‘Ferry Hua Hin – Pattaya opgeheven’
De veerdienst die tussen Pattaya en Hua Hin opereerde bestaat niet meer. De ferry, die in maart 2020 werd opgeschort vanwege COVID-19, was in handen van Royal Passenger Co.Ltd.
Vooralsnog had het bedrijf aangegeven dat de veerdienst zou worden hervat zodra de situatie rond COVID-19 zou verbeteren. Volgens een ingewijde is het bedrijf echter niet meer actief en is de veerdienst opgeheven. De website van het bedrijf is offline en is de Facebook-pagina sinds maart 2020 niet meer bijgewerkt.
Voor degenen die tussen Pattaya en Hua Hin wilden reizen, bood de veerdienst vooral gemak, maar passagiers gaven aan dat de boot meestal maar voor de helft vol was.
Mogelijk dat in de toekomst de oude veerdienst uiteindelijk zal worden vervangen door een grotere veerboot met ruimte voor auto’s, die uiteindelijk Chonburi, Prachuap Khiri Khan en Songkhla in het zuiden van Thailand zal verbinden.
In de Thaise media zijn al berichten verschenen die suggereren dat in april 2021 tussen Sattahip en Songkhla een autoveerboot zou kunnen varen.
Bron: Thaivisa
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Vastgoedsector in zwaar weer: Thaise markt zoekt herstel in 2025
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Thailand voert strijd tegen luchtvervuiling met innovatieve maatregelen
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Kabinet verhoogt kinderbijslag als steun voor gezinnen
- Gezondheid21 december 2024Matige wijnconsumptie verlaagt risico op hart- en vaatziekten volgens nieuwe studie
Ls
Heel erg jammer.ik maakre graag gebruik van de veerboot.
Ideale verbinding, in 2 uur tijd naar de overkant
Nu zullen we weer met de bus moeten, wel een paar uurtjes langer onderweg.
Gr rob
idd een groot succes was de veerboot niet maar wanneer er een autoveerboot in de plaats zou komen kan dit wel een succes zijn.
Ik heb vrienden in Hua Hin en ben 2 j geleden met de bus naar HH gereden..een ramp..file tot en met…5 u onderweg..maar met de ferry terug naar Pattaya..volle boot..2 u onderweg….hopelijk komt er terug een bootverbinding….
Jammer dat die uit de vaart is was een prima verbinding tussen Pattaya en Hua Hin
beter dan over de weg een stuk sneller hoop dat er weer een nieuwe rederij gaat varen
Ook met de Ferry meegegaan , wanneer Covid voorbij is wellicht niet elke dag laten varen maar om de andere dag .Desnoods starten met 1x in de week
Voor de ondernemers die eens wat anders willen dan bar of restaurant
https://rod.kaidee.com/product-360274229
https://rod.kaidee.com/product-345197595
De veerboot tussen Sattahip en Songkhla komt er voorlopig ook niet. Logistiek is het niet mogelijk om rechtstreeks tot in Songkhla te komen zonder plek voor een noodstop onderweg. Er zijn immers geen eilanden op die vaarroute in de Golf. De route zal nu van Sattahip tot Prachuab Khiri Khan leiden.
Eigenlijk ben ik best wel nieuwsgierig naar wat het zou kosten om een autoveerdienst op te zetten tussen deze plaatsen.
Zoals menigeen dat al meld, is dat volgens mij best levensvatbaar.
Heeft iemand ooit iets gezien over de kosten van een dergelijke onderneming?
Het gaat niet om de kosten maar om de opbrengsten.
De enige manier om zo’n veerdienst levensvatbaar te maken is dat de regering bijbetaalt, de kop eraf subsidieert.