De bouw van het nieuwe centraal treinstation Bang Sue in Bangkok is voor de helft gevorderd. Het wordt een megastation en daarmee het grootste spoorwegstation in Zuidoost-Azië.
Het station moet het huidige stokoude treinstation Hua Lamphong uit 1916 vervangen. Vanaf november dit jaar, dient Bang Sue ook als eindstation voor de Red Line. Dat is de metrolijn van Bang Sue naar Rangsit, waarvan het eerste deel in november 2020 klaar moet zijn.
Het nieuwe station wordt multifunctioneel en omvat 240.000 vierkante meter oppervlakte. Niet alleen de dieseltreinen zullen dit station aandoen, ook wordt het een knooppunt voor hogesnelheidstrein-verbindingen, zoals de HSL Bangkok – Nong Khai, de HSL verbinding naar Don Mueang, Suvarnabhumi, U-tapao en HSL Bangkok – Chiang Mai.
Minister Arkhom van transport zegt dat er tevens plannen zijn voor een groot busstation in het gebied, zodat alle vormen van openbaar vervoer op elkaar aansluiten.
Hua Lamphong blijft ook in bedrijf en zal in de toekomst mogelijk worden omgebouwd tot spoorwegmuseum.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Activiteiten22 december 2024Ontdek de magie van Koh Tao met zon, zee en avontuur
- Nieuws uit Thailand22 december 2024Veilig de feestdagen door in Thailand: Campagne tegen rijden onder invloed
- Nieuws uit Thailand22 december 2024De groeiende impact van e-sigaretten op jongeren in Thailand
- Nieuws uit Thailand22 december 2024Thailand streeft naar eerlijke gezondheidszorg voor iedereen
Het station is half af, maar zou in november klaar moeten zijn, lijkt mij onmogelijk want ze zijn daar al minstens 4 jaar aan het bouwen. Dus we zullen zien.
Wij moeten altijd naar Ayutthaya met de trein dus voor ons wel een verbetering als we met skytrain en metro veel sneller dat eerste stuk kunnen afleggen, als ze dan ook nog eens de dienstregeling gaan aanpassen met echte sneltreinen, die niet meer bij elk perronnetje stoppen, dan scheelt dat heel veel reistijd voor ons.
Voortgang dus.
Ik las het vanmorgen in de BangkokPost.
Jammer, ook hier, dat er geen art impression wordt getoond hoe het moet worden uiteindelijk.
Niet negatief bedoeld, maar jammer.
KhunBram.