Luchthaven probeert maatschappijen te verleiden
Airports of Thailand, de beheerder van Suvarnabhumi en Don Mueang, wil met enkele voordeeltjes de budgetmaatschappijen overhalen naar Don Mueang te verhuizen om de congestie op Suvarnabhumi te bestrijden. Wanneer alleen al ThaiAirAsia en Orient Thai Airlines zouden verhuizen, scheelt dat 7 miljoen passagiers per jaar.
Beide maatschappijen staan niet te trappelen om te verhuizen omdat ze dat in het verleden al drie keer hebben moeten doen. Het bestuur van AoT overweegt daarom een garantie van mogelijk 10 jaar af te geven, waarin hen niet opnieuw wordt gevraagd te verhuizen. Ook wordt overwogen preferentiële landings- en parkeertarieven aan te bieden, alhoewel de maatschappijen daar niet om hebben gevraagd. Tot nu toe is alleen Nok Air teruggekeerd naar zijn oude basis.
AoT staat onder druk van premier Yingluck om alle budgetmaatschappijen te bewegen naar Don Mueang te verhuizen.
Suvarnabhumi is ontworpen op 45 miljoen passagiers. Dit jaar worden 51 miljoen passagiers verwacht. De congestie heeft geleid tot lange wachttijden bij de paspoortcontrole en vertragingen.
www.dickvanderlugt.nl – Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand algemeen13 november 2024Thais kabinet steunt kleine ondernemers en woningkopers met leningen tegen lage rente
- Thailand algemeen13 november 2024Strengere veiligheidsmaatregelen rond Full Moon Party i.v.m. Israëlische toeristen
- Huizen kijken13 november 2024Huizen kijken in Thailand (23)
- Eten en drinken13 november 2024Toeristen opgepast: Negen Thaise gerechten die garant staan voor een flinke diarree!
Wij vliegen over een paar weken naar Sura Thani. Met Nok Air. Vanaf Don Muang. De passagiers hoeven ze niet te verleiden, wanneer je het mij vraagt. DM is en was altijd een geweldige luchthaven.
Het meerendeel van de passagiers van deze 2 maatschappijen zijn binnenlandse vluchten en die gaan niet langs de paspoortcontrole/immigatie.
Dus die lange rijen bij de paspoortcontrole zullen blijven.
De 7 miljoen passagiers zijn voornamelijk van TAA. Dit aantal is genoemd door de directeur van Don Mueang. Dus jij beweert dat die man uit zijn nek kletst? Hoe weet je dat zo zeker?
Het gaat om de budget maatschappijen dus dan maakt het misschien niet uit hoeveel van welk vliegtuig wel of niet uit het buitenland komen. Het gaat om meer dan 2 maatschappijen denk eens aan AirAsia dat zijn er vast een hoop.
Ik vind DM ook een leuke luchthaven, knus en lelijk maar het werkt prima. Zet alleen die airco aub wat lager het is er zo koud soms. Dan kan de prijs van de Burger King misschien wat omlaag (haha 180/220 baht voor een klein menu) Heb er minimaal 10 keer gevlogen met Nok voor soms maar 25 Euro. Inchecken met je EU ID kaart die niet eens geldig is hier HEERLIJK! Udon Thani, Chiang Mai, Phuket…
Het gaat om de budget maatschappijen dus dan maakt het misschien niet uit hoeveel van welk vliegtuig wel of niet uit het buitenland komen. Het gaat om meer dan 2 maatschappijen denk eens aan AirAsia dat zijn er vast een hoop.
Ik vind DM ook een leuke luchthaven, knus en lelijk maar het werkt prima. Zet alleen die airco aub wat lager het is er zo koud soms. En misschien kan dan de prijs van de Burger King omlaag waar je dan wat koopt omdat je zit te wachten (haha rond de 200 baht voor een klein menu).
Heb er minimaal 10 keer op en neer gevlogen met Nok voor soms 25 Euro. Dus zo’n 20 x vliegen rond de 1.000 Euro is natuurlijk super. Inchecken met je EU ID die hier niet eens geldig is HEERLIJK!