Chinees Nieuwjaar: Warenhuizen pakken uit met kortingsacties
De grote warenhuizen in Thailand concurreren hevig met elkaar om de gunst van consumenten tijdens het komende Chinese Nieuwjaar. Ze proberen elkaar af te troeven met speciale kortingsacties, die 50 miljard baht aan omzet moet opleveren.
De vier grootste warenhuizen: Central, de Mall Group, Robinson en Big C, investeren 1 miljard baht voor speciale acties. Klanten kunnen onder andere auto’s en vakantie winnen. De actieperiode loopt vanaf nu tot half februari.
Op 28 januari begint het nieuwe Chinese jaar van de Haan.
Tijdens het Chinese nieuwjaar wordt er voornamelijk veel geld uitgegeven aan eten, cadeaus, decoratie en kleding. Thailand heeft veel inwoners met Chinese voorouders die het nieuwjaar uitgebreid vieren.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Reisadvies17 december 2024Reisadvies Thailand aangepast op 16-12-2024 i.v.m. zware regenval in het zuiden
- Vliegtickets17 december 2024Waarschuwing Consumentenbond: ‘vliegticketwebsites onnodig duur’
- Eten en drinken17 december 2024Gaeng Pa oftewel jungle curry
- Nieuws uit Thailand15 december 2024Politie in Bangkok ontmantelt bedelbende en ontdekt 300.000 baht aan contanten
De Yaowarat Road in Chinatown geldt als het centrum van de Chinese nieuwsjaar vieringen.
Ook de provincie Nakhon Sawan staat bekend om zijn feestelijke vieringen.
Hier in Pattaya nauwelijks nog een rood T-shirtje met een haan erop gezien.
Kortingsacties? Mijn vrouw klaagt er elk jaar, ook dit jaar, over dat met Chinese Newyear alles een stuk duurder wordt. Ik noem dat prijs gouging. Acties inderdaad.