureel dat de trein telkens te laat op schema rijdt en vaak een kwartier of meer te laat op Nam Tok arriveert. Grote groepen touristen moeten aan boord en voordat iedereen veilig aan boord is (binnenin het rijtuig, niet nog op de trap), klinkt er al een fluit en begint de trein schokkend en stotend te acceleren. Als je naar 2014 kijkt in het algemeen is dit jaar een Zwartboek voor de State Railway of Thailand. Op dit traject waar opnieuw een tourist het leven laat, is het al helemaal te bizar voor woorden dat er geen veiligheidsmaatregelen worden genomen. De BTS en Airportlink blinken uit door veiligheid; aangelegd door Siemens weliswaar.
Een aantal jaren geleden s,nachts 4 uur aangekomen in Hua Hin.Trein stopt,maar het gedeelte waar ik uitstapte was zo,n 150 meter voor het station.Probeer dan maar eens met je koffer uit te stappen,1meter hoogte pikkedonker bijna 70 jaar en dan sta je daar te wachten tot de trein weer vertrekt want totaal geen zicht.Ik ga nooit meer met de nachttrein.Levensgevaarlijk.
Ik had het op Hua Hin andersom.
Moest daar in stappen.
Behoorlijk hoog, met koffer.
Niet leuk, maar om daarom niet meer de trein te nemen gaat me te ver.
henk,goed lezen:ik ga nooit meer met de [NACHTTREIN]
In mei dit jaar (2104) de reis gemaakt naar Nam Tok met echtgenote en kleinzoon van 13 .
Alles okay en geen enkel moment gevaarlijke situaties meegemaakt ; de overigens vrolijke conducteurs waren altijd zeer alert en hebben constant de plaatsen gecontroleerd op afwezigen voordat de trein ging rijden .
Ik zou zeggen : zelf opletten ! en zeker doen voor die 3,50 euro .
Ger .
Ger,
Ik vind je reactie kortzichtig en bovendien lomp. Een ongeluk schuilt in een klein hoekje en de risico’s zoals boven beschreven spreken voor zich. De kans op ongelukken is groter als de risico’s groter zijn. Bovendien weet je niets over de fysieke gesteldheid van de persoon of de feitelijke omstandigheden.
Gelukkig is zo’n reis voor het merendeel van de mensen erg fijn en plezierig. Maar die treinen en omstandigheden zijn gewoon gevaarlijker. Opletten lost dat niet op.
Persoonlijk leef ik erg mee met de nabestaanden van dit tragische ongeval.
Niels