KLM-vlucht 876 van Bangkok naar Amsterdam heeft zaterdagavond in Warschau moeten landen om een agressieve passagier aan de politie over te dragen. De man zou tijdens de vlucht geprobeerd hebben de deur van het vliegtuig open te maken.
Een journaliste van het AD, Annemart van Rhee, was getuige van het incident. Volgens haar ging het om een ongeveer 25-jarige Zweed die compleet doordraaide. De man werd uiteindelijk door het personeel en vier medepassagiers overmeesterd en aan een stoel vastgebonden.
Omdat de man bij het verlaten van het vliegtuig de vliegtuigdeur beschadigde besloot KLM om niet verder te vliegen. De passagiers moesten uren wachten en worden waarschijnlijk in een hotel ondergebracht.
Bron: Algemeen Dagblad
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Eilanden23 november 2024Koh Kood transformeert tot luxe ecotoerismebestemming
- Nieuws uit Thailand23 november 2024Thailand wil koploper worden in digitale investeringen met ambitieuze plannen
- Nieuws uit Thailand22 november 2024Al zes toeristen overleden door vergiftigde alcohol in Laos
- Eten en drinken22 november 2024Thai Street Food in Bangkok (video)
Zulke verhalen maken dat ik blij ben niet meer als steward te werken. Die paar gekken, die ik in 30 jaar vliegen heb meegemaakt waren voor mij al genoeg. Dat soort figuren dienen opgesloten te worden. Maakt niet uit waarom ze zich zo gedragen.
In dit geval nog gelukkig dat het tijdens de vlucht onmogelijk is om de deur van een vliegtuig te openen.
Volgens de KLM moest er worden geland om te tanken, omdat er niet voldoende brandstof aan boord was, omdat ze ergens door een land werden gedwongen een andere route te vliegen..(vreemd verhaal, want voor je vertrekt, moet je toestemming hebben voor de hele te vliegen route) http://www.telegraaf.nl/reiskrant/25068059/__Passagier_opent_deur__.html..Misleidende kop ook, want die deur is niet open geweest..Maar goed, dat is de Telegraaf..Ik ben erg benieuwd hoe het ECHTE verhaal nu precies in elkaar zit.
Hier de routes van de niet afgemaakte vlucht en de route van de dag ervoor.
Boven India wordt aanvankelijk een wat zuidelijker route gekozen, maar veel meer dan 20 minuten extra vliegtijd levert dat volgens mij niet op.
.
https://goo.gl/photos/M7EEF3oVn6EFmyKTA
.
https://goo.gl/photos/JQzoB4jC3fRak4eV9
Inderdaad net op flightradar 24 ook gezien . Ze zijn midden over India gevlogen ipv noordlijk zoals normaal langs de Himalaya.
Dat brandstof verhaal klinkt als “het is overmacht dus er valt niets te claimen” . Ken dat van KLM gevalletje sneeuwval in ams . Bleek later in de rechtzaal toch 2 x vliegtuig defect geweest te zijn.
Maar ja ik snap het ook wel 875 en 876 zitten vaak vol en met 400 man in hun 777 die misschien wel eens € 600,00 willen gaan claimen . Tsja dat doet zeer in de portemonee.
Wel respect voor de crew die krijgen wat voor hun kiezen hoor. Vorige maand ook weer met ze gevlogen naar Bangkok en terrug. Sommige mensen drinken de hele vlucht door . En ja als je dan geen geoefend drinker bent en niet goed tegen drank kan en vliegangst ofzo hebt .
Ik ben 14 december terug gevlogen met KLM. Voordat we vertrokken werd ons verteld dat de vluchtduur een kleine anderhalf uur langer zou duren. Maar er is niets verteld hoe of wat. Dezelfde route zoals nu is gevlogen. Dus aan de kerosine heeft het niet geleden, dit was al voor vertrek geregeld. Dus de reden om in Warschau te landen voor bij te tanken lijkt me inderdaad raar. Raar van de KLM vertel gewoon de juiste reden en je krijgt ook geen wat hoe en waarrom.
Wij hebben dat plm 14 jaar geleden mee gemaakt op een vlucht van singapore airlines.Wij waren op weg naar sydney via singapore ook een man die de hele nacht al bezig was hij wilde de piloot spreken en wilde alle mensen aan boord om zeep helpen vertelde hij aan de stewardes.Op een gegeven moment probeerde hij ook steeds de deur open te maken.Mijn man is echt geen held maar stapte op hem af om bij de deur weg te halen .Hij dacht ik kan hooguit een klap voor mijn kop krijgen maar de man gaf hem een hand.In singapore moesten we een paar uur wachten op onze volgende vlucht.Tot onze verbazing liep de verwarde man toen op de baan waar de vliegtuigen staan.Daar is hij opgepakt wat er verder met hem gebeurd is weet ik niet maar wij waren hem kwijt.Want later hoorde we dat hij ook naar sydney moest ik vond het best angstig .Er word wel gezegd dat een passagier de deur niet kan openen maar toch.
Op school leerde je over die 2 Maagdenburger halve bollen waar de lucht was uitgezogen en die door paarden niet uit elkaar getrokken konden worden.
Die deur wordt bij het openenen eerst naar binnen getrokken, tegen die luchtdruk in.
Dat is net zoiets als dat een gewichtheffer dat gewicht van de grond af moet optillen.
Vlak na het loskomen van de grond zou dat nog kunnen kunnen, maar als het vliegtuig eenmaal hoogte gewonnen heeft, gaat dat niet meer lukken.
Dan zit er ook nog een beveiliging op, maar hoe die werkt weet ik niet.
Wij mopperen hier regelmatig op het cabinepersoneel maar als je zoiets leest of dronken gasten meemaakt op een vlucht dan moet je als FA wel over flinke mensenkennis en GZZ kennis beschikken. Ik denk zelf wel eens dat de veel problemen komen door fans van Bacchus. Door dit soort gasten en mensen met geestelijke problemen is het lastig om vriendelijk te blijven lachen de gehele vlucht. Maar goed, daar sta je dan in zomerkleding in Polen. Ik las dat er geen vliegtuig komt om ze op te halen maar dat een flink aantal viavia weer naar Amsterdam komen. Ze zullen die meneer liever nooit meer willen zien op hun volgende vluchten.
Best sneu van de man, het brandstoftekort en de beschadiging met de vliegtuigtrap. Ook voor de klanten/passagiers.
Hoe een luchtvaartmaatschappij (in dit geval: KLM) hiermee om gaat richting de gedupeerde klanten, daarin komt de werkelijke kwaliteit tot uiting.
ik heb eens een dag op een KLM vlucht moeten wachten!
Er diende een herstelling te gebeuren. We werden ondergebracht in een viersterrenhotel en kregen heel goede informatie!
Pluim voor KLM!
Toch simpel lijkt mij, dronken mensen weigeren op eigen kosten, geen drank in de vliegtuigen verstrekken!
Ook vaker veel last gehad van onbehoorlijk gedrag van medepassagiers!
Vaak door drank en asociaal gedrag, ja iedereen mag en kan tegenwoordig vliegen!
Bij dit soort calamiteiten moet je gewoon op een lijst komen, met consequenties!
Als je voornaam iets afwijkt van je paspoort gaat het je veel geld kosten, dan kan het wel!
Lijkt mij het enigste wat helpt om dit toenemende gedrag te beteugelen!
Niemand blij met zoiets en ja zo een persoon zou standaard 5 jaar vlieg verbod moeten krijgen.
Ook niet vergeten tot ook passagier mee hebben geholpen.Zou ik ook doen, al is het uit eigen belang haha.
Zou zeggen Kalmerings spuitje, maar dat mag weer niet te gevaarlijk voor die persoon!
Het in gevaar brengen van allen inzittende en dan misschien nog die op de grond dat mot kunnen?
Rare regels.
Ja alcohol bannen is een manier, maar dan moet je blazen voor het instappen, want luchthavens maken aardig winst daarmee.
Hoofdzaak is “Dader”aanpakken en niet de velen die zich normaal gedragen.
Waarom dat zo moeilijk is, heb ik nooit begrepen?
grsj
Dit soort zaken komt in de burgerluchtvaart zó weinig voor dat draconische maatregelen wat mij betreft uit kunnen blijven.
De controle op dronkenschap is al vrij streng, bij onze Nationale Trots heb ik na drie biertjes bij het inchecken wel eens het dringende advies gekregen om tot het boarden, bijna twee uur later, beslist niets meer te drinken, waarbij tevens werd toegezegd dat het personeel aan de gate op de hoogte zou zijn van mijn reddeloze toestand.
Mijn instapkaart gaf inderdaad code rood zodat ik mij aan de balie moest vervoegen, alwaar men, ondanks dat ik uit pure frustratie nog een halve fles whisky had leeggedronken, geen verdere problemen maakte.
Ik ook niet, maar sinds die ervaring niet meer met de klm.