Drie doden bij botsing tussen trein en tourbus
Zondag botste een trein tegen een bus in Chaisi (Nakhon Pathom) die een spoorweg overstak. Er vielen drie doden en 27 gewonden waarvan zich vijf nog in levensgevaar bevinden. De chauffeur kwam bij de aanrijding om het leven, sectie moet uitwijzen of hij alcohol- of drugs heeft gebruikt.
De bus zat vol met medewerkers van een petrochemisch bedrijf uit Nakhon Chaisi en was op naar Koh Samet voor een driedaags bedrijfsuitje. Op een spoorwegovergang, die berucht is om de vele ongelukken, raakte de trein Bangkok-Nam Tok (Kanchanaburi) de linker voorkant van de bus die naast het spoor op zijn zijkant belandde.
Het vreemde is dat de spoorwegovergang in open terrein ligt en rondom goed zichtbaar. De treinmachinist zou ook enkele malen getoeterd hebben, maar de buschauffeur kan dat niet gehoord hebben omdat in de bus de muziek nogal hard stond. Zowel de bus als de trein minderden vaart, echter de botsing was onvermijdelijk.
De spoorwegovergang is sinds kort voorzien van spoorbomen, deze werkten nog niet omdat ze pas geïnstalleerd waren, aldus de staatssecretaris van Transport, die gisteren samen met de gouverneur van de Spoorwegen een kijkje kwam nemen op de plek van het ongeluk.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Vastgoedsector in zwaar weer: Thaise markt zoekt herstel in 2025
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Thailand voert strijd tegen luchtvervuiling met innovatieve maatregelen
- Nieuws uit Thailand21 december 2024Kabinet verhoogt kinderbijslag als steun voor gezinnen
- Gezondheid21 december 2024Matige wijnconsumptie verlaagt risico op hart- en vaatziekten volgens nieuwe studie
Ik heb een filmpje gezien van het ongeluk. De bus stopte op de overgang lijkt het, er ging een bus voor ,misschien dacht ie ik red het wel of heeft ie niet eens links gekeken of een trein aankwam. Was wel een flinke klap.
Ook Ik heb het filmpje gezien daar zie je ook dat er nog een witte auto voor bij glipt levens gevaarlijk.
Bus moest grote draai maken en echt Thais niet opletten net als hier het kan nog wel denken ze dan.
Helaas maar waar .
Dit is nu in Thailand dagelijkse kost aan het worden .
Zie het dagelijks op het nieuws via de Thaise tv stations .
En maak het zelf ook mee langs de weg .
Verleden week nog in het nieuws en op facebook te zien , met een complete vrachtwagen combinatie die door de lucht kwam vliegen, net als in een movie .
Of een gefrustreerde rijkeluis jochie die in zijn Mercedes S classe , na eerst ergens een slagboom aan gort te hebben gereden en daana met hoge snelheid een ware ravage heeft aangericht op een snelweg .
Afgelopen week bij ons in het dorp weer eentje omgekomen op zijn brommertje .
Mijn ega weer weer een paar dagen voor afgaande aan de crematie op bezoek bij de familie .
En zelf vandaag was het bijna raak voor mijzelf op weg van mijn huis naar de Kad Farang in HangDong op de bike , met dank aan mijn defensieve rijgedrag en regelmatig in de spiegel te kijken .
Heb alles op mijn helm camera staan .
Kamakazi drivers , en niemand onderneemt wat .
De politie zie je niet en de grote baas van deze huidige regering doet ook niets om dit probleem aan te pakken .
Ik denk dat we dit jaar zeker nummer een worden in de wereld .
Proficiat Thailand ,
Heb je eindelijk eens een gouden plak .
Jan Beute .
Ik zag het ook op tv en het zet je aan het denken. Hoe is het mogelijk dat de chauffeur van deze bus de trein niet zag aankomen??? Hij heeft het ook niet overleefd en uit niets blijkt dat dit een IS fanaat was.
Ik denk wel eens aan situaties die we allemaal wel kennen, waarbij we toch nog even snel een weg oprijden, terwijl er wel verkeer aankomt en dan besef je achteraf dat het meer een op hoop van zegen actie was. Rust kan je redden, zeker in Thailand met het hectische verkeersgedrag. Ook zou nog een ander psychisch verschijnsel parten kunnen spelen namelijk een die je wel kunt waarnemen bij konijnen of hazen en ook mogelijk te vinden bij mensen, die bijvoorbeeld in een bundel licht als verstokt blijven stilstaan of zitten en daardoor dus gevaar lopen te worden afgeschoten. Op het moment dat er actie nodig is, zoals bij de bus, gas geven om de donder, of natuurlijk nooit de overweg oprijden bij het naderen van die trein zie je toch dat er vernietigend wordt gereageerd en essentiële acties worden nagelaten. Ik heb in Nederland tijdens mijn oude werkzaamheid zo’n 7 tal soortgelijke situaties mogen meemaken en het slechtnieuws gesprek mogen voeren met de nabestaanden. Na zoveel jaar staat het nog steeds op mijn netvlies maar voor de betrokkenen nog vele malen erger met het verlies van dierbaren.
Wanneer en waar zal het voor ons eindigen. Het noodlot kan altijd toeslaan zeker met die zelfmoordcommando’s die over de wereld leed veroorzaken. We zullen hier nog vaker over lezen vrees ik.
Waarom ging dit fout !
Er staat dus een compleet afgebouwde beveiliging installatie met rode knipperlichten.
Misschien zelfs met slagbomen, dit is op de video niet goed te zien.
Maar dit is een nog niet aangesloten installatie op het spoornet.
Dus de buschauffeur komt aan rijden, word nog gehinderd door een witte auto die de bus geen ruimte gunt. Dan rijd de bus langzaam verder omdat het een Thaise overgang is met enorme hoogte verschillen tussen het asfalt van de weg en die tussen het spoor, je ziet de witte auto hier overheen dansen.
Ondanks dat de weg aan zijn kant beter is. De buschaufeur rijd hier heel langzaam, want bovenin een dubbeldekker is het anders niet prettig. Zeker niet als hij schuin over de baan moet rijden. Dan kijkt de chauffeur in zijn rechter spiegel of de witte auto weg is. En gaat weer langzaam rijden want de weg is zeer slecht. Je ziet de tandem-as een tiental graden kantelen over de hobbels. En de spoorweg signalering geeft nog steeds niets aan. Na een paar meter kijkt hij waarschijnlijk nog een keer naar links en ziet de trein. Van schrik remt hij volledig, dit is te zien aan zijn remlichten. Het is dan te laat om plankgas te geven.
Wie is hier nou schuldig.
Ja, beslist de overheid.
Zij hebben een compleet signalering systeem gebouwd. En terwijl het nog niet werkte, zelfs nog niet aangesloten was aan het spoornet hebben zij dit zo gelaten. (Des Thais)
In Nederland doen ze dan een jutezak over de installatie, zodat elke chauffeur begrijpt dat het niet werkt.
Nogmaals NIET de chauffeur maar de overheid is volledig aansprakelijk voor dit ongeluk.
En moet voor alles opdraaien. Dit is moord.