Financiering hogesnelheidslijnen mogen met privaat geld
De hogesnelheidslijnen Bangkok – Rayong en Bangkok – Hua Hin mogen van de regering met privaat geld gefinancierd worden. Dat gebeurt onder de zogenaamde public-private partnership.
Deze week gaf premier Prayut zijn akkoord voor de PPP constructie. Bedrijven die zowel in de aanleg van de spoorlijn als de commerciële ontwikkeling van de grond bij de stations willen investeren, hebben de voorkeur. Volgens de directeur-generaal van het Office of Transport and Traffic Policy and Planning is de combinatie aantrekkelijk voor bedrijven die willen investeren.
De hogesnelheidslijn Bangkok – Chiang Mai, zal na verwachting gezamenlijk met Japan worden aangelegd en geëxploiteerd. In november is Japan klaar met een haalbaarheidsstudie. De lijn wordt in twee fases aangelegd: eerst Bangkok – Phitsanulok en vervolgens Phitsanulok – Chiang Mai.
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand algemeen19 november 2024Minister van Volksgezondheid kondigt maatregelen aan tegen alcoholgebruik tijdens Nieuwjaar 2025
- Thailand algemeen19 november 2024Goudkoorts: stijgende baht-prijzen trekken investeerders aan
- Thailand met kinderen19 november 2024Bangkok tip: SEA LIFE Bangkok Ocean World (video)
- Bezienswaardigheden19 november 2024Siriraj Medical Museum in Bangkok (video)