Chinees Nieuwjaar: Warenhuizen pakken uit met kortingsacties
De grote warenhuizen in Thailand concurreren hevig met elkaar om de gunst van consumenten tijdens het komende Chinese Nieuwjaar. Ze proberen elkaar af te troeven met speciale kortingsacties, die 50 miljard baht aan omzet moet opleveren.
De vier grootste warenhuizen: Central, de Mall Group, Robinson en Big C, investeren 1 miljard baht voor speciale acties. Klanten kunnen onder andere auto’s en vakantie winnen. De actieperiode loopt vanaf nu tot half februari.
Op 28 januari begint het nieuwe Chinese jaar van de Haan.
Tijdens het Chinese nieuwjaar wordt er voornamelijk veel geld uitgegeven aan eten, cadeaus, decoratie en kleding. Thailand heeft veel inwoners met Chinese voorouders die het nieuwjaar uitgebreid vieren.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Gezondheid17 januari 2025Thailand worstelt met obesitas bij kinderen
- Economie15 januari 2025Thailand bereikt in 2024 hoogste investeringsniveau in tien jaar
- Onderzoek15 januari 2025Uit onderzoek blijkt: Nederlanders besparen liever op gezondheid dan op vakantie
- Nieuws uit Thailand15 januari 2025Thailand maakt visumprogramma aantrekkelijker voor internationale experts
De Yaowarat Road in Chinatown geldt als het centrum van de Chinese nieuwsjaar vieringen.
Ook de provincie Nakhon Sawan staat bekend om zijn feestelijke vieringen.
Hier in Pattaya nauwelijks nog een rood T-shirtje met een haan erop gezien.
Kortingsacties? Mijn vrouw klaagt er elk jaar, ook dit jaar, over dat met Chinese Newyear alles een stuk duurder wordt. Ik noem dat prijs gouging. Acties inderdaad.