Het Ministerie van Toerisme wil een speciaal fonds voor toeristen oprichten om in geval van (politieke) calamiteiten tot een tegemoetkoming in de kosten te kunnen komen. De TAT-gouveneur Yuthasak Supasorn probeert nog dit jaar met dit fonds te starten.

De toeristensector heeft deze financiële ondersteuning nodig om het imago van het land op te poetsen en om toeristen te helpen. De TAT wil dat de regering een budget van 200 miljoen Baht in het fonds stort om de start nog dit jaar mogelijk te maken. Reeds eerder had de TAT een “Tourist Assistance Centre” opgericht om toeristen te helpen bij individuele problemen, zoals bij de jetscam, bij lichte verkeersongevallen en medische hulp.

Yuthasak wil dat Thailand weer meer kwaliteit gaat bieden, zodat ook de wat rijkere toeristen uit het nabije oosten zoals: Oman, Iran, China en Japan zullen komen. Opvallend was in deze visie, dat toeristen uit Europa, Amerika en Australië niet meer voorkwamen. Wel wil hij reisbureaus openen in Canada en Brazilië en meer bureaus in Thailand zelf. De doelstelling van de TAT is om dit jaar weer 30 miljoen toeristen te mogen begroeten.

De TAT ziet kennelijk in dat door de vele doden en gewonden toeristen, zie vorige posting, er wel iets gedaan moet worden aan deze problematiek.

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.

1 reactie op “Calamiteitenfonds voor toeristen”

  1. Rens zegt op

    En weer voegt Thailand eigenlijk een doekje voor het bloeden toe, men kent de problemen wel maar is niet bij machte om ze echt op te lossen dus dan maar een troostprijs. Het jammere ervan is dat dit waarschijnlijk net zo goed (slecht dus) zal werken als alle andere reeds verzonnen maatregelen zoals de ziektekosten vergoeding voor toeristen of de toeristenpolitie die juist er voor toeristen zou moeten zijn, maar in de praktijk vaak de lokaal ondersteund bij zijn klacht dat een buitenlander een scooter of jetskie heeft beschadigd. Allemaal goedbedoelde plannen, maar met een hoop haken en ogen zodra er geld in het spel is. De bereikbaarheid van de toerist ondersteunende instanties is ondanks de speciale telefoonnummers gewoon puur slecht, daar begint het al ongeloofwaardig te worden. Tussen plannen en uitvoering zit soms een wereld van (Thais) verschil.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website