Frankrijk wil hogesnelheidslijn naar Hua Hin bouwen en vliegtuig reparaties uitvoeren
De Franse ambassadeur in Thailand heeft de Thaise minister van Transport laten weten dat Frankrijk geïnteresseerd is in het ontwikkelen van de hogesnelheidslijn van Bangkok naar Hua Hin. De Fransen willen ook een onderhoudscentrum voor vliegtuigen bouwen bij de luchthaven U-Tapao nabij Pattaya.
Minister van Transport Arkhom Termpittayapaisith zei na een ontmoeting met de Franse ambassadeur Gilles Garachon dat Frankrijk wil investeren in diverse projecten in Thailand. Zo wil Air France KLM een joint venture met Thai Airways International en een werkplaats voor lichte vliegtuigen op de luchthaven van U-Tapao opzetten.
De minister had dezelfde dag ook een ontmoeting met Masayasu Hosumi, vertegenwoordiger van Japan External Trade Organisation in ASEAN en Zuid-Azië. Daaruit bleek dat het Japanse bedrijfsleven nog steeds veel vertrouwen heeft in de Thaise economie. Wanneer de Thaise overheid zorgt voor een goede infrastructuur en een aantrekkelijk vestigingsklimaat, kan de productie van auto-onderdelen in Thailand blijven en gaat Japan mogelijk het aantal fabrieken voor elektronische producten uitbreiden.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Vastgoedsector in zwaar weer: Thaise markt zoekt herstel in 2025
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Thailand voert strijd tegen luchtvervuiling met innovatieve maatregelen
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Kabinet verhoogt kinderbijslag als steun voor gezinnen
- Gezondheid21 december 2024Matige wijnconsumptie verlaagt risico op hart- en vaatziekten volgens nieuwe studie
Waarom met Frankrijk samenwerken voor een hoge snelheidsspoor ?
Frankrijk heeft er 30 jaar over gedaan om in zijn eigen land amper 2000 km spoor aan te leggen.
De planning van de Chinezen is de volgende 4 jaar 15000 km highspeed rail aan te leggen.
Was de junta niet onaanvaarbaar en moest de democratie niet worden gered, heren diplomaten? Of toch maar gaan voor de centen…