De oplossing voor forenzen in Bangkok: Een fietspad in de lucht
Een verhoogd fietspad van 20 km tussen ARL-station Lat Krabang en Phaya Thai moet de oplossing worden tegen verkeersopstoppingen en ander ongemak voor forenzen in het verkeer in Bangkok.
Suchatvee van het King Monkut’s Institute of Technology Ladkrabang en voorzitter van de Council of Engineers Thailand wil dan wel dat het fietspad onder de Airport Rail Link (ARL) komt en niet ernaast, zoals een eerder plan.
Het fietspad kan gemaakt worden van een sterk en lichtgewicht metaal en vastgemaakt aan de pilaren van de ARL. De ARL-lijn dient als dak en de in- en uitgangshellingen kunnen bij de ARL-stations worden geïnstalleerd. De kosten van de ‘skyway bicycle lane’ zijn nog niet in te schatten.
Het fietspad moet het fietsen voor woon-werk verkeer in Bangkok promoten en geldt als milieuvriendelijk alternatief. De fiets pakken is voor forenzen nu nog geen optie omdat er geen goede fietspaden zijn.
Suchatvee doet nog meer suggesties aan de regering om het gemak voor fietsers te verbeteren, zoals een fietsenstalling in elk overheidsgebouw.
Hij wijst erop dat in veel steden in de wereld de fiets al een populair vervoermiddel is.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Eilanden23 november 2024Koh Kood transformeert tot luxe ecotoerismebestemming
- Nieuws uit Thailand23 november 2024Thailand wil koploper worden in digitale investeringen met ambitieuze plannen
- Nieuws uit Thailand22 november 2024Al zes toeristen overleden door vergiftigde alcohol in Laos
- Eten en drinken22 november 2024Thai Street Food in Bangkok (video)
Is dit een serieus plan? Forenzen of in de hitte of in de regen laten fietsen? Je ziet nu al hoe weinig Thai er lopen wanneer het meer dan 50 meter is….
Ik ziet steeds meer Thai fietsen. Vooral op zondagmorgen als ze met een fietsgroep op pad gaan.
Forenzen gaan voornamelijk ’s morgens en laat in de middag op pad. Voor en na de heetste uren van de dag. Het regent bij lang na niet altijd in Bangkok.
Nee john je kan bij regen droog overkomen.(onder het dak)tussen de pilaren.
Goed plan.
B.M
Onder het dak ja maar dat dak zal er vast niet overal zin als je bv van Lat Krabang naar Asok moet.
Als dit maar geen luchtfietserij is/wordt….
Als je met de airportlink kan reizen in de airco waarom zou je dan eronder gaan fietsen? Meer treinen zou meer helpen.
Ook steeds meer Thai willen meer beweging. Je hebt een mooi uitzicht.
Een verhoogd fietspad onder de Aiport Rail Link waarbij je uitsluitend kunt in- en uitvoergen bij een station van de ARL. Misschien begrijp ik iets niet, maar ik zou dan toch de trein nemen. Een stuk sneller en met airconditioning.
De hitte kan geen probleem zijn. Ik denk daarbij aan elektrische fietsen. Ik zie het ook nog niet direct maar anderzijds de Thai kennende als er één mee begint volgen de anderen al heel snel. En als die beginners dan nog eens zogenaamde singers of moviestars zijn zou het wel eens kunnen lukken.
Wat kost zo’n fiets eigenlijk in Thailand en kan een Thai dat dan betalen?
Een verhoogd fietspad van 20 km vind ik wel erg hoog .